ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Podívejte se na přehled nejrychlejších sektorů a nejvyšších rychlostí dosahovaných během kvalifikace v jednotlivých sektorech okruhu Jas Marina.
Hamilton překonal loňský rekord Bottase (1:36,231) o 1,5 sekundy. Nepřipsal si sice ani jeden nejrychlejší sektor, přesto má díky čistému kolu a správnému nastavení 83. pole-position kariéry.
V 1. sektoru jej o 2 desetiny vteřiny předčil Vettel, ve druhém o 0,03 Bottas a v 3. o 0,3 s Ricciardo s Red Bullem. Ten dnes hodně ztrácel zejména v 1. sektoru a v tom prostředním s dlouhými rovinkami.
V Q3 se podařilo poskládat dohromady ideální kolo pouze oběma Mercedesům a Leclercovi, jenž předvedl se Sauberem další skvělý výkon, když si zajistil 4 řadu.
Nejvyšší rychlost dosáhl na speed-trapu tento monacký talentovaný jezdec s motorem Ferrari - 335,9 km/h. Ocon s Force Indií ztrácel 2,1 km/h, Hamilton dal dnes přednost vyššímu přítlaku pro dobré časy v 3. sektoru. Sainz s továrním Renaultem zaostával o 6,4 km/h, Hartley s Hondou o 7,2 km/h.
Pneumatiky a strategieJako nejvýhodnější se zítra jeví jednozastávková strategie, hodně u ní bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi: start na ultra-měkké s přezutím na super-měkkou po 18 - 22 kolech. Po startu na hyper-měkké bude třeba zajet do boxů už po 8 - 12 kolech, zbytek odjet na super-měkké směsi.
Ultra-měkká byla dnes o sekundu na kolo pomalejší než hyper-měkká, přesto na ní do Q3 postoupilo pět nejrychlejších. Její degradace se pohybuje kolem 0,11 s/kolo, u hyper-měkké 0,57 s/kolo a u super-měkké 0,08 s/kolo.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.