Lewis Hamilton prozradil, jak prožíval posledních 10 kol Velké ceny Brazílie, v níž si Mercedes zajistil pátý titul mistra světa mezi týmy v řadě za sebou.
Jeho tým se kvůli vysokým teplotám pod kapotou - dosahovaly o 10 % více, než by měly (1000 °C) obával, že mu pohonná jednotka do cíle nevydrží. V jednu chvíli dostal sportovní ředitel Toto Wolff zprávu, že v příštím kole motor odejde.
"Cítil jsem to. S tímto motorem jezdím samozřejmě od počátku, proto o něm a o tom, jak se chová, vím moc dobře všechno. Znám každý tón motoru za svými zády," začíná Hamilton.
"Na začátku to bylo OK, ale pak jsem začal vnímat, že nefunguje normálně, ve své obvyklé harmonii. Já si nemůžu dovolit žádné negativní myšlenky nebo pustit do mysli starosti, takže jsem zkrátka zůstával soustředěny, před brzděním pouštěl plyn, snažil se méně jezdit na plný či částečný plyn a méně ho zatěžovat, abych mu ulehčil práci, ale zároveň odváděl tu svou," přibližuje pětinásobný šampion průběh závodu v Brazílii.
Mercedes mu sdělil, aby změnil nastavení a co nejvíce snížil výkon pohonné jednotky: "V pozadí probíhalo spoustu skvělé práce mezi inženýry na dráze a zpět ve Velké Británii, když pracovali na tom, aby pochopili, co je třeba utlumit a vyladit."
"Měli na mě hodně požadavků, zatímco jsem se pral se všemi dalšími věcmi. Takže dojde ke změně nastaveni, změň to do výchozího nastavení, přepni to o jeden stupeň, pak plus, plus, plus, potom další přepínač a jdi dolů, dolů, dolů... Žongloval jsem s tím a stále v tom pokračovali," vypráví Hamilton o tom, co v kokpitu prožíval.
Do cíle nakonec dojel před Maxem Verstappenem, jehož z vedení sestřelil o kolo zpět jedoucí Esteban Ocon. Holanďan ztratil 50 bodů přítlaku a na Lewise se dokázal už jen dotáhnout. "Jsem opravdu vděčný za to, že motor závod vydržel. Posledních 10 kol jsem zkrátka mluvil, ve voze jsem řval jako: 'Pojď, pojď, máš na to, zlato, zvládneš ti, vydrž!' Zkrátka jsem auto povzbuzoval."
"Nikdy si nedokážete představit, jak je to ve voze šílený pocit. Má tepová frekvence v těch posledních kolech musela překračovat 190 úderů za minutu. Neustále jsem mluvil ve snaze udržet auto. Už tak jsem se dost trápil s pneumatikami, abych za sebou udržel mnohem rychlejší Red Bull a aby se nedostal do DRS rozmezí. Nakonec to byl skvělý pocit, když jsem projel cílovou čárou a auto neselhalo. Byl jsem tak radostně vzrušený a tak vděčný!" dodává Hamilton.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.