Podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho by bylo špatné, kdyby vedení Formule 1 zahodilo zkušenosti Pirelli a rozhodlo se pro jiného dodavatele pneumatik.
Liberty Media vlastnící F1 momentálně vyhodnocuje finanční nabídky společností Pirelli a Hankook aby rozhodlo, které z nich dá přednost v letech 2020 - 2023. Obě již byly technicky schváleny Mezinárodní automobilovou federací (FIA), nyní tedy záleží na komerčních věcech.
I když Pirelli v F1 zažilo od roku 2010 pár těžkých okamžiků a čelilo také negativní kritice, podle šéfa Ferrari by bylo chybou, kdyby vedení soutěže všechny lekce ignorovalo:
"Tendr je teď v rukou Liberty. My s Pirelli už nějakou dobu spolupracujeme. Zažili jsme pozitivní fáze i náročné okamžiky, ale rok po roce vytvářejí produkt, který se vyvíjí pozitivně. Vyhodit všechno oknem je podle mě špatné. Ale přesto, my nejsme ti, kdo o tom rozhodují," zdůrazňuje Arrivabene.
Pirelli je vedením F1 dlouho vedeno k tomu, aby vytvářelo rychle degradující pneumatiky, které mají týmy nutit k častějším zastávkám v boxech. Jenže ty se v poslední době stejně přiklánějí k jednozastávkovým strategiím a pneumatiky v průběhu závodu hodně šetří, a tak nejezdí naplno.
Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to není jednoduché vyvážit, aby závodění bylo více vzrušující. S Pirelli na tom neustále spolupracují. "Nemají lehkou práci: na jednu stranu se po nich žádají pneumatiky, které mají vést k vzrušujícímu závodění, a to degradace pneumatik rozhodně dělá, zatímco na druhé straně jsou po nich požadovány pneumatiky, které by jezdcům umožnili naplno využívat potenciál jejich vozů."
"Není to vždy jednoduché najít ten správný kompromis, proto je velmi důležité, abychom spolupracovali, protože příští Formule 1 by měla nabídnout na dráze takovou show, kterou si všichni přejí - včetně pilotů a diváků," dodává Brawn.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.