Sebastian Vettel v úterý v Abú Zabí po havárii se svým Ferrari ztratil trochu času na dráze, po testu porovnával pneumatiky pro sezónu 2019 s těmi letošními.
Německý pilot si rozbil zadní křídlo, když hned dopoledne boural v první zatáčce a komisaři testování na chvíli přerušili červenými vlajkami. Poté si dvou jiných příležitostech poškodil podlahu svého vozu SF71H. I přesto všechno mu na konci 1. dne patřil nejrychlejší čas před druhým Valtterim Bottasem, jenž ale se svým Mercedesem ujel téměř dvojnásobek kilometrů.
"Žel jsme měli určité drobné potíže, jež vyžadovaly trochu více pozornosti a času, abychom vyměnili poškozené díly. Nešlo o nic velkého, ale přišli jsme o nějaký čas," připouští vicemistr světa. Piloti si kromě letošních pneumatik (s výjimkou super-tvrdé směsi) vyzkoušely také ty, které Pirelli vyvinulo pro příští sezónu.
Last day at work like 😄 #F1Testing #Vettel pic.twitter.com/rHNCWT93bm
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) November 27, 2018"Jezdili jsme zejména kvůli pneumatikám, získat prvotní pocit. Dojmy z víkendu jsou stále velmi čerstvé, takže máme s čím srovnávat," pokračuje Vettel, jehož dnes ve voze vystřídá Charles Leclerc.
A jak se mu jezdilo na nově vyvinutých pneumatikách? "Nejednalo se o žádná velká překvapení - zdá se, že pneumatiky fungují, zdají se být celkem podobné. Rozdíly byly docela malé. Když hovořím o Pirelli, celá škála pneumatik si je o něco blíže, takže hyper-měkká má blíž k ostatním, a [super-]tvrdá pneumatika, kterou jsme nepoužívali, by měla mít blíže k těm měkčím."
Pneumatiky příští rok ale neponesou jména těch letošních, místo toho budou různé směsi nominovány vždy za měkkou, středně-tvrdou a tvrdou. Včera je při testech Pirelli označovalo čísly dle tvrdosti.
"Teď uvidíme, jaké budou volby pneumatik pro příští rok. To bude ta největší věc, na kterou se těšit - na kterou trať se Pirelli rozhodne přivézt které směsi. To může způsobit větší rozdíl, než rozdíl mezi letošními a budoucími směsmi," konstatuje pilot Ferrari.
"Byl bych toho rád udělal trochu více, obzvlášť dlouhé jízdy, to nám trochu scházelo. Myslím, že Charles dostane zítra na dráze trochu více času a přijde na více odpovědí" ohledně pneumatik pro rok 2019. "Není mezi nimi moc velký rozdíl. Podíváme se na to blíže, máme spoustu lidí, kteří se na to specializují, proto si jsem jistý tím, že brzy získáme určité odpovědi," dodává Vettel.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.