Šéf Red Bullu Christian Horner pochválil Renault za to, že jim ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku poskytlo motor, s nímž si Max Verstappen dojel pro suverénní vítězství. Rakouský tým tam kraloval po celý víkend od prvního pátečního tréninku.
"Pochvala těm, kdo si ji zaslouží. Renault nám poskytl tento víkend v takových podmínkách motor, jenž byl konkurenceschopný s našimi soupeři. Umožnilo nám to s nimi bojovat, získat první řadu na roštu a dominantním způsobem vyhrát velkou cenu," uvádí Horner.
"Teoreticky jsme měli obsadit první i druhé místo. Nadmořská výška tohoto okruh omezuje některé z našich soupeřů a staví Renault do pozice, kdy je konkurenceschopný. Proto jsme se hodně na závod soustředili v tom, že jsme si nechali dříve udělit penalizace a nasadili další specifikaci B do naší zásoby motorů, abychom ji měli pro tento víkend," prozrazuje šéf Red Bullu.
Potrestat se nechali již v Rusku, protože po loňském roce věděli, že budou ve výšce kolem 2285 m n. m. velmi konkurenceschopní - Verstappen v již tehdy v Mexiku vyhrál s náskokem 19 sekund. Tentokrát vládl tréninkům, ale v kvalifikaci jej porazil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo o pouhých 26 tisícin sekundy.
"Mohli jste vidět, že byl kvůli tomu hodně naštvaný. Myslím, že to sehrálo svou roli v jeho mysli a od počátku, co se v neděli ukázal, jste mohli vidět, že z prvních tří zatáček vyjede jako první jen jeden kluk. Jakmile projel prvními třemi zatáčkami ve vedení, tak zbytek už parádně kontroloval," oceňuje Horner.
V neděli měl radost také odborný poradce týmu Helmut Marko: "Bylo to fakt příjemné znovu zažít ten pocit. Závod byl přitom tak snadný. Neměli jsme s pneumatikami žádné potíže, zatímco ostatní si stěžovali. Jediná zastávka by u Ricciarda fungovala, snadno by za sebou udržel Vettela."
"Max jel na dvě zastávky jen kvůli bezpečnosti. Měli jsme dostupné pneumatiky, tak jsme je nasadili pro případ, že by vyjel safety car a Ferrari ke konci nasadilo hyper-měkkou směs. Nadmořská výška způsobila, že jsme neměli tak velký deficit ve výkonu, a ukázala, jak dobré je naše šasi," pokračuje Marko.
Odstoupení Ricciarda a ztrátu větší porce bodů kvůli další technické závadě lituje: "Měl špatný start, nešlo o nic technického, jen o proceduru. A pak se pokazilo ložisko spojky, což je škoda. Je to velmi frustrující, protože první a druhé místo by bylo velmi příjemné," dodává odborný poradce Red Bullu.
#F1 User power-unit components after #MexicoGP 📊:#Honda still worse than #Renault, #Ferrari more reliable than #Mercedes pic.twitter.com/JSXuw9gVcy
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 29, 2018Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.