Renault podle McLarenu při vývoji pohonné jednotky pro sezónu 2019 dokázal znatelně navýšit její výkon. Nakolik se mu podaří se přiblížit Ferrari a Mercedesu?
Francouzskému výrobce se letos nepodařilo přesvědčit Red Bull o tom, že je schopen dělat pokroky, ten proto raději přešel k Hondě. Podle zákaznického McLarenu je ale s novým, zcela přepracovaným motorem na dobré cestě.
"Tvrdí nám, že jsou s pokrokem během zimy velmi spokojeni. Přišli na spoustu kilowatů a myslí si, že budou ve hře. Z mé strany by to nebylo vhodné citovat čísla, která nám předali, myslím si ale, že podle svých pocitů budou příští rok velmi konkurenceschopní," říká ředitel McLarenu Zak Brown.
Uznává, že jeho tým nemá žádné rychlé řešení, které by jej dostalo na špici startovního roštu, podole zpětné vazby svých vývojářů a konstruktérů by ale příští rok měli dosáhnout pokroku.
"Jsme opatrní optimisté, ale samozřejmě, že se chceme zlepšit. Už jsme to dříve dokázali a stejnou chybu dvakrát neuděláme. Přistupujeme k tomu se skloněnou hlavou. Vývoj probíhá dobře a plníme to, co chceme dosáhnout," pokračuje šéf McLarenu.
"Samozřejmě ale nemáme ponětí o tom, jak je na tom konkurence - kromě spekulací. Všichni vydávají své vlastní příběhy - buď se podceňují, nebo to přehánějí. Nemyslím si, že to budeme vědět dříve než v Barceloně. Nás těší pokrok, který dosahujeme.
Věci děláme odlišně, všichni teď dobře spolupracují, takže to vypadá spíše na tiché sebevědomí. Jsme však v pozoru na špičkách. Víme, že pro nás půjde o důležitý rok, abychom ukázali pokrok, a s tím souvisí určitá vzrušující nervózní energie," dodává Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.