Podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho by bylo špatné, kdyby vedení Formule 1 zahodilo zkušenosti Pirelli a rozhodlo se pro jiného dodavatele pneumatik.
Liberty Media vlastnící F1 momentálně vyhodnocuje finanční nabídky společností Pirelli a Hankook aby rozhodlo, které z nich dá přednost v letech 2020 - 2023. Obě již byly technicky schváleny Mezinárodní automobilovou federací (FIA), nyní tedy záleží na komerčních věcech.
I když Pirelli v F1 zažilo od roku 2010 pár těžkých okamžiků a čelilo také negativní kritice, podle šéfa Ferrari by bylo chybou, kdyby vedení soutěže všechny lekce ignorovalo:
"Tendr je teď v rukou Liberty. My s Pirelli už nějakou dobu spolupracujeme. Zažili jsme pozitivní fáze i náročné okamžiky, ale rok po roce vytvářejí produkt, který se vyvíjí pozitivně. Vyhodit všechno oknem je podle mě špatné. Ale přesto, my nejsme ti, kdo o tom rozhodují," zdůrazňuje Arrivabene.
Pirelli je vedením F1 dlouho vedeno k tomu, aby vytvářelo rychle degradující pneumatiky, které mají týmy nutit k častějším zastávkám v boxech. Jenže ty se v poslední době stejně přiklánějí k jednozastávkovým strategiím a pneumatiky v průběhu závodu hodně šetří, a tak nejezdí naplno.
Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to není jednoduché vyvážit, aby závodění bylo více vzrušující. S Pirelli na tom neustále spolupracují. "Nemají lehkou práci: na jednu stranu se po nich žádají pneumatiky, které mají vést k vzrušujícímu závodění, a to degradace pneumatik rozhodně dělá, zatímco na druhé straně jsou po nich požadovány pneumatiky, které by jezdcům umožnili naplno využívat potenciál jejich vozů."
"Není to vždy jednoduché najít ten správný kompromis, proto je velmi důležité, abychom spolupracovali, protože příští Formule 1 by měla nabídnout na dráze takovou show, kterou si všichni přejí - včetně pilotů a diváků," dodává Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.