Italská stáj dnes potvrdila, že Kimi Räikkönen za ni příští rok nebude závodit. Kariéru ale nekončí - místo něj se po boku Sebastiana Vettela sice bude objevovat mladý Charles Leclerc, ale Fin bude další dva roky pokračovat u Sauberu.
"Scuderia Ferrari oznamuje, že na konci sezóny 2018 Kimi Räikkönen odstoupí ze své současné role," uvádí tým o svém závodním jezdci v oficiálním prohlášení.
"Během těch let byl příspěvek Kimiho týmu fundamentální - jako jezdec i svými lidskými kvalitami. Hrál rozhodující roli v růstu týmu a zároveň byl vždy skvělým týmovým partnerem," cení si Ferrari služeb finského jezdce.
"Jako mistr světa s Ferrari vždy bude součástí historie a rodiny týmu. Děkujeme Kimimu za to vše a přejeme mu i jeho rodině prosperující budoucnost," dodává v prohlášení šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ferrari krátce nato oznámilo jeho nástupce: "Za tým bude po boku Sebastiana Vettela závodit Charles Leclerc," jenž letos získává zkušenosti se Sauberem. Osmatřicetiletý Räikkönen si s ním prohodí místo a v příštích dvou sezónách bude závodit za švýcarský tým sponzorovaný Alfou Romeo.
"F1 tým Alfa Romeo Sauber je potěšen tím, že může oznámit příchod Kimiho Räikkönena k týmu od roku 2019. Mistr světa ze sezóny 2007 podepsal na další dva roky. Alfa Romeo Sauber se těší na příchod finského pilota, s nímž sdílí společný cíl: dosažení ambiciózních výsledků," stojí v prohlášení Sauberu.
Jeho šéf Frédéric Vasseur k tomu dodává: "Podepsání Kimiho Räikkönena jako našeho jezdce představuje důležitý pilíř v našem projektu a přibližuje tým významnému pokroku v blízké budoucnosti. Kimiho nezpochybnitelný talent a ohromné zkušenosti v F1 přispějí nejen k vývoji našeho vozu, ale také urychlí růst a vývoj celého týmu. Společně zahájíme sezónu 2019 na silných základech hnáni odhodlaností bojovat za výsledky, které se počítají."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.