Renault podle McLarenu při vývoji pohonné jednotky pro sezónu 2019 dokázal znatelně navýšit její výkon. Nakolik se mu podaří se přiblížit Ferrari a Mercedesu?
Francouzskému výrobce se letos nepodařilo přesvědčit Red Bull o tom, že je schopen dělat pokroky, ten proto raději přešel k Hondě. Podle zákaznického McLarenu je ale s novým, zcela přepracovaným motorem na dobré cestě.
"Tvrdí nám, že jsou s pokrokem během zimy velmi spokojeni. Přišli na spoustu kilowatů a myslí si, že budou ve hře. Z mé strany by to nebylo vhodné citovat čísla, která nám předali, myslím si ale, že podle svých pocitů budou příští rok velmi konkurenceschopní," říká ředitel McLarenu Zak Brown.
Uznává, že jeho tým nemá žádné rychlé řešení, které by jej dostalo na špici startovního roštu, podole zpětné vazby svých vývojářů a konstruktérů by ale příští rok měli dosáhnout pokroku.
"Jsme opatrní optimisté, ale samozřejmě, že se chceme zlepšit. Už jsme to dříve dokázali a stejnou chybu dvakrát neuděláme. Přistupujeme k tomu se skloněnou hlavou. Vývoj probíhá dobře a plníme to, co chceme dosáhnout," pokračuje šéf McLarenu.
"Samozřejmě ale nemáme ponětí o tom, jak je na tom konkurence - kromě spekulací. Všichni vydávají své vlastní příběhy - buď se podceňují, nebo to přehánějí. Nemyslím si, že to budeme vědět dříve než v Barceloně. Nás těší pokrok, který dosahujeme.
Věci děláme odlišně, všichni teď dobře spolupracují, takže to vypadá spíše na tiché sebevědomí. Jsme však v pozoru na špičkách. Víme, že pro nás půjde o důležitý rok, abychom ukázali pokrok, a s tím souvisí určitá vzrušující nervózní energie," dodává Brown.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.