Šéf Red Bullu Christian Horner pochválil Renault za to, že jim ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku poskytlo motor, s nímž si Max Verstappen dojel pro suverénní vítězství. Rakouský tým tam kraloval po celý víkend od prvního pátečního tréninku.
"Pochvala těm, kdo si ji zaslouží. Renault nám poskytl tento víkend v takových podmínkách motor, jenž byl konkurenceschopný s našimi soupeři. Umožnilo nám to s nimi bojovat, získat první řadu na roštu a dominantním způsobem vyhrát velkou cenu," uvádí Horner.
"Teoreticky jsme měli obsadit první i druhé místo. Nadmořská výška tohoto okruh omezuje některé z našich soupeřů a staví Renault do pozice, kdy je konkurenceschopný. Proto jsme se hodně na závod soustředili v tom, že jsme si nechali dříve udělit penalizace a nasadili další specifikaci B do naší zásoby motorů, abychom ji měli pro tento víkend," prozrazuje šéf Red Bullu.
Potrestat se nechali již v Rusku, protože po loňském roce věděli, že budou ve výšce kolem 2285 m n. m. velmi konkurenceschopní - Verstappen v již tehdy v Mexiku vyhrál s náskokem 19 sekund. Tentokrát vládl tréninkům, ale v kvalifikaci jej porazil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo o pouhých 26 tisícin sekundy.
"Mohli jste vidět, že byl kvůli tomu hodně naštvaný. Myslím, že to sehrálo svou roli v jeho mysli a od počátku, co se v neděli ukázal, jste mohli vidět, že z prvních tří zatáček vyjede jako první jen jeden kluk. Jakmile projel prvními třemi zatáčkami ve vedení, tak zbytek už parádně kontroloval," oceňuje Horner.
V neděli měl radost také odborný poradce týmu Helmut Marko: "Bylo to fakt příjemné znovu zažít ten pocit. Závod byl přitom tak snadný. Neměli jsme s pneumatikami žádné potíže, zatímco ostatní si stěžovali. Jediná zastávka by u Ricciarda fungovala, snadno by za sebou udržel Vettela."
"Max jel na dvě zastávky jen kvůli bezpečnosti. Měli jsme dostupné pneumatiky, tak jsme je nasadili pro případ, že by vyjel safety car a Ferrari ke konci nasadilo hyper-měkkou směs. Nadmořská výška způsobila, že jsme neměli tak velký deficit ve výkonu, a ukázala, jak dobré je naše šasi," pokračuje Marko.
Odstoupení Ricciarda a ztrátu větší porce bodů kvůli další technické závadě lituje: "Měl špatný start, nešlo o nic technického, jen o proceduru. A pak se pokazilo ložisko spojky, což je škoda. Je to velmi frustrující, protože první a druhé místo by bylo velmi příjemné," dodává odborný poradce Red Bullu.
#F1 User power-unit components after #MexicoGP 📊:#Honda still worse than #Renault, #Ferrari more reliable than #Mercedes pic.twitter.com/JSXuw9gVcy
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 29, 2018Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.