ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Podívejte se na přehled nejrychlejších sektorů a nejvyšších rychlostí dosahovaných během kvalifikace v jednotlivých sektorech okruhu Jas Marina.
Hamilton překonal loňský rekord Bottase (1:36,231) o 1,5 sekundy. Nepřipsal si sice ani jeden nejrychlejší sektor, přesto má díky čistému kolu a správnému nastavení 83. pole-position kariéry.
V 1. sektoru jej o 2 desetiny vteřiny předčil Vettel, ve druhém o 0,03 Bottas a v 3. o 0,3 s Ricciardo s Red Bullem. Ten dnes hodně ztrácel zejména v 1. sektoru a v tom prostředním s dlouhými rovinkami.
V Q3 se podařilo poskládat dohromady ideální kolo pouze oběma Mercedesům a Leclercovi, jenž předvedl se Sauberem další skvělý výkon, když si zajistil 4 řadu.
Nejvyšší rychlost dosáhl na speed-trapu tento monacký talentovaný jezdec s motorem Ferrari - 335,9 km/h. Ocon s Force Indií ztrácel 2,1 km/h, Hamilton dal dnes přednost vyššímu přítlaku pro dobré časy v 3. sektoru. Sainz s továrním Renaultem zaostával o 6,4 km/h, Hartley s Hondou o 7,2 km/h.
Pneumatiky a strategieJako nejvýhodnější se zítra jeví jednozastávková strategie, hodně u ní bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi: start na ultra-měkké s přezutím na super-měkkou po 18 - 22 kolech. Po startu na hyper-měkké bude třeba zajet do boxů už po 8 - 12 kolech, zbytek odjet na super-měkké směsi.
Ultra-měkká byla dnes o sekundu na kolo pomalejší než hyper-měkká, přesto na ní do Q3 postoupilo pět nejrychlejších. Její degradace se pohybuje kolem 0,11 s/kolo, u hyper-měkké 0,57 s/kolo a u super-měkké 0,08 s/kolo.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.