Esteban Ocon závodící za Force Indii se stává rezervním a třetím pilotem Mercedesu pro sezónu 2019. V závodění tedy pokračovat nebude.
O své místo u Force Indie přijde, ta totiž místo něj vezme Lance Strolla, jehož otec ji pomohl v létě zachránit. Po jeho boku bude navíc pokračovat Sergio Pérez.
Snahy sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa najít mu místo narazily: nepodařilo se to ani u Renaultu, kam nečekaně přišel Daniel Ricciardo, ani u McLarenu či Williamsu, jenž angažoval druhého juniora Stříbrných šípů George Russella a později Roberta Kubicu.
"Plány jsou celkem jasné. Bude hodně blízko týmu Mercedesu - stane se naším rezervním a třetím pilotem. Doufáme, že s ním odjedeme nějaké testy, plánujeme předsezónní testy a testy v sezóně, ale zatím to není dořešené. Stráví hodně času v našem simulátoru, abychom zajistili, že bude připravený," potvrzuje Wolff.
I když dříve uvedl, že Ocon bude v roce 2020 sedět v dobrém voze, tak včera se v Abú Zabí nechal slyšet, že mu žádné záruky nedal a že se mu rok mimo závodění snad potom vyplatí.
"Rozhodně se budu pohybovat v padoku F1 a snažit se najezdit s vozem F1 příští rok co nejvíce kilometrů. S Mercedesem pro mě vidíme skvělé příležitosti, jak se v roce 2020 vrátit, tak snad to vyjde a budu zpět ještě silnější, než jsem nyní," dodává Ocon.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.