Nová specifikace C motoru Renault nemůže za odstoupení Daniela Ricciarda ve Velké ceně Itálie. Její výrobce po analýze oznámil příčinu poruchy.
Renault přivezl do Monzy svou nejnovější verzi motoru, u svého továrního týmu ji ale nenasadil kvůli obavám o spolehlivost v těsném duelu s Haasem v šampionátu konstruktérů, kde nyní rozhoduje každý bod. Nepoužil ji ani McLaren, který musí upravit své šasi.
Pro specifikaci C se tedy rozhodl pouze Red Bull, který nemá co ztratit, protože jej od soupeřů před ním i za ním dělí bodová propast. V pátek ji dostal Ricciardo, a protože vyšší výkon byl znát, nasadil ji v sobotu také Verstappenovi.
Australan však ze závodu odstoupil poté, co se po penalizaci probíjel z konce startovního roštu. Po předjetí 11. Lance Strolla s Williamsem se objevil zlověstný kouř: "Předjel jsem ho v nájezdu do 1. zatáčky, pak jsem se kouknul do zrcátek, jestli jsem před ním. Moc dobře to vidět nešlo, a tehdy jsem si uvědomil, že ze zadní části vozu vychází kouř. Hned jsem to nahlásil a oni řekli, ať zastavím."
ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) September 2, 2018I když nejprve podezřívali nový motor, nakonec za šestým letošním odstoupením Ricciarda a čtvrtým z poslední šesti závodů stálo něco jiného. "Po studii pohonné jednotky z vozu Daniela Ricciarda můžeme potvrdit, že toto odstoupení nesouviselo s motorem. Šlo spíše o poruchu spojky," oznámil Renault.
"Upřímně, když se podívám na celý rok, tak to je dost frustrující," zklamaně komentoval Ricciardo po vystoupení z vozu, kdy ještě neznal přesnou příčinu. Sedm závodů před koncem ztrácí 12 bodů na svého týmového kolegu Verstappena, jenž byl klasifikován na 5. místě.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.