Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve předpovídá, že Mercedes v průběhu příští sezóny vymění nevýrazného Valtteriho Bottase za Estebana Ocona.
Finský pilot na rozdíl od předchozí sezóny s Mercedesem letos nevyhrál ani jeden závod, zatímco jeho týmovému kolegovi a pětinásobnému mistrovi světa se to podařilo hned 11krát. Oba od sebe dělí propast ve výši 161 bodů.
"Abú Zabí bylo pro Bottase znepokojující, chudák. Tvrdí, že mu odešly pneumatiky, tak s ním zajeli do boxů a oznámili, že tam došlo k problému se zadními pneumatikami, jen aby jej povzbudili. Existuje nebezpečí, že jej nahradí v průběhu příští sezóny Oconem. Letos byl na stejné úrovni jako u Williamsu," poukazuje Villeneuve.
Na Ocona místo pro příští ročník F1 nezbylo, u Mercedesu bude působit jako rezervní a testovací pilot. Sportovní ředitel Toto Wolff mu však pro sezónu 2020 slíbil konkurenceschopnou sedačku.
"Když se podíváte na to, čeho byl Mercedes schopný, jen se podívejte na Lewise. Bottas neměl rychlost. Je to pro něj nepříjemné... jednoduše na Hamiltona nemá. Takto to bylo po celý rok. Taková je jeho úroveň ů je dobrou dvojkou," pokračuje Kanaďan, který nyní působí jako komentátor Sky Italia.
Poté svou pozornost obrací k mladému Leclercovi, jenž přestupuje do Maranella "Určitě nepůjde k Ferrari, aby byl takový pomocník, jako Bottas. Nicméně to pro něj bude těžké, bude se potřebovat přizpůsobit. Ale šampionát je dlouhý a nikdy nevíte. Má po svém boku tu správnou osobu - Jocka Cleara, který mu pomůže. Ale aby mohl bojovat i titul, potřeboval by dominantní Ferrari."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.