Podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho by bylo špatné, kdyby vedení Formule 1 zahodilo zkušenosti Pirelli a rozhodlo se pro jiného dodavatele pneumatik.
Liberty Media vlastnící F1 momentálně vyhodnocuje finanční nabídky společností Pirelli a Hankook aby rozhodlo, které z nich dá přednost v letech 2020 - 2023. Obě již byly technicky schváleny Mezinárodní automobilovou federací (FIA), nyní tedy záleží na komerčních věcech.
I když Pirelli v F1 zažilo od roku 2010 pár těžkých okamžiků a čelilo také negativní kritice, podle šéfa Ferrari by bylo chybou, kdyby vedení soutěže všechny lekce ignorovalo:
"Tendr je teď v rukou Liberty. My s Pirelli už nějakou dobu spolupracujeme. Zažili jsme pozitivní fáze i náročné okamžiky, ale rok po roce vytvářejí produkt, který se vyvíjí pozitivně. Vyhodit všechno oknem je podle mě špatné. Ale přesto, my nejsme ti, kdo o tom rozhodují," zdůrazňuje Arrivabene.
Pirelli je vedením F1 dlouho vedeno k tomu, aby vytvářelo rychle degradující pneumatiky, které mají týmy nutit k častějším zastávkám v boxech. Jenže ty se v poslední době stejně přiklánějí k jednozastávkovým strategiím a pneumatiky v průběhu závodu hodně šetří, a tak nejezdí naplno.
Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to není jednoduché vyvážit, aby závodění bylo více vzrušující. S Pirelli na tom neustále spolupracují. "Nemají lehkou práci: na jednu stranu se po nich žádají pneumatiky, které mají vést k vzrušujícímu závodění, a to degradace pneumatik rozhodně dělá, zatímco na druhé straně jsou po nich požadovány pneumatiky, které by jezdcům umožnili naplno využívat potenciál jejich vozů."
"Není to vždy jednoduché najít ten správný kompromis, proto je velmi důležité, abychom spolupracovali, protože příští Formule 1 by měla nabídnout na dráze takovou show, kterou si všichni přejí - včetně pilotů a diváků," dodává Brawn.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.