Honda potvrzuje, že na rozdíl od Renaultu nebude před novou sezónou kompletně přepracovávat svou pohonnou jednotku. Místo toho se bude držet konceptu, s kterým přišla v roce 2017.
Tehdy se McLaren těšil konečně na vzestup, místo toho přišla rána v podobě vysoké poruchovosti a dokonce i nižšího výkonu než v závěru ročníku 2016. Byla to poslední kapka, která vedla k předčasnému ukončení partnerství a rozchodem s japonským dodavatelem.
Ten se místo toho nakonec dohodl s Toro Rosso a svůj motor dokázal vylepšit. Výkonem se dotáhl na Renault a zapracoval i na spolehlivosti, byť v této oblasti zůstává stále nejhorším ze všech čtyř výrobců motorů. Před sezónou 2019 chystá pouze evoluci svého konceptu představeného v roce 2017. Věří totiž, že má stále nevyužitý potenciál, který mu umožní další pokroky.
"Současný návrh nebo koncept pohonné jednotky můžeme přenést. Neznáme přesně limity, protože jsme vysoké úrovně ještě nedosáhli, ale v roce 2017 jsme začali s dalším konceptem a pro rok 2017 jsme ho změnili," uvádí technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Něco jsme se dříve naučili, pak jsme to změnili. V roce 2018 jsme tento koncept přenesli a vylepšili spolehlivost a výkonnost. Momentálně si myslíme, že změna tohoto konceptu by byla špatná. Je vyhovující. Stále máme záměr ho přenést a pokusit se o zlepšení," pokračuje Tanabe.
Podle zpráv ze zákulisí se Honda v továrně setkala s dalšími potížemi s vibracemi při testování letošní specifikace svého motoru. Podle výrobce však nejde o vážnější problém, stále doufá v pokroky ve vývoji před tím, než začne v Barceloně testovat společně se svými zákazníky - s Toro Rosso a s Red Bullem.
"Když hodně změníte koncept řešení, pak je to těžké získat spolehlivost. Záleží na úrovni řešení, ale já jsem spokojený s přenosem našeho současného konceptu [do další sezóny]. Máme nový tým a novou konstrukci auta," popisuje technický ředitel Hondy.
"Je to trochu snazší ten koncept přenést, jelikož detaily řešíte při instalaci auta. Toro Rosso a Red Bull komunikují a pro Red Bull je to usnadněno tím, že Toro Rosso naši pohonnou jednotku zná. Můžou spolu hovořit o problému či nějaké obavě z pohledu šasi a obrátit se na nás. Když máte zcela nový, podstatně inovované řešení, tak to vyžaduje více práce," hodnotí Tanabe.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.