McLaren a Alonso potvrdili, že se společně 26. května 2019 postaví na start slavného závodu Indy 500. Cíl je jednoduchý - získat pro Alonso poslední trofej z trojkoruny, která mu ještě chybí.
Do tzv. trojkoruny motorsportu se řadí vítězství v Monaku (ty má Alonso dvě), vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans (to Alonso získal s Toyotou letos) a vítězství v Indy 500 (to Alonsovi zatím chybí). Jediným jezdcem v historii motorsportu, kterému se podařilo získat všechna tři vítězství byl Graham Hill.
Alonso už před delší dobou oznámil, že příští rok nebude jezdit v F1, ale zatím se stále neví, jestli se Španěl bude účastnit ještě nějakého dalšího šampionátu, kromě World Endurance Championship s Toyotou. Na start závodu Indy 500 se Fernando Alonso postaví už podruhé, když poprvé jel v Indianapolis v roce 2017. Vloni za jeho startem stála spolupráce týmů McLaren a Andretti Autosport. Alonso si v závodě počínal dobře, když závod dlouho vedl, ale pak musel odstoupit.
"Před nějakou dobou jsem dal jasně najevo svoji touhu dosáhnout na trojkorunu. V Indianapolis 2017 jsem měl neuvěřitelný zážitek a ve svém srdci jsem cítil, že pokud se naskytne možnost, tak se musím ještě vrátit. Jsem obzvláště šťastný, že se mohu vrátit s McLarenem. Byla to mimochodem moje první volba, pokud by se tým rozhodl pro návrat. Jsem tedy rád, že se rozhodli pokračovat. Je to náročný závod a my budeme muset soutěžit s těmi nejlepšími, takže to bude velká výzva. Ale jsme závodníci a to je to, proč závodíme," řekl Fernando Alonso.
CEO týmu McLaren, Zak Brown, dodal: "Těšíme se na náš návrat do Brickyard a na tento neuvěřitelný závod. McLaren má dlouhou a příjemnou historii v Indianapolis 500 a pro nás s Fernandem se jedná o nedokončenou práci. Žádné Indy není snadné, je to velká výzva. Z tohoto závodu a našich konkurentů máme ten nejvyšší respekt. Neděláme si tedy žádné iluze. Ale McLaren je na prvním místě týmem závodníků, stejně tak i Fernando."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.