Honda potvrzuje, že na rozdíl od Renaultu nebude před novou sezónou kompletně přepracovávat svou pohonnou jednotku. Místo toho se bude držet konceptu, s kterým přišla v roce 2017.
Tehdy se McLaren těšil konečně na vzestup, místo toho přišla rána v podobě vysoké poruchovosti a dokonce i nižšího výkonu než v závěru ročníku 2016. Byla to poslední kapka, která vedla k předčasnému ukončení partnerství a rozchodem s japonským dodavatelem.
Ten se místo toho nakonec dohodl s Toro Rosso a svůj motor dokázal vylepšit. Výkonem se dotáhl na Renault a zapracoval i na spolehlivosti, byť v této oblasti zůstává stále nejhorším ze všech čtyř výrobců motorů. Před sezónou 2019 chystá pouze evoluci svého konceptu představeného v roce 2017. Věří totiž, že má stále nevyužitý potenciál, který mu umožní další pokroky.
"Současný návrh nebo koncept pohonné jednotky můžeme přenést. Neznáme přesně limity, protože jsme vysoké úrovně ještě nedosáhli, ale v roce 2017 jsme začali s dalším konceptem a pro rok 2017 jsme ho změnili," uvádí technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Něco jsme se dříve naučili, pak jsme to změnili. V roce 2018 jsme tento koncept přenesli a vylepšili spolehlivost a výkonnost. Momentálně si myslíme, že změna tohoto konceptu by byla špatná. Je vyhovující. Stále máme záměr ho přenést a pokusit se o zlepšení," pokračuje Tanabe.
Podle zpráv ze zákulisí se Honda v továrně setkala s dalšími potížemi s vibracemi při testování letošní specifikace svého motoru. Podle výrobce však nejde o vážnější problém, stále doufá v pokroky ve vývoji před tím, než začne v Barceloně testovat společně se svými zákazníky - s Toro Rosso a s Red Bullem.
"Když hodně změníte koncept řešení, pak je to těžké získat spolehlivost. Záleží na úrovni řešení, ale já jsem spokojený s přenosem našeho současného konceptu [do další sezóny]. Máme nový tým a novou konstrukci auta," popisuje technický ředitel Hondy.
"Je to trochu snazší ten koncept přenést, jelikož detaily řešíte při instalaci auta. Toro Rosso a Red Bull komunikují a pro Red Bull je to usnadněno tím, že Toro Rosso naši pohonnou jednotku zná. Můžou spolu hovořit o problému či nějaké obavě z pohledu šasi a obrátit se na nás. Když máte zcela nový, podstatně inovované řešení, tak to vyžaduje více práce," hodnotí Tanabe.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.