ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Podívejte se na přehled nejrychlejších sektorů a nejvyšších rychlostí dosahovaných během kvalifikace v jednotlivých sektorech okruhu Jas Marina.
Hamilton překonal loňský rekord Bottase (1:36,231) o 1,5 sekundy. Nepřipsal si sice ani jeden nejrychlejší sektor, přesto má díky čistému kolu a správnému nastavení 83. pole-position kariéry.
V 1. sektoru jej o 2 desetiny vteřiny předčil Vettel, ve druhém o 0,03 Bottas a v 3. o 0,3 s Ricciardo s Red Bullem. Ten dnes hodně ztrácel zejména v 1. sektoru a v tom prostředním s dlouhými rovinkami.
V Q3 se podařilo poskládat dohromady ideální kolo pouze oběma Mercedesům a Leclercovi, jenž předvedl se Sauberem další skvělý výkon, když si zajistil 4 řadu.
Nejvyšší rychlost dosáhl na speed-trapu tento monacký talentovaný jezdec s motorem Ferrari - 335,9 km/h. Ocon s Force Indií ztrácel 2,1 km/h, Hamilton dal dnes přednost vyššímu přítlaku pro dobré časy v 3. sektoru. Sainz s továrním Renaultem zaostával o 6,4 km/h, Hartley s Hondou o 7,2 km/h.
Pneumatiky a strategieJako nejvýhodnější se zítra jeví jednozastávková strategie, hodně u ní bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi: start na ultra-měkké s přezutím na super-měkkou po 18 - 22 kolech. Po startu na hyper-měkké bude třeba zajet do boxů už po 8 - 12 kolech, zbytek odjet na super-měkké směsi.
Ultra-měkká byla dnes o sekundu na kolo pomalejší než hyper-měkká, přesto na ní do Q3 postoupilo pět nejrychlejších. Její degradace se pohybuje kolem 0,11 s/kolo, u hyper-měkké 0,57 s/kolo a u super-měkké 0,08 s/kolo.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.