Max Verstappen už je podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka jasně lepší než jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo, jenž přestoupil k Renaultu.
"Existují určitá data. V kvalifikaci má nad Ricciardem větší náskok. V závodech je rovněž o něco rychlejší. Divné je to, že Max někdy více smykuje, ale přesto udržuje pneumatiky při životě. To se rozvinulo - když k nám přišel, tak tomu ještě nebylo," popisuje Marko.
"Ve druhém roce [2017] se Ricciardo propadl o něco více dozadu, uvědomil si to ale, a pak začal intenzívně pracovat se svým fyzioterapeutem a na dalších věcech na sobě, takže se k Verstappenovi dostal zase blízko. Ale ve druhé polovině roku 2018 mu Verstappen jasně utekl," pokračuje odborný poradce Red Bullu ve srovnávání svých jezdců.
Australan mu přesto bude hodně chybět, protože dokázal na Maxe na dráze zatlačit a přimět jej k co nejlepším výkonům. Z Verstappena se loni díky tomu stal silnější jezdec, který ostatním nahání strach.
V šampionátu sice skončil čtvrtý před Valtterim Bottasem z Mercedesu, ale nebýt toho, že ho v Brazílii sestřelil o kolo zpět jedoucí Ocon, mohl být dokonce třetí před Kimim Räikkönenem. Na počátku sezóny se navíc dostal do kolizí s Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem i se svým týmovým kolegou.
"Mezi základní problémy patřil nedostatek sebeovládání a netrpělivost. Jde o to, že Verstappen je rychlý. Nemusí neustále dokazovat, že je nejrychlejší, to nepotřebuje. V soubojích si vybudoval už takovou pověst, že je lepší se s ním do ničeho nepouštět," dodává Marko.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.