Mercedes míří za svým šestým mistrovským titulem v řadě za sebou, motivace mu přesto neschází. Ferrari ale podle Sebastiana Vettela v roce 2019 má na to, aby jej konečně porazilo.
"Je to vždycky náročné si udržet motivaci, abyste pokračovali ve vítězstvích, když už se vám to nějakou dobu daří. Myslím si, že tomu problému jsme čelili již tehdy, kdy jsem u týmu působil. Podle mě má k tomu ten správný přístup, proto bude těžko k poražení," říká o Mercedesu technický ředitel Williamsu Paddy Lowe.
"Loni jsme to viděli znovu. Podle mě šlo o soupeření mezi dvěma týmy a dvěma jezdci s tím, že vyhrál vždy ten lepší. Protože u protivníků se nakonec objevily nějaké trhliny. Mercedes je skvělý tým. Vím, jak moc je dobrý. Bude to pro kohokoliv těžké je porazit," pokračuje Lowe, jenž německý tým opustil 10. ledna 2017, aby po třech měsících nucené dovolené nastoupil k Williamsu.
Podle Sebastiana Vettela ale Ferrari letos bude mít na to, aby Mercedes porazilo: "Je to na nás, abychom to zvládli." Ve svých předpovědích byl ale o víkendu v Mexiku zdrženlivý: "Těžko říct v tuto roční dobu, všichni jsou stále ve tmě. Čekáme, až se objeví nová auta, a pak budeme získávat nějaké pocity. Uvidíme v prvním závodě."
"Když se dívám před sebe, tak rozhodně půjde o velkou výzvu, ale myslím, že je celkem jasné, co chceme dosáhnout. Pokud jde o podporu, tak se všude našla spousta fanoušků Ferrari. V tomto ohledu tedy nestrádáme," dodává Vettel, jenž v nedělním Závodě šampionů vypadl již ve skupině C, kde jej porazil i Mick Schumacher.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.