ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Podívejte se na přehled nejrychlejších sektorů a nejvyšších rychlostí dosahovaných během kvalifikace v jednotlivých sektorech okruhu Jas Marina.
Hamilton překonal loňský rekord Bottase (1:36,231) o 1,5 sekundy. Nepřipsal si sice ani jeden nejrychlejší sektor, přesto má díky čistému kolu a správnému nastavení 83. pole-position kariéry.
V 1. sektoru jej o 2 desetiny vteřiny předčil Vettel, ve druhém o 0,03 Bottas a v 3. o 0,3 s Ricciardo s Red Bullem. Ten dnes hodně ztrácel zejména v 1. sektoru a v tom prostředním s dlouhými rovinkami.
V Q3 se podařilo poskládat dohromady ideální kolo pouze oběma Mercedesům a Leclercovi, jenž předvedl se Sauberem další skvělý výkon, když si zajistil 4 řadu.
Nejvyšší rychlost dosáhl na speed-trapu tento monacký talentovaný jezdec s motorem Ferrari - 335,9 km/h. Ocon s Force Indií ztrácel 2,1 km/h, Hamilton dal dnes přednost vyššímu přítlaku pro dobré časy v 3. sektoru. Sainz s továrním Renaultem zaostával o 6,4 km/h, Hartley s Hondou o 7,2 km/h.
Pneumatiky a strategieJako nejvýhodnější se zítra jeví jednozastávková strategie, hodně u ní bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi: start na ultra-měkké s přezutím na super-měkkou po 18 - 22 kolech. Po startu na hyper-měkké bude třeba zajet do boxů už po 8 - 12 kolech, zbytek odjet na super-měkké směsi.
Ultra-měkká byla dnes o sekundu na kolo pomalejší než hyper-měkká, přesto na ní do Q3 postoupilo pět nejrychlejších. Její degradace se pohybuje kolem 0,11 s/kolo, u hyper-měkké 0,57 s/kolo a u super-měkké 0,08 s/kolo.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.