Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii
Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 14. listopadu 2018 06:40
Sdílej:

Lewis Hamilton prozradil, jak prožíval posledních 10 kol Velké ceny Brazílie, v níž si Mercedes zajistil pátý titul mistra světa mezi týmy v řadě za sebou.

Jeho tým se kvůli vysokým teplotám pod kapotou - dosahovaly o 10 % více, než by měly (1000 °C) obával, že mu pohonná jednotka do cíle nevydrží. V jednu chvíli dostal sportovní ředitel Toto Wolff zprávu, že v příštím kole motor odejde.

"Cítil jsem to. S tímto motorem jezdím samozřejmě od počátku, proto o něm a o tom, jak se chová, vím moc dobře všechno. Znám každý tón motoru za svými zády," začíná Hamilton.

"Na začátku to bylo OK, ale pak jsem začal vnímat, že nefunguje normálně, ve své obvyklé harmonii.  Já si nemůžu dovolit žádné negativní myšlenky nebo pustit do mysli starosti, takže jsem zkrátka zůstával soustředěny, před brzděním pouštěl plyn, snažil se méně jezdit na plný či částečný plyn a méně ho zatěžovat, abych mu ulehčil práci, ale zároveň odváděl tu svou," přibližuje pětinásobný šampion průběh závodu v Brazílii.

Mercedes mu sdělil, aby změnil nastavení a co nejvíce snížil výkon pohonné jednotky: "V pozadí probíhalo spoustu skvělé práce mezi inženýry na dráze a zpět ve Velké Británii, když pracovali na tom, aby pochopili, co je třeba utlumit a vyladit."

"Měli na mě hodně požadavků, zatímco jsem se pral se všemi dalšími věcmi. Takže dojde ke změně nastaveni, změň to do výchozího nastavení, přepni to o jeden stupeň, pak plus, plus, plus, potom další přepínač a jdi dolů, dolů, dolů... Žongloval jsem s tím a stále v tom pokračovali," vypráví Hamilton o tom, co v kokpitu prožíval.

Do cíle nakonec dojel před Maxem Verstappenem, jehož z vedení sestřelil o kolo zpět jedoucí Esteban Ocon. Holanďan ztratil 50 bodů přítlaku a na Lewise se dokázal už jen dotáhnout. "Jsem opravdu vděčný za to, že motor závod vydržel. Posledních 10 kol jsem zkrátka mluvil, ve voze jsem řval jako: 'Pojď, pojď, máš na to, zlato, zvládneš ti, vydrž!' Zkrátka jsem auto povzbuzoval."

"Nikdy si nedokážete představit, jak je to ve voze šílený pocit. Má tepová frekvence v těch posledních kolech musela překračovat 190 úderů za minutu. Neustále jsem mluvil ve snaze udržet auto. Už tak jsem se dost trápil s pneumatikami, abych za sebou udržel mnohem rychlejší Red Bull a aby se nedostal do DRS rozmezí. Nakonec to byl skvělý pocit, když jsem projel cílovou čárou a auto neselhalo. Byl jsem tak radostně vzrušený a tak vděčný!" dodává Hamilton.

Stalo se
Grand Prix
Charles Leclerc v Maďarsku 2025

Charles Leclerc promluvil o zklamání v Maďarsku. Ferrari ve velkém kolapsu, potvrdil Vasseur

Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.

Grand Prix
Charles Leclerc v Maďarsku 2025

Charles Leclerc v Maďarsku rozzlobeně: Musíte mě poslouchat, závod jsme prohráli. Je to frustrující!

Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.

Novinky
Roman Staněk (F2) na Hungaroringu zaslouženě druhý (3. srpna 2025).

F2: Roman Staněk v Maďarsku zaslouženě druhý. Fornaroli byl příliš rychlý, přiznal český jezdec

Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.

Novinky
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton otevřeně po další špatné kvalifikaci: Ferrari možná potřebuje změnu jezdce

Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.