Charles Leclerc zakončil poslední jízdy tohoto roku ve velmi dobrém formě. Ve středu byl při testech pneumatik nejrychlejší, druhý s téměř 1,5sekundovou ztrátou skončil Pierre Gasly, jenž bude příští rok závodit za Red Bull.
Čas mladíka Ferrari byl o 1,7s pomalejší než nejrychlejší kvalifikační kolo Lewise Hamiltona z minulé soboty. Leclerc bez větších potíží zvládl 135 okruhů.
Na třetí příčce skončil Stroll, jenž z Williamsu přešel k Force Indii, kterou v létě pomohl zachránit jeho otec. Za sebou o 0,4 s nechal továrního jezdce Mercedesu Valtteriho Bottase, který uvedl, že chce po nevydařené sezóně na zimu někam zmizet.
S McLarenem již testoval Sainz poté, co jej uvolnil Renault. Pátý čas a 150 kol je dobrý začátek vývoje nového balíku pro sezónu 2019. Za francouzský tým dnes nastupoval Markelov, jenž skončil šestý.
Kromě závodního dua Willamsu - Russela s posledním Kubicou, se dnes svezl i Daniil Kvjat s Toro Rosso, Louis Deletraz s Haasem a Antonio Giovinazzi se Sauberem.
Tweety z 2. dne testůDay 2 of the #AbuTest and we're starting to get our heads around the driver changes. Antonio Giovinazzi is out in the Sauber, Charles Leclerc is making his Ferrari debut, and Carlos Sainz is getting to grips with the McLaren. pic.twitter.com/HOoafX1O1H
— Motorsport Images (@MSI_Images) November 28, 2018One last lap... ❤️ #AbuDhabiTest 🇦🇪 pic.twitter.com/hzT534TsHE
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 28, 2018So that's, that... The 2018 F1 season has come to an end! @kvyatofficial clocked up 155 laps in the STR13 to round off the year 🙏📈We'll be loitering however, as @Nobu_Mat13 hits the track in @FIA_F2 testing tomorrow 👀#AbuDhabiTest pic.twitter.com/Fl0mgOKyof
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) November 28, 2018And that’s the #AbuDhabiTest complete ✔️ with @Carlossainz55 posting 150 laps on the board today. 💪 pic.twitter.com/O2A7hfDLtL
— McLaren (@McLarenF1) November 28, 2018Less than an hour left of testing! 🔊#RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/NYw4tzv1iV
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 28, 2018.@LouisDeletraz hits the 1️⃣0️⃣0️⃣ lap marker at @ymcofficial! #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/cM2XjCS3vR
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 28, 2018Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.