Příští víkend v Abú Zabí bude muset mistr světa Lewis Hamilton možná čelit nepříznivé situaci: v Brazílii došlo k poškození jeho pohonné jednotky, o jejíž výměně nyní Mercedes přemýšlí. To by se ale samozřejmě neobešlo bez penalizace.
Německý tým nyní zkoumá, jak závažné je poškození a nakolik by to bylo možné absolvovat poslední závodní víkend se starším motorem. Během minulého závodu inženýři v jednu chvíli oznámili, že je selhání nevyhnutelné, ale díky rychlé práci v továrně v Brixworthu, na boxové zídce a v kokpitu vozu se podařilo ovlivnit klíčové parametry a dojed s vozem do cíle.
Nicméně podle Mercedesu došlo k určitému poškození, detaily nyní prověřuje. I když bude motor nakonec v pořádku, tak bude mít stále obavy o jeho spolehlivost a nebude jej moci využívat na plný výkon. V zásobě má ještě první a druhý z celkový tří kusů motorů pro tuto sezónu, každý z nich již má ale na kontě sedm závodů a spoustu kilometrů - i v tomto případě by tým musel volit konzervativní přístup.
Pokud by se Hamiltonovi motor rozhodli vyměnit, tak by sice byl odsunut na startovním roštu, dostal by však nejnovější specifikaci a mohl by s ní bez obav jezdit naplno po celý víkend.
"Když se trochu vrátíme k tomu, co se stalo v závodě, tak po Lewisově první zastávce jsme zjistili celkem významný problém, který vyžadoval velké množství vstupů z několika zdrojů. Máme doma v Brixworthu tým, který s námi komunikuje, a na okruhu mám obrovský tým, jenž rozsáhle spolupracuje na pochopení toho, co můžeme na motor změnit, abychom dojeli závod do konce," uvádí šéf strategií James Vowles.
"Odvedli fantastickou práci. Nešlo o jednu změnu, ale o obrovský počet změn po dobu 40 - 50 kol, kdy spolupracovali s Lewisem na úpravě různých komponent a na tom, aby ta pohonná jednotka dokončila závod. Parádní práce," pokračuje.
"Výsledkem toho nakonec je však to, že motor utrpěl určitou míru poškození. Zatím nerozumíme tomu, co přesně. Musí být prozkoumán a musíme to pochopit před tím, než učiníme jakékoliv rozhodnutí před odletem do Abú Zabí," dodává Vowles.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.