Charles Leclerc zakončil poslední jízdy tohoto roku ve velmi dobrém formě. Ve středu byl při testech pneumatik nejrychlejší, druhý s téměř 1,5sekundovou ztrátou skončil Pierre Gasly, jenž bude příští rok závodit za Red Bull.
Čas mladíka Ferrari byl o 1,7s pomalejší než nejrychlejší kvalifikační kolo Lewise Hamiltona z minulé soboty. Leclerc bez větších potíží zvládl 135 okruhů.
Na třetí příčce skončil Stroll, jenž z Williamsu přešel k Force Indii, kterou v létě pomohl zachránit jeho otec. Za sebou o 0,4 s nechal továrního jezdce Mercedesu Valtteriho Bottase, který uvedl, že chce po nevydařené sezóně na zimu někam zmizet.
S McLarenem již testoval Sainz poté, co jej uvolnil Renault. Pátý čas a 150 kol je dobrý začátek vývoje nového balíku pro sezónu 2019. Za francouzský tým dnes nastupoval Markelov, jenž skončil šestý.
Kromě závodního dua Willamsu - Russela s posledním Kubicou, se dnes svezl i Daniil Kvjat s Toro Rosso, Louis Deletraz s Haasem a Antonio Giovinazzi se Sauberem.
Tweety z 2. dne testůDay 2 of the #AbuTest and we're starting to get our heads around the driver changes. Antonio Giovinazzi is out in the Sauber, Charles Leclerc is making his Ferrari debut, and Carlos Sainz is getting to grips with the McLaren. pic.twitter.com/HOoafX1O1H
— Motorsport Images (@MSI_Images) November 28, 2018One last lap... ❤️ #AbuDhabiTest 🇦🇪 pic.twitter.com/hzT534TsHE
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 28, 2018So that's, that... The 2018 F1 season has come to an end! @kvyatofficial clocked up 155 laps in the STR13 to round off the year 🙏📈We'll be loitering however, as @Nobu_Mat13 hits the track in @FIA_F2 testing tomorrow 👀#AbuDhabiTest pic.twitter.com/Fl0mgOKyof
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) November 28, 2018And that’s the #AbuDhabiTest complete ✔️ with @Carlossainz55 posting 150 laps on the board today. 💪 pic.twitter.com/O2A7hfDLtL
— McLaren (@McLarenF1) November 28, 2018Less than an hour left of testing! 🔊#RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/NYw4tzv1iV
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 28, 2018.@LouisDeletraz hits the 1️⃣0️⃣0️⃣ lap marker at @ymcofficial! #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/cM2XjCS3vR
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 28, 2018Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.