Max Verstappen už je podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka jasně lepší než jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo, jenž přestoupil k Renaultu.
"Existují určitá data. V kvalifikaci má nad Ricciardem větší náskok. V závodech je rovněž o něco rychlejší. Divné je to, že Max někdy více smykuje, ale přesto udržuje pneumatiky při životě. To se rozvinulo - když k nám přišel, tak tomu ještě nebylo," popisuje Marko.
"Ve druhém roce [2017] se Ricciardo propadl o něco více dozadu, uvědomil si to ale, a pak začal intenzívně pracovat se svým fyzioterapeutem a na dalších věcech na sobě, takže se k Verstappenovi dostal zase blízko. Ale ve druhé polovině roku 2018 mu Verstappen jasně utekl," pokračuje odborný poradce Red Bullu ve srovnávání svých jezdců.
Australan mu přesto bude hodně chybět, protože dokázal na Maxe na dráze zatlačit a přimět jej k co nejlepším výkonům. Z Verstappena se loni díky tomu stal silnější jezdec, který ostatním nahání strach.
V šampionátu sice skončil čtvrtý před Valtterim Bottasem z Mercedesu, ale nebýt toho, že ho v Brazílii sestřelil o kolo zpět jedoucí Ocon, mohl být dokonce třetí před Kimim Räikkönenem. Na počátku sezóny se navíc dostal do kolizí s Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem i se svým týmovým kolegou.
"Mezi základní problémy patřil nedostatek sebeovládání a netrpělivost. Jde o to, že Verstappen je rychlý. Nemusí neustále dokazovat, že je nejrychlejší, to nepotřebuje. V soubojích si vybudoval už takovou pověst, že je lepší se s ním do ničeho nepouštět," dodává Marko.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.