Příští rok bude podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna jízda vozů za sebou a tedy i předjíždění po změně aerodynamických pravidel prokazatelně snazší.
Před velkými změnami v roce 2021 již příští rok dojde ke změnám aerodynamiky - přední křídla budou jednodušší a do šířky narostou o 20 cm. Zjednodušené budou také brzdové kanálky, deflektory budou o 150 mm nižší a směrem k přední části vozu o 100 mm delší, širší (o 100 mm) a vyšší (o 20 mm) budou i zadní křídla, foukané poloosy týmy nebudou moci využívat.
Zástupci několika týmů se vyjádřily, že jde akorát o vyhozen spousty milionů a že ke zlepšení předjíždění stejně nedojde. Simulace však podle Rosse Brawna ukazují něco jiného.
"V Brazílii jsme znovu viděli, že když je výkonnost dvou vozů víceméně stejná, pak je předjíždění téměř nemožné. To vyvolává otázku, jak to zjednodušit, aby se dalo předjíždět. Během roku 2018 došlo k velkému pokroku v definování technických pravidel pro příští rok, obzvlášť klíčové oblasti, jíž představuje přední křídlo," říká Brawn.
"V posledních týdnech jsme pracovali na jemných detailech. Naše práce na simulacích výsledky úzce spolupracujících týmů nám říkají, že dopad bude citelný, i když si uvědomujeme, že skutečnou zkouškou bude až březnová Velká cena Austrálie," pokračuje sportovní ředitel F1.
Nadcházející změny jsou podle něj pouze počátkem procesu úprav pravidel, i když i ty by měly přinést zlepšení podívané: "Jde o první důležitý krok, směrem k novým technickým a sportovním pravidlům, které budou formovat dlouhodobou budoucnost Formule 1, není však nebytně vyčerpávající."
"Je to předkrm toho, co definujeme pro rok 2021, a už teď nás těší to, čeho jsme dosáhli pro rok 2019. Určitě ale máme vysoké naděje, i v tom krátkodobém horizontu. Letos F1 přinesla několik opravdu vzrušujících závodů. Hned mě napadá Baku, Šanghaj, Silverstone a Mexiko. A existují příznaky toho, že to příští rok jich bude více," dodává Brawn.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.