Začátek nové sezóny se nám pomalu blíží a s ním i vzrušující období odhalovaní nových aut. McLaren je dalším týmem, který prozradil, kdy tak učiní.
Na svém Twitteru stáj z Wokingu dnes napsala: "Některá auta jsou rudá, jiná modrá. Na Valentina vám představíme ten náš" s hashtagem #MCL34 a datem 14. 2. 2019.
Dvě oranžovo-modré přilby v srdci napovídají, že zbarvení jejich vozu pro sezónu 2019 bude podobné jako loni. Aerodynamik McLarenu Ivan Roldan k datu představení nového vozu všem fanouškům slibuje: "To, co uvidíte, si zamilujete."
Some cars are red,Others are blue.On Valentine’s Day,We’ll reveal ours to you.14.02.2019#MCL34 🧡 pic.twitter.com/BUMwF8iHfT
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Monopost MCL34 bude pro tým počátkem nové éry poté, co jej opustil Fernando Alonso. Závodit za něj budou Carlos Sainz a Lando Norris, Stoffel Vandoorne přechází do Formule E. McLaren bude pokračovat s motory Renault, na které přešel minulý rok po neúspěšném partnerství s Hondou, a doufá, že jeho konkurenceschopnost půjde nahoru.
Loňský MCL33 trpěl aerodynamickými problémy a byl náročný na ovládání. Tým se dlouho trápil s tím, než rozpoznal příčinu jeho potíží. I když tedy mezi konstruktéry skončil na šestém místě, ke konci sezóny byl monopost McLarenu průměrně devátý nejpomalejší. Podaří se mu letos dosáhnout s mladými jezdci dalšího pokroku?
McLaren has added you to the group chat...#MCL34 📱👀 pic.twitter.com/ctyfyIiGGo
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Další klíčová data před začátkem sezóny 2019:
12. 2. - představení Renaultu13. 2. - představení Racing Pointu14. 2. - představení McLarenu15. 2. - představení Ferrari
18. - 21. 2. - první předsezónní test26. 2. - 1. 3. - druhý předsezónní test
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.