Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey připustil, že po sérii jednání s výrobci pohonných jednotek se v této oblasti pravidla od roku 2021 zřejmě měnit nebudou. Vedení soutěže i přes prvotní návrhy začíná preferovat spíše stabilitu, závodění chce vylepšit jinými úpravami.
Sportovní šéf F1 Ross Brawn dříve podporoval velké změny v oblasti pohonných jednotek, které chtěl zjednodušit (vypustit motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie) a pomocí standardizace komponent také zlevnit, aby přilákal další výrobce. Ti však ani přes tyto návrhy a prvotní koketování nakonec vážnější zájem o vstup do královské disciplíny motorsportu neprojevili.
Podle těch současných by takové změny pak představovaly jen mrhání penězi a motorsport by učinil technologický krok zpět. "Když jsme začali jednat, tak si myslím, že jsme se všichni shodli na tom, že správnou cestou je spíše stabilizace současného motoru," přiznává Carey.
Zlepšení závodní podívané a vysoké náklady budou řešit spíše jinou "sérií sportovních a technických pravidel. Některá z nich se stále vyvíjejí. Myslím, že momentálně jsme na hodně dobré cestě," pokračuje ředitel Liberty Media.
"Na počátku jsme odsouhlasily jednodušší, levnější, hlučnější, výkonnější motory s tím, že piloty necháme jezdit. Jak jsme pokračovali, tak jsme začali cítit, že nejlepší bude stabilizovat současný motor, a pak našich cílů dosáhnout prostřednictvím dalších pravidel," vysvětluje Carey.
Změny v motorech by vedly k tomu, že by se výrobci museli věnovat paralelně dvěma vývojovým programům, stouply by finanční nároky a otevřel by se prostor pro tok, aby ostatním zase někdo hodně odskočil, jako tomu bylo v roce 2014 s Mercedesem, který kraluje až dodnes. Za těch pět let ale výkony pohonných jednotek konvergují, byť k tomu nedochází tak rychle, jak někteří zástupci týmů dříve očekávali.
Tím, že současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021, kdy do hry vstoupí nová technická a sportovní pravidla, se F1 podle Careyho také vyhne "nečekaným následkům nového motoru."
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.