Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey připustil, že po sérii jednání s výrobci pohonných jednotek se v této oblasti pravidla od roku 2021 zřejmě měnit nebudou. Vedení soutěže i přes prvotní návrhy začíná preferovat spíše stabilitu, závodění chce vylepšit jinými úpravami.
Sportovní šéf F1 Ross Brawn dříve podporoval velké změny v oblasti pohonných jednotek, které chtěl zjednodušit (vypustit motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie) a pomocí standardizace komponent také zlevnit, aby přilákal další výrobce. Ti však ani přes tyto návrhy a prvotní koketování nakonec vážnější zájem o vstup do královské disciplíny motorsportu neprojevili.
Podle těch současných by takové změny pak představovaly jen mrhání penězi a motorsport by učinil technologický krok zpět. "Když jsme začali jednat, tak si myslím, že jsme se všichni shodli na tom, že správnou cestou je spíše stabilizace současného motoru," přiznává Carey.
Zlepšení závodní podívané a vysoké náklady budou řešit spíše jinou "sérií sportovních a technických pravidel. Některá z nich se stále vyvíjejí. Myslím, že momentálně jsme na hodně dobré cestě," pokračuje ředitel Liberty Media.
"Na počátku jsme odsouhlasily jednodušší, levnější, hlučnější, výkonnější motory s tím, že piloty necháme jezdit. Jak jsme pokračovali, tak jsme začali cítit, že nejlepší bude stabilizovat současný motor, a pak našich cílů dosáhnout prostřednictvím dalších pravidel," vysvětluje Carey.
Změny v motorech by vedly k tomu, že by se výrobci museli věnovat paralelně dvěma vývojovým programům, stouply by finanční nároky a otevřel by se prostor pro tok, aby ostatním zase někdo hodně odskočil, jako tomu bylo v roce 2014 s Mercedesem, který kraluje až dodnes. Za těch pět let ale výkony pohonných jednotek konvergují, byť k tomu nedochází tak rychle, jak někteří zástupci týmů dříve očekávali.
Tím, že současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021, kdy do hry vstoupí nová technická a sportovní pravidla, se F1 podle Careyho také vyhne "nečekaným následkům nového motoru."
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.