Začátek nové sezóny se nám pomalu blíží a s ním i vzrušující období odhalovaní nových aut. McLaren je dalším týmem, který prozradil, kdy tak učiní.
Na svém Twitteru stáj z Wokingu dnes napsala: "Některá auta jsou rudá, jiná modrá. Na Valentina vám představíme ten náš" s hashtagem #MCL34 a datem 14. 2. 2019.
Dvě oranžovo-modré přilby v srdci napovídají, že zbarvení jejich vozu pro sezónu 2019 bude podobné jako loni. Aerodynamik McLarenu Ivan Roldan k datu představení nového vozu všem fanouškům slibuje: "To, co uvidíte, si zamilujete."
Some cars are red,Others are blue.On Valentine’s Day,We’ll reveal ours to you.14.02.2019#MCL34 🧡 pic.twitter.com/BUMwF8iHfT
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Monopost MCL34 bude pro tým počátkem nové éry poté, co jej opustil Fernando Alonso. Závodit za něj budou Carlos Sainz a Lando Norris, Stoffel Vandoorne přechází do Formule E. McLaren bude pokračovat s motory Renault, na které přešel minulý rok po neúspěšném partnerství s Hondou, a doufá, že jeho konkurenceschopnost půjde nahoru.
Loňský MCL33 trpěl aerodynamickými problémy a byl náročný na ovládání. Tým se dlouho trápil s tím, než rozpoznal příčinu jeho potíží. I když tedy mezi konstruktéry skončil na šestém místě, ke konci sezóny byl monopost McLarenu průměrně devátý nejpomalejší. Podaří se mu letos dosáhnout s mladými jezdci dalšího pokroku?
McLaren has added you to the group chat...#MCL34 📱👀 pic.twitter.com/ctyfyIiGGo
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Další klíčová data před začátkem sezóny 2019:
12. 2. - představení Renaultu13. 2. - představení Racing Pointu14. 2. - představení McLarenu15. 2. - představení Ferrari
18. - 21. 2. - první předsezónní test26. 2. - 1. 3. - druhý předsezónní test
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.