Force India oslavovala dvojí bodový zisk a Haas se těšil z nejlepšího výsledku na domácí půdě. O to těžší bylo zklamání několik desítek minut po závodě, když FIA oznámila diskvalifikaci Estebana Ocona a Kevina Magnussena.
Ocon na voze Racing Point Force India dokončil závod na osmém místě následován právě Haasem Kevina Magnussena. Krátce po dojezdu ale komisaři oznámili, že oba piloti jsou předmětem šetření kvůli porušení pravidel a nakonec stihl jak Francouze, tak Dána nejtěžší trest.
V případě Ocona komisaři prověřovali telemetrické údaje a zjistili, že u jeho vozu došlo k porušení omezení průtoku paliva (100 kg/h), mělo se tak stát na počátku závodu v prvním kole. U Magnussena zase byl problém v překročení celkové spotřeby paliva pro závod (105 kg).
Haas tak schytal druhou diskvalifikaci v posledních pěti závodech - na Monze byl vyřazen ze 6. místa Romain Grosjean také kvůli technickým problémům. Ještě však není nic definitivní, protože Haas F1 Team se odvolal a slyšení přestupku v Itálii bude prověřeno 1. listopadu. Dá se předpokládat, že americká stáj bude stejně postupovat i v případě výsledků z Grand Prix USA. Odvolání se pochopitelně čeká i ze strany Racing Point Force Indie.
Pokud bude diskvalifikace uznána, ztratí oba týmy důležité body v boji o lepší pozice. Haas v USA značně zaostal za svým přímým konkurentem Renaultem, který si posílil čtvrtou příčku ziskem 14 bodů - Haas momentálně ztrácí 22 bodů. Nově zformovaný tým Racing Point Force India se přiblížil na jedenáct bodů k McLarenu, přičemž dnes ztratil jeden bod, protože na původní Oconovo osmé místo se posunul Sergio Pérez. Díky diskvalifikaci se tak na bodované příčky posouvají Brendon Hartley a Marcus Ericsson.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.