Začátek nové sezóny se nám pomalu blíží a s ním i vzrušující období odhalovaní nových aut. McLaren je dalším týmem, který prozradil, kdy tak učiní.
Na svém Twitteru stáj z Wokingu dnes napsala: "Některá auta jsou rudá, jiná modrá. Na Valentina vám představíme ten náš" s hashtagem #MCL34 a datem 14. 2. 2019.
Dvě oranžovo-modré přilby v srdci napovídají, že zbarvení jejich vozu pro sezónu 2019 bude podobné jako loni. Aerodynamik McLarenu Ivan Roldan k datu představení nového vozu všem fanouškům slibuje: "To, co uvidíte, si zamilujete."
Some cars are red,Others are blue.On Valentine’s Day,We’ll reveal ours to you.14.02.2019#MCL34 🧡 pic.twitter.com/BUMwF8iHfT
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Monopost MCL34 bude pro tým počátkem nové éry poté, co jej opustil Fernando Alonso. Závodit za něj budou Carlos Sainz a Lando Norris, Stoffel Vandoorne přechází do Formule E. McLaren bude pokračovat s motory Renault, na které přešel minulý rok po neúspěšném partnerství s Hondou, a doufá, že jeho konkurenceschopnost půjde nahoru.
Loňský MCL33 trpěl aerodynamickými problémy a byl náročný na ovládání. Tým se dlouho trápil s tím, než rozpoznal příčinu jeho potíží. I když tedy mezi konstruktéry skončil na šestém místě, ke konci sezóny byl monopost McLarenu průměrně devátý nejpomalejší. Podaří se mu letos dosáhnout s mladými jezdci dalšího pokroku?
McLaren has added you to the group chat...#MCL34 📱👀 pic.twitter.com/ctyfyIiGGo
— McLaren (@McLarenF1) January 3, 2019Další klíčová data před začátkem sezóny 2019:
12. 2. - představení Renaultu13. 2. - představení Racing Pointu14. 2. - představení McLarenu15. 2. - představení Ferrari
18. - 21. 2. - první předsezónní test26. 2. - 1. 3. - druhý předsezónní test
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.