Charles Leclerc chystající se k přestupu do Maranella ujel včera během testování pneumatik s Pirelli ujel své první kilometry s letošním monopostem Ferrari SF71H.
Vycházející mladá hvězda, která příští rok nahradí v rudém kokpitu Kimiho Räikkönena, zvládla na francouzském okruhu 129 kol, dnes ji v kokpitu vystřídá Sebastian Vettel. Šlo o debut Leclerca v letošním voze Ferrari.
#F1Testing. We came to test the tyres, while others came to test the colours... 1 to 10 how does @Charles_Leclerc look in red? pic.twitter.com/wYhQRPQwGA
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Tento test je pro Pirelli klíčový, protože se blíží konec jejich vývojového programu pro příští rok a uzavření specifikací pneumatik, jež musí nahlásit FIA. Kromě Scuderie po trati kroužil také Mercedes řízený Valtterim Bottasem - ten si připsal 102 kol.
Today’s #F1Testing wraps up with 129 laps completed by @Charles_Leclerc with @ScuderiaFerrari at @PaulRicardTrack. #Fit4F1 pic.twitter.com/FyAfRciDvi
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Oba týmy již testovaly přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště, tentokrát poprvé jezdily na suché trati s novými hladkými směsmi. Ty ale nejsou označené a inženýři nevědí, s jakou konstrukci či směsí jezdí.
How the laps fly when you’re #F1Testing with @ValtteriBottas. 102 laps makes for a full #Fit4F1 workout. @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/CeY9itJ1Fe
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Pirelli ve zbývající testech pomůže ještě Renault po Velké ceně Japonska a Sauber po Velké ceně Mexika. K rozhodujícímu testu dojde po Velké ceně Abú Zabí, po níž se na dráze ještě jednou sejdou všechny týmy.
Příliš velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostíVýrobce pneumatik se snaží vyřešit otázku příliš velkého šetření pneumatik, jak jsme viděli například v Singapuru, kde piloti v závodě jezdili o více než 10 sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci.
"Je dobré zjistit, co je tím správným směrem pro budoucnost. Momentálně nemám řešení, je však důležité se poučit z toho, co se přihodilo, ne jen jít vpřed, aniž bychom se ohlédli zpět," uznává manažer Pirelli Mario Isola.
"Musíme pečlivě analyzovat dat, protože existuje riziko, že bychom změkčovali a změkčovali a pneumatiky by měly vyšší degradaci. Výsledkem by bylo jen šetření pneumatik. Musíme to vyhodnotit. Letos jsme byli s hyper-měkkou směsí celkem agresivní, agresivní jsme byli také na ostatních okruzích. A viděli jsme, že závodní tempo někdy nebylo na té správné úrovni, protože pilot museli řídit degradaci," dodává šéf Pirelli, které bude o další smlouvu s Formulí 1 od roku 2020 bojovat se společností Hankook (Michelin o vstup zájem nemá).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.