Mercedes míří za svým šestým mistrovským titulem v řadě za sebou, motivace mu přesto neschází. Ferrari ale podle Sebastiana Vettela v roce 2019 má na to, aby jej konečně porazilo.
"Je to vždycky náročné si udržet motivaci, abyste pokračovali ve vítězstvích, když už se vám to nějakou dobu daří. Myslím si, že tomu problému jsme čelili již tehdy, kdy jsem u týmu působil. Podle mě má k tomu ten správný přístup, proto bude těžko k poražení," říká o Mercedesu technický ředitel Williamsu Paddy Lowe.
"Loni jsme to viděli znovu. Podle mě šlo o soupeření mezi dvěma týmy a dvěma jezdci s tím, že vyhrál vždy ten lepší. Protože u protivníků se nakonec objevily nějaké trhliny. Mercedes je skvělý tým. Vím, jak moc je dobrý. Bude to pro kohokoliv těžké je porazit," pokračuje Lowe, jenž německý tým opustil 10. ledna 2017, aby po třech měsících nucené dovolené nastoupil k Williamsu.
Podle Sebastiana Vettela ale Ferrari letos bude mít na to, aby Mercedes porazilo: "Je to na nás, abychom to zvládli." Ve svých předpovědích byl ale o víkendu v Mexiku zdrženlivý: "Těžko říct v tuto roční dobu, všichni jsou stále ve tmě. Čekáme, až se objeví nová auta, a pak budeme získávat nějaké pocity. Uvidíme v prvním závodě."
"Když se dívám před sebe, tak rozhodně půjde o velkou výzvu, ale myslím, že je celkem jasné, co chceme dosáhnout. Pokud jde o podporu, tak se všude našla spousta fanoušků Ferrari. V tomto ohledu tedy nestrádáme," dodává Vettel, jenž v nedělním Závodě šampionů vypadl již ve skupině C, kde jej porazil i Mick Schumacher.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.