Sebastian Vettel v úterý v Abú Zabí po havárii se svým Ferrari ztratil trochu času na dráze, po testu porovnával pneumatiky pro sezónu 2019 s těmi letošními.
Německý pilot si rozbil zadní křídlo, když hned dopoledne boural v první zatáčce a komisaři testování na chvíli přerušili červenými vlajkami. Poté si dvou jiných příležitostech poškodil podlahu svého vozu SF71H. I přesto všechno mu na konci 1. dne patřil nejrychlejší čas před druhým Valtterim Bottasem, jenž ale se svým Mercedesem ujel téměř dvojnásobek kilometrů.
"Žel jsme měli určité drobné potíže, jež vyžadovaly trochu více pozornosti a času, abychom vyměnili poškozené díly. Nešlo o nic velkého, ale přišli jsme o nějaký čas," připouští vicemistr světa. Piloti si kromě letošních pneumatik (s výjimkou super-tvrdé směsi) vyzkoušely také ty, které Pirelli vyvinulo pro příští sezónu.
Last day at work like 😄 #F1Testing #Vettel pic.twitter.com/rHNCWT93bm
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) November 27, 2018"Jezdili jsme zejména kvůli pneumatikám, získat prvotní pocit. Dojmy z víkendu jsou stále velmi čerstvé, takže máme s čím srovnávat," pokračuje Vettel, jehož dnes ve voze vystřídá Charles Leclerc.
A jak se mu jezdilo na nově vyvinutých pneumatikách? "Nejednalo se o žádná velká překvapení - zdá se, že pneumatiky fungují, zdají se být celkem podobné. Rozdíly byly docela malé. Když hovořím o Pirelli, celá škála pneumatik si je o něco blíže, takže hyper-měkká má blíž k ostatním, a [super-]tvrdá pneumatika, kterou jsme nepoužívali, by měla mít blíže k těm měkčím."
Pneumatiky příští rok ale neponesou jména těch letošních, místo toho budou různé směsi nominovány vždy za měkkou, středně-tvrdou a tvrdou. Včera je při testech Pirelli označovalo čísly dle tvrdosti.
"Teď uvidíme, jaké budou volby pneumatik pro příští rok. To bude ta největší věc, na kterou se těšit - na kterou trať se Pirelli rozhodne přivézt které směsi. To může způsobit větší rozdíl, než rozdíl mezi letošními a budoucími směsmi," konstatuje pilot Ferrari.
"Byl bych toho rád udělal trochu více, obzvlášť dlouhé jízdy, to nám trochu scházelo. Myslím, že Charles dostane zítra na dráze trochu více času a přijde na více odpovědí" ohledně pneumatik pro rok 2019. "Není mezi nimi moc velký rozdíl. Podíváme se na to blíže, máme spoustu lidí, kteří se na to specializují, proto si jsem jistý tím, že brzy získáme určité odpovědi," dodává Vettel.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.