Esteban Ocon závodící za Force Indii se stává rezervním a třetím pilotem Mercedesu pro sezónu 2019. V závodění tedy pokračovat nebude.
O své místo u Force Indie přijde, ta totiž místo něj vezme Lance Strolla, jehož otec ji pomohl v létě zachránit. Po jeho boku bude navíc pokračovat Sergio Pérez.
Snahy sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa najít mu místo narazily: nepodařilo se to ani u Renaultu, kam nečekaně přišel Daniel Ricciardo, ani u McLarenu či Williamsu, jenž angažoval druhého juniora Stříbrných šípů George Russella a později Roberta Kubicu.
"Plány jsou celkem jasné. Bude hodně blízko týmu Mercedesu - stane se naším rezervním a třetím pilotem. Doufáme, že s ním odjedeme nějaké testy, plánujeme předsezónní testy a testy v sezóně, ale zatím to není dořešené. Stráví hodně času v našem simulátoru, abychom zajistili, že bude připravený," potvrzuje Wolff.
I když dříve uvedl, že Ocon bude v roce 2020 sedět v dobrém voze, tak včera se v Abú Zabí nechal slyšet, že mu žádné záruky nedal a že se mu rok mimo závodění snad potom vyplatí.
"Rozhodně se budu pohybovat v padoku F1 a snažit se najezdit s vozem F1 příští rok co nejvíce kilometrů. S Mercedesem pro mě vidíme skvělé příležitosti, jak se v roce 2020 vrátit, tak snad to vyjde a budu zpět ještě silnější, než jsem nyní," dodává Ocon.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.