Příští rok bude podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna jízda vozů za sebou a tedy i předjíždění po změně aerodynamických pravidel prokazatelně snazší.
Před velkými změnami v roce 2021 již příští rok dojde ke změnám aerodynamiky - přední křídla budou jednodušší a do šířky narostou o 20 cm. Zjednodušené budou také brzdové kanálky, deflektory budou o 150 mm nižší a směrem k přední části vozu o 100 mm delší, širší (o 100 mm) a vyšší (o 20 mm) budou i zadní křídla, foukané poloosy týmy nebudou moci využívat.
Zástupci několika týmů se vyjádřily, že jde akorát o vyhozen spousty milionů a že ke zlepšení předjíždění stejně nedojde. Simulace však podle Rosse Brawna ukazují něco jiného.
"V Brazílii jsme znovu viděli, že když je výkonnost dvou vozů víceméně stejná, pak je předjíždění téměř nemožné. To vyvolává otázku, jak to zjednodušit, aby se dalo předjíždět. Během roku 2018 došlo k velkému pokroku v definování technických pravidel pro příští rok, obzvlášť klíčové oblasti, jíž představuje přední křídlo," říká Brawn.
"V posledních týdnech jsme pracovali na jemných detailech. Naše práce na simulacích výsledky úzce spolupracujících týmů nám říkají, že dopad bude citelný, i když si uvědomujeme, že skutečnou zkouškou bude až březnová Velká cena Austrálie," pokračuje sportovní ředitel F1.
Nadcházející změny jsou podle něj pouze počátkem procesu úprav pravidel, i když i ty by měly přinést zlepšení podívané: "Jde o první důležitý krok, směrem k novým technickým a sportovním pravidlům, které budou formovat dlouhodobou budoucnost Formule 1, není však nebytně vyčerpávající."
"Je to předkrm toho, co definujeme pro rok 2021, a už teď nás těší to, čeho jsme dosáhli pro rok 2019. Určitě ale máme vysoké naděje, i v tom krátkodobém horizontu. Letos F1 přinesla několik opravdu vzrušujících závodů. Hned mě napadá Baku, Šanghaj, Silverstone a Mexiko. A existují příznaky toho, že to příští rok jich bude více," dodává Brawn.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.