Podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho by bylo špatné, kdyby vedení Formule 1 zahodilo zkušenosti Pirelli a rozhodlo se pro jiného dodavatele pneumatik.
Liberty Media vlastnící F1 momentálně vyhodnocuje finanční nabídky společností Pirelli a Hankook aby rozhodlo, které z nich dá přednost v letech 2020 - 2023. Obě již byly technicky schváleny Mezinárodní automobilovou federací (FIA), nyní tedy záleží na komerčních věcech.
I když Pirelli v F1 zažilo od roku 2010 pár těžkých okamžiků a čelilo také negativní kritice, podle šéfa Ferrari by bylo chybou, kdyby vedení soutěže všechny lekce ignorovalo:
"Tendr je teď v rukou Liberty. My s Pirelli už nějakou dobu spolupracujeme. Zažili jsme pozitivní fáze i náročné okamžiky, ale rok po roce vytvářejí produkt, který se vyvíjí pozitivně. Vyhodit všechno oknem je podle mě špatné. Ale přesto, my nejsme ti, kdo o tom rozhodují," zdůrazňuje Arrivabene.
Pirelli je vedením F1 dlouho vedeno k tomu, aby vytvářelo rychle degradující pneumatiky, které mají týmy nutit k častějším zastávkám v boxech. Jenže ty se v poslední době stejně přiklánějí k jednozastávkovým strategiím a pneumatiky v průběhu závodu hodně šetří, a tak nejezdí naplno.
Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to není jednoduché vyvážit, aby závodění bylo více vzrušující. S Pirelli na tom neustále spolupracují. "Nemají lehkou práci: na jednu stranu se po nich žádají pneumatiky, které mají vést k vzrušujícímu závodění, a to degradace pneumatik rozhodně dělá, zatímco na druhé straně jsou po nich požadovány pneumatiky, které by jezdcům umožnili naplno využívat potenciál jejich vozů."
"Není to vždy jednoduché najít ten správný kompromis, proto je velmi důležité, abychom spolupracovali, protože příští Formule 1 by měla nabídnout na dráze takovou show, kterou si všichni přejí - včetně pilotů a diváků," dodává Brawn.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.