Force India oslavovala dvojí bodový zisk a Haas se těšil z nejlepšího výsledku na domácí půdě. O to těžší bylo zklamání několik desítek minut po závodě, když FIA oznámila diskvalifikaci Estebana Ocona a Kevina Magnussena.
Ocon na voze Racing Point Force India dokončil závod na osmém místě následován právě Haasem Kevina Magnussena. Krátce po dojezdu ale komisaři oznámili, že oba piloti jsou předmětem šetření kvůli porušení pravidel a nakonec stihl jak Francouze, tak Dána nejtěžší trest.
V případě Ocona komisaři prověřovali telemetrické údaje a zjistili, že u jeho vozu došlo k porušení omezení průtoku paliva (100 kg/h), mělo se tak stát na počátku závodu v prvním kole. U Magnussena zase byl problém v překročení celkové spotřeby paliva pro závod (105 kg).
Haas tak schytal druhou diskvalifikaci v posledních pěti závodech - na Monze byl vyřazen ze 6. místa Romain Grosjean také kvůli technickým problémům. Ještě však není nic definitivní, protože Haas F1 Team se odvolal a slyšení přestupku v Itálii bude prověřeno 1. listopadu. Dá se předpokládat, že americká stáj bude stejně postupovat i v případě výsledků z Grand Prix USA. Odvolání se pochopitelně čeká i ze strany Racing Point Force Indie.
Pokud bude diskvalifikace uznána, ztratí oba týmy důležité body v boji o lepší pozice. Haas v USA značně zaostal za svým přímým konkurentem Renaultem, který si posílil čtvrtou příčku ziskem 14 bodů - Haas momentálně ztrácí 22 bodů. Nově zformovaný tým Racing Point Force India se přiblížil na jedenáct bodů k McLarenu, přičemž dnes ztratil jeden bod, protože na původní Oconovo osmé místo se posunul Sergio Pérez. Díky diskvalifikaci se tak na bodované příčky posouvají Brendon Hartley a Marcus Ericsson.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.