Příští rok bude podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna jízda vozů za sebou a tedy i předjíždění po změně aerodynamických pravidel prokazatelně snazší.
Před velkými změnami v roce 2021 již příští rok dojde ke změnám aerodynamiky - přední křídla budou jednodušší a do šířky narostou o 20 cm. Zjednodušené budou také brzdové kanálky, deflektory budou o 150 mm nižší a směrem k přední části vozu o 100 mm delší, širší (o 100 mm) a vyšší (o 20 mm) budou i zadní křídla, foukané poloosy týmy nebudou moci využívat.
Zástupci několika týmů se vyjádřily, že jde akorát o vyhozen spousty milionů a že ke zlepšení předjíždění stejně nedojde. Simulace však podle Rosse Brawna ukazují něco jiného.
"V Brazílii jsme znovu viděli, že když je výkonnost dvou vozů víceméně stejná, pak je předjíždění téměř nemožné. To vyvolává otázku, jak to zjednodušit, aby se dalo předjíždět. Během roku 2018 došlo k velkému pokroku v definování technických pravidel pro příští rok, obzvlášť klíčové oblasti, jíž představuje přední křídlo," říká Brawn.
"V posledních týdnech jsme pracovali na jemných detailech. Naše práce na simulacích výsledky úzce spolupracujících týmů nám říkají, že dopad bude citelný, i když si uvědomujeme, že skutečnou zkouškou bude až březnová Velká cena Austrálie," pokračuje sportovní ředitel F1.
Nadcházející změny jsou podle něj pouze počátkem procesu úprav pravidel, i když i ty by měly přinést zlepšení podívané: "Jde o první důležitý krok, směrem k novým technickým a sportovním pravidlům, které budou formovat dlouhodobou budoucnost Formule 1, není však nebytně vyčerpávající."
"Je to předkrm toho, co definujeme pro rok 2021, a už teď nás těší to, čeho jsme dosáhli pro rok 2019. Určitě ale máme vysoké naděje, i v tom krátkodobém horizontu. Letos F1 přinesla několik opravdu vzrušujících závodů. Hned mě napadá Baku, Šanghaj, Silverstone a Mexiko. A existují příznaky toho, že to příští rok jich bude více," dodává Brawn.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.