Italská stáj dnes potvrdila, že Kimi Räikkönen za ni příští rok nebude závodit. Kariéru ale nekončí - místo něj se po boku Sebastiana Vettela sice bude objevovat mladý Charles Leclerc, ale Fin bude další dva roky pokračovat u Sauberu.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že na konci sezóny 2018 Kimi Räikkönen odstoupí ze své současné role," uvádí tým o svém závodním jezdci v oficiálním prohlášení.
"Během těch let byl příspěvek Kimiho týmu fundamentální - jako jezdec i svými lidskými kvalitami. Hrál rozhodující roli v růstu týmu a zároveň byl vždy skvělým týmovým partnerem," cení si Ferrari služeb finského jezdce.
"Jako mistr světa s Ferrari vždy bude součástí historie a rodiny týmu. Děkujeme Kimimu za to vše a přejeme mu i jeho rodině prosperující budoucnost," dodává v prohlášení šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ferrari krátce nato oznámilo jeho nástupce: "Za tým bude po boku Sebastiana Vettela závodit Charles Leclerc," jenž letos získává zkušenosti se Sauberem. Osmatřicetiletý Räikkönen si s ním prohodí místo a v příštích dvou sezónách bude závodit za švýcarský tým sponzorovaný Alfou Romeo.
"F1 tým Alfa Romeo Sauber je potěšen tím, že může oznámit příchod Kimiho Räikkönena k týmu od roku 2019. Mistr světa ze sezóny 2007 podepsal na další dva roky. Alfa Romeo Sauber se těší na příchod finského pilota, s nímž sdílí společný cíl: dosažení ambiciózních výsledků," stojí v prohlášení Sauberu.
Jeho šéf Frédéric Vasseur k tomu dodává: "Podepsání Kimiho Räikkönena jako našeho jezdce představuje důležitý pilíř v našem projektu a přibližuje tým významnému pokroku v blízké budoucnosti. Kimiho nezpochybnitelný talent a ohromné zkušenosti v F1 přispějí nejen k vývoji našeho vozu, ale také urychlí růst a vývoj celého týmu. Společně zahájíme sezónu 2019 na silných základech hnáni odhodlaností bojovat za výsledky, které se počítají."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.