Charles Leclerc chystající se k přestupu do Maranella ujel včera během testování pneumatik s Pirelli ujel své první kilometry s letošním monopostem Ferrari SF71H.
Vycházející mladá hvězda, která příští rok nahradí v rudém kokpitu Kimiho Räikkönena, zvládla na francouzském okruhu 129 kol, dnes ji v kokpitu vystřídá Sebastian Vettel. Šlo o debut Leclerca v letošním voze Ferrari.
#F1Testing. We came to test the tyres, while others came to test the colours... 1 to 10 how does @Charles_Leclerc look in red? pic.twitter.com/wYhQRPQwGA
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Tento test je pro Pirelli klíčový, protože se blíží konec jejich vývojového programu pro příští rok a uzavření specifikací pneumatik, jež musí nahlásit FIA. Kromě Scuderie po trati kroužil také Mercedes řízený Valtterim Bottasem - ten si připsal 102 kol.
Today’s #F1Testing wraps up with 129 laps completed by @Charles_Leclerc with @ScuderiaFerrari at @PaulRicardTrack. #Fit4F1 pic.twitter.com/FyAfRciDvi
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Oba týmy již testovaly přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště, tentokrát poprvé jezdily na suché trati s novými hladkými směsmi. Ty ale nejsou označené a inženýři nevědí, s jakou konstrukci či směsí jezdí.
How the laps fly when you’re #F1Testing with @ValtteriBottas. 102 laps makes for a full #Fit4F1 workout. @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/CeY9itJ1Fe
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018Pirelli ve zbývající testech pomůže ještě Renault po Velké ceně Japonska a Sauber po Velké ceně Mexika. K rozhodujícímu testu dojde po Velké ceně Abú Zabí, po níž se na dráze ještě jednou sejdou všechny týmy.
Příliš velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostíVýrobce pneumatik se snaží vyřešit otázku příliš velkého šetření pneumatik, jak jsme viděli například v Singapuru, kde piloti v závodě jezdili o více než 10 sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci.
"Je dobré zjistit, co je tím správným směrem pro budoucnost. Momentálně nemám řešení, je však důležité se poučit z toho, co se přihodilo, ne jen jít vpřed, aniž bychom se ohlédli zpět," uznává manažer Pirelli Mario Isola.
"Musíme pečlivě analyzovat dat, protože existuje riziko, že bychom změkčovali a změkčovali a pneumatiky by měly vyšší degradaci. Výsledkem by bylo jen šetření pneumatik. Musíme to vyhodnotit. Letos jsme byli s hyper-měkkou směsí celkem agresivní, agresivní jsme byli také na ostatních okruzích. A viděli jsme, že závodní tempo někdy nebylo na té správné úrovni, protože pilot museli řídit degradaci," dodává šéf Pirelli, které bude o další smlouvu s Formulí 1 od roku 2020 bojovat se společností Hankook (Michelin o vstup zájem nemá).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.