Italská stáj dnes potvrdila, že Kimi Räikkönen za ni příští rok nebude závodit. Kariéru ale nekončí - místo něj se po boku Sebastiana Vettela sice bude objevovat mladý Charles Leclerc, ale Fin bude další dva roky pokračovat u Sauberu.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že na konci sezóny 2018 Kimi Räikkönen odstoupí ze své současné role," uvádí tým o svém závodním jezdci v oficiálním prohlášení.
"Během těch let byl příspěvek Kimiho týmu fundamentální - jako jezdec i svými lidskými kvalitami. Hrál rozhodující roli v růstu týmu a zároveň byl vždy skvělým týmovým partnerem," cení si Ferrari služeb finského jezdce.
"Jako mistr světa s Ferrari vždy bude součástí historie a rodiny týmu. Děkujeme Kimimu za to vše a přejeme mu i jeho rodině prosperující budoucnost," dodává v prohlášení šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ferrari krátce nato oznámilo jeho nástupce: "Za tým bude po boku Sebastiana Vettela závodit Charles Leclerc," jenž letos získává zkušenosti se Sauberem. Osmatřicetiletý Räikkönen si s ním prohodí místo a v příštích dvou sezónách bude závodit za švýcarský tým sponzorovaný Alfou Romeo.
"F1 tým Alfa Romeo Sauber je potěšen tím, že může oznámit příchod Kimiho Räikkönena k týmu od roku 2019. Mistr světa ze sezóny 2007 podepsal na další dva roky. Alfa Romeo Sauber se těší na příchod finského pilota, s nímž sdílí společný cíl: dosažení ambiciózních výsledků," stojí v prohlášení Sauberu.
Jeho šéf Frédéric Vasseur k tomu dodává: "Podepsání Kimiho Räikkönena jako našeho jezdce představuje důležitý pilíř v našem projektu a přibližuje tým významnému pokroku v blízké budoucnosti. Kimiho nezpochybnitelný talent a ohromné zkušenosti v F1 přispějí nejen k vývoji našeho vozu, ale také urychlí růst a vývoj celého týmu. Společně zahájíme sezónu 2019 na silných základech hnáni odhodlaností bojovat za výsledky, které se počítají."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.