Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve předpovídá, že Mercedes v průběhu příští sezóny vymění nevýrazného Valtteriho Bottase za Estebana Ocona.
Finský pilot na rozdíl od předchozí sezóny s Mercedesem letos nevyhrál ani jeden závod, zatímco jeho týmovému kolegovi a pětinásobnému mistrovi světa se to podařilo hned 11krát. Oba od sebe dělí propast ve výši 161 bodů.
"Abú Zabí bylo pro Bottase znepokojující, chudák. Tvrdí, že mu odešly pneumatiky, tak s ním zajeli do boxů a oznámili, že tam došlo k problému se zadními pneumatikami, jen aby jej povzbudili. Existuje nebezpečí, že jej nahradí v průběhu příští sezóny Oconem. Letos byl na stejné úrovni jako u Williamsu," poukazuje Villeneuve.
Na Ocona místo pro příští ročník F1 nezbylo, u Mercedesu bude působit jako rezervní a testovací pilot. Sportovní ředitel Toto Wolff mu však pro sezónu 2020 slíbil konkurenceschopnou sedačku.
"Když se podíváte na to, čeho byl Mercedes schopný, jen se podívejte na Lewise. Bottas neměl rychlost. Je to pro něj nepříjemné... jednoduše na Hamiltona nemá. Takto to bylo po celý rok. Taková je jeho úroveň ů je dobrou dvojkou," pokračuje Kanaďan, který nyní působí jako komentátor Sky Italia.
Poté svou pozornost obrací k mladému Leclercovi, jenž přestupuje do Maranella "Určitě nepůjde k Ferrari, aby byl takový pomocník, jako Bottas. Nicméně to pro něj bude těžké, bude se potřebovat přizpůsobit. Ale šampionát je dlouhý a nikdy nevíte. Má po svém boku tu správnou osobu - Jocka Cleara, který mu pomůže. Ale aby mohl bojovat i titul, potřeboval by dominantní Ferrari."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.