Italská stáj dnes potvrdila, že Kimi Räikkönen za ni příští rok nebude závodit. Kariéru ale nekončí - místo něj se po boku Sebastiana Vettela sice bude objevovat mladý Charles Leclerc, ale Fin bude další dva roky pokračovat u Sauberu.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že na konci sezóny 2018 Kimi Räikkönen odstoupí ze své současné role," uvádí tým o svém závodním jezdci v oficiálním prohlášení.
"Během těch let byl příspěvek Kimiho týmu fundamentální - jako jezdec i svými lidskými kvalitami. Hrál rozhodující roli v růstu týmu a zároveň byl vždy skvělým týmovým partnerem," cení si Ferrari služeb finského jezdce.
"Jako mistr světa s Ferrari vždy bude součástí historie a rodiny týmu. Děkujeme Kimimu za to vše a přejeme mu i jeho rodině prosperující budoucnost," dodává v prohlášení šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ferrari krátce nato oznámilo jeho nástupce: "Za tým bude po boku Sebastiana Vettela závodit Charles Leclerc," jenž letos získává zkušenosti se Sauberem. Osmatřicetiletý Räikkönen si s ním prohodí místo a v příštích dvou sezónách bude závodit za švýcarský tým sponzorovaný Alfou Romeo.
"F1 tým Alfa Romeo Sauber je potěšen tím, že může oznámit příchod Kimiho Räikkönena k týmu od roku 2019. Mistr světa ze sezóny 2007 podepsal na další dva roky. Alfa Romeo Sauber se těší na příchod finského pilota, s nímž sdílí společný cíl: dosažení ambiciózních výsledků," stojí v prohlášení Sauberu.
Jeho šéf Frédéric Vasseur k tomu dodává: "Podepsání Kimiho Räikkönena jako našeho jezdce představuje důležitý pilíř v našem projektu a přibližuje tým významnému pokroku v blízké budoucnosti. Kimiho nezpochybnitelný talent a ohromné zkušenosti v F1 přispějí nejen k vývoji našeho vozu, ale také urychlí růst a vývoj celého týmu. Společně zahájíme sezónu 2019 na silných základech hnáni odhodlaností bojovat za výsledky, které se počítají."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.