McLaren a Alonso potvrdili, že se společně 26. května 2019 postaví na start slavného závodu Indy 500. Cíl je jednoduchý - získat pro Alonso poslední trofej z trojkoruny, která mu ještě chybí.
Do tzv. trojkoruny motorsportu se řadí vítězství v Monaku (ty má Alonso dvě), vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans (to Alonso získal s Toyotou letos) a vítězství v Indy 500 (to Alonsovi zatím chybí). Jediným jezdcem v historii motorsportu, kterému se podařilo získat všechna tři vítězství byl Graham Hill.
Alonso už před delší dobou oznámil, že příští rok nebude jezdit v F1, ale zatím se stále neví, jestli se Španěl bude účastnit ještě nějakého dalšího šampionátu, kromě World Endurance Championship s Toyotou. Na start závodu Indy 500 se Fernando Alonso postaví už podruhé, když poprvé jel v Indianapolis v roce 2017. Vloni za jeho startem stála spolupráce týmů McLaren a Andretti Autosport. Alonso si v závodě počínal dobře, když závod dlouho vedl, ale pak musel odstoupit.
"Před nějakou dobou jsem dal jasně najevo svoji touhu dosáhnout na trojkorunu. V Indianapolis 2017 jsem měl neuvěřitelný zážitek a ve svém srdci jsem cítil, že pokud se naskytne možnost, tak se musím ještě vrátit. Jsem obzvláště šťastný, že se mohu vrátit s McLarenem. Byla to mimochodem moje první volba, pokud by se tým rozhodl pro návrat. Jsem tedy rád, že se rozhodli pokračovat. Je to náročný závod a my budeme muset soutěžit s těmi nejlepšími, takže to bude velká výzva. Ale jsme závodníci a to je to, proč závodíme," řekl Fernando Alonso.
CEO týmu McLaren, Zak Brown, dodal: "Těšíme se na náš návrat do Brickyard a na tento neuvěřitelný závod. McLaren má dlouhou a příjemnou historii v Indianapolis 500 a pro nás s Fernandem se jedná o nedokončenou práci. Žádné Indy není snadné, je to velká výzva. Z tohoto závodu a našich konkurentů máme ten nejvyšší respekt. Neděláme si tedy žádné iluze. Ale McLaren je na prvním místě týmem závodníků, stejně tak i Fernando."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.