McLaren a Alonso potvrdili, že se společně 26. května 2019 postaví na start slavného závodu Indy 500. Cíl je jednoduchý - získat pro Alonso poslední trofej z trojkoruny, která mu ještě chybí.
Do tzv. trojkoruny motorsportu se řadí vítězství v Monaku (ty má Alonso dvě), vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans (to Alonso získal s Toyotou letos) a vítězství v Indy 500 (to Alonsovi zatím chybí). Jediným jezdcem v historii motorsportu, kterému se podařilo získat všechna tři vítězství byl Graham Hill.
Alonso už před delší dobou oznámil, že příští rok nebude jezdit v F1, ale zatím se stále neví, jestli se Španěl bude účastnit ještě nějakého dalšího šampionátu, kromě World Endurance Championship s Toyotou. Na start závodu Indy 500 se Fernando Alonso postaví už podruhé, když poprvé jel v Indianapolis v roce 2017. Vloni za jeho startem stála spolupráce týmů McLaren a Andretti Autosport. Alonso si v závodě počínal dobře, když závod dlouho vedl, ale pak musel odstoupit.
"Před nějakou dobou jsem dal jasně najevo svoji touhu dosáhnout na trojkorunu. V Indianapolis 2017 jsem měl neuvěřitelný zážitek a ve svém srdci jsem cítil, že pokud se naskytne možnost, tak se musím ještě vrátit. Jsem obzvláště šťastný, že se mohu vrátit s McLarenem. Byla to mimochodem moje první volba, pokud by se tým rozhodl pro návrat. Jsem tedy rád, že se rozhodli pokračovat. Je to náročný závod a my budeme muset soutěžit s těmi nejlepšími, takže to bude velká výzva. Ale jsme závodníci a to je to, proč závodíme," řekl Fernando Alonso.
CEO týmu McLaren, Zak Brown, dodal: "Těšíme se na náš návrat do Brickyard a na tento neuvěřitelný závod. McLaren má dlouhou a příjemnou historii v Indianapolis 500 a pro nás s Fernandem se jedná o nedokončenou práci. Žádné Indy není snadné, je to velká výzva. Z tohoto závodu a našich konkurentů máme ten nejvyšší respekt. Neděláme si tedy žádné iluze. Ale McLaren je na prvním místě týmem závodníků, stejně tak i Fernando."
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.