Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey připustil, že po sérii jednání s výrobci pohonných jednotek se v této oblasti pravidla od roku 2021 zřejmě měnit nebudou. Vedení soutěže i přes prvotní návrhy začíná preferovat spíše stabilitu, závodění chce vylepšit jinými úpravami.
Sportovní šéf F1 Ross Brawn dříve podporoval velké změny v oblasti pohonných jednotek, které chtěl zjednodušit (vypustit motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie) a pomocí standardizace komponent také zlevnit, aby přilákal další výrobce. Ti však ani přes tyto návrhy a prvotní koketování nakonec vážnější zájem o vstup do královské disciplíny motorsportu neprojevili.
Podle těch současných by takové změny pak představovaly jen mrhání penězi a motorsport by učinil technologický krok zpět. "Když jsme začali jednat, tak si myslím, že jsme se všichni shodli na tom, že správnou cestou je spíše stabilizace současného motoru," přiznává Carey.
Zlepšení závodní podívané a vysoké náklady budou řešit spíše jinou "sérií sportovních a technických pravidel. Některá z nich se stále vyvíjejí. Myslím, že momentálně jsme na hodně dobré cestě," pokračuje ředitel Liberty Media.
"Na počátku jsme odsouhlasily jednodušší, levnější, hlučnější, výkonnější motory s tím, že piloty necháme jezdit. Jak jsme pokračovali, tak jsme začali cítit, že nejlepší bude stabilizovat současný motor, a pak našich cílů dosáhnout prostřednictvím dalších pravidel," vysvětluje Carey.
Změny v motorech by vedly k tomu, že by se výrobci museli věnovat paralelně dvěma vývojovým programům, stouply by finanční nároky a otevřel by se prostor pro tok, aby ostatním zase někdo hodně odskočil, jako tomu bylo v roce 2014 s Mercedesem, který kraluje až dodnes. Za těch pět let ale výkony pohonných jednotek konvergují, byť k tomu nedochází tak rychle, jak někteří zástupci týmů dříve očekávali.
Tím, že současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021, kdy do hry vstoupí nová technická a sportovní pravidla, se F1 podle Careyho také vyhne "nečekaným následkům nového motoru."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.