Renault podle McLarenu při vývoji pohonné jednotky pro sezónu 2019 dokázal znatelně navýšit její výkon. Nakolik se mu podaří se přiblížit Ferrari a Mercedesu?
Francouzskému výrobce se letos nepodařilo přesvědčit Red Bull o tom, že je schopen dělat pokroky, ten proto raději přešel k Hondě. Podle zákaznického McLarenu je ale s novým, zcela přepracovaným motorem na dobré cestě.
"Tvrdí nám, že jsou s pokrokem během zimy velmi spokojeni. Přišli na spoustu kilowatů a myslí si, že budou ve hře. Z mé strany by to nebylo vhodné citovat čísla, která nám předali, myslím si ale, že podle svých pocitů budou příští rok velmi konkurenceschopní," říká ředitel McLarenu Zak Brown.
Uznává, že jeho tým nemá žádné rychlé řešení, které by jej dostalo na špici startovního roštu, podole zpětné vazby svých vývojářů a konstruktérů by ale příští rok měli dosáhnout pokroku.
"Jsme opatrní optimisté, ale samozřejmě, že se chceme zlepšit. Už jsme to dříve dokázali a stejnou chybu dvakrát neuděláme. Přistupujeme k tomu se skloněnou hlavou. Vývoj probíhá dobře a plníme to, co chceme dosáhnout," pokračuje šéf McLarenu.
"Samozřejmě ale nemáme ponětí o tom, jak je na tom konkurence - kromě spekulací. Všichni vydávají své vlastní příběhy - buď se podceňují, nebo to přehánějí. Nemyslím si, že to budeme vědět dříve než v Barceloně. Nás těší pokrok, který dosahujeme.
Věci děláme odlišně, všichni teď dobře spolupracují, takže to vypadá spíše na tiché sebevědomí. Jsme však v pozoru na špičkách. Víme, že pro nás půjde o důležitý rok, abychom ukázali pokrok, a s tím souvisí určitá vzrušující nervózní energie," dodává Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.