Sebastian Vettel v úterý v Abú Zabí po havárii se svým Ferrari ztratil trochu času na dráze, po testu porovnával pneumatiky pro sezónu 2019 s těmi letošními.
Německý pilot si rozbil zadní křídlo, když hned dopoledne boural v první zatáčce a komisaři testování na chvíli přerušili červenými vlajkami. Poté si dvou jiných příležitostech poškodil podlahu svého vozu SF71H. I přesto všechno mu na konci 1. dne patřil nejrychlejší čas před druhým Valtterim Bottasem, jenž ale se svým Mercedesem ujel téměř dvojnásobek kilometrů.
"Žel jsme měli určité drobné potíže, jež vyžadovaly trochu více pozornosti a času, abychom vyměnili poškozené díly. Nešlo o nic velkého, ale přišli jsme o nějaký čas," připouští vicemistr světa. Piloti si kromě letošních pneumatik (s výjimkou super-tvrdé směsi) vyzkoušely také ty, které Pirelli vyvinulo pro příští sezónu.
Last day at work like 😄 #F1Testing #Vettel pic.twitter.com/rHNCWT93bm
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) November 27, 2018"Jezdili jsme zejména kvůli pneumatikám, získat prvotní pocit. Dojmy z víkendu jsou stále velmi čerstvé, takže máme s čím srovnávat," pokračuje Vettel, jehož dnes ve voze vystřídá Charles Leclerc.
A jak se mu jezdilo na nově vyvinutých pneumatikách? "Nejednalo se o žádná velká překvapení - zdá se, že pneumatiky fungují, zdají se být celkem podobné. Rozdíly byly docela malé. Když hovořím o Pirelli, celá škála pneumatik si je o něco blíže, takže hyper-měkká má blíž k ostatním, a [super-]tvrdá pneumatika, kterou jsme nepoužívali, by měla mít blíže k těm měkčím."
Pneumatiky příští rok ale neponesou jména těch letošních, místo toho budou různé směsi nominovány vždy za měkkou, středně-tvrdou a tvrdou. Včera je při testech Pirelli označovalo čísly dle tvrdosti.
"Teď uvidíme, jaké budou volby pneumatik pro příští rok. To bude ta největší věc, na kterou se těšit - na kterou trať se Pirelli rozhodne přivézt které směsi. To může způsobit větší rozdíl, než rozdíl mezi letošními a budoucími směsmi," konstatuje pilot Ferrari.
"Byl bych toho rád udělal trochu více, obzvlášť dlouhé jízdy, to nám trochu scházelo. Myslím, že Charles dostane zítra na dráze trochu více času a přijde na více odpovědí" ohledně pneumatik pro rok 2019. "Není mezi nimi moc velký rozdíl. Podíváme se na to blíže, máme spoustu lidí, kteří se na to specializují, proto si jsem jistý tím, že brzy získáme určité odpovědi," dodává Vettel.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.