Force India oslavovala dvojí bodový zisk a Haas se těšil z nejlepšího výsledku na domácí půdě. O to těžší bylo zklamání několik desítek minut po závodě, když FIA oznámila diskvalifikaci Estebana Ocona a Kevina Magnussena.
Ocon na voze Racing Point Force India dokončil závod na osmém místě následován právě Haasem Kevina Magnussena. Krátce po dojezdu ale komisaři oznámili, že oba piloti jsou předmětem šetření kvůli porušení pravidel a nakonec stihl jak Francouze, tak Dána nejtěžší trest.
V případě Ocona komisaři prověřovali telemetrické údaje a zjistili, že u jeho vozu došlo k porušení omezení průtoku paliva (100 kg/h), mělo se tak stát na počátku závodu v prvním kole. U Magnussena zase byl problém v překročení celkové spotřeby paliva pro závod (105 kg).
Haas tak schytal druhou diskvalifikaci v posledních pěti závodech - na Monze byl vyřazen ze 6. místa Romain Grosjean také kvůli technickým problémům. Ještě však není nic definitivní, protože Haas F1 Team se odvolal a slyšení přestupku v Itálii bude prověřeno 1. listopadu. Dá se předpokládat, že americká stáj bude stejně postupovat i v případě výsledků z Grand Prix USA. Odvolání se pochopitelně čeká i ze strany Racing Point Force Indie.
Pokud bude diskvalifikace uznána, ztratí oba týmy důležité body v boji o lepší pozice. Haas v USA značně zaostal za svým přímým konkurentem Renaultem, který si posílil čtvrtou příčku ziskem 14 bodů - Haas momentálně ztrácí 22 bodů. Nově zformovaný tým Racing Point Force India se přiblížil na jedenáct bodů k McLarenu, přičemž dnes ztratil jeden bod, protože na původní Oconovo osmé místo se posunul Sergio Pérez. Díky diskvalifikaci se tak na bodované příčky posouvají Brendon Hartley a Marcus Ericsson.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.