Nová specifikace C motoru Renault nemůže za odstoupení Daniela Ricciarda ve Velké ceně Itálie. Její výrobce po analýze oznámil příčinu poruchy.
Renault přivezl do Monzy svou nejnovější verzi motoru, u svého továrního týmu ji ale nenasadil kvůli obavám o spolehlivost v těsném duelu s Haasem v šampionátu konstruktérů, kde nyní rozhoduje každý bod. Nepoužil ji ani McLaren, který musí upravit své šasi.
Pro specifikaci C se tedy rozhodl pouze Red Bull, který nemá co ztratit, protože jej od soupeřů před ním i za ním dělí bodová propast. V pátek ji dostal Ricciardo, a protože vyšší výkon byl znát, nasadil ji v sobotu také Verstappenovi.
Australan však ze závodu odstoupil poté, co se po penalizaci probíjel z konce startovního roštu. Po předjetí 11. Lance Strolla s Williamsem se objevil zlověstný kouř: "Předjel jsem ho v nájezdu do 1. zatáčky, pak jsem se kouknul do zrcátek, jestli jsem před ním. Moc dobře to vidět nešlo, a tehdy jsem si uvědomil, že ze zadní části vozu vychází kouř. Hned jsem to nahlásil a oni řekli, ať zastavím."
ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) September 2, 2018I když nejprve podezřívali nový motor, nakonec za šestým letošním odstoupením Ricciarda a čtvrtým z poslední šesti závodů stálo něco jiného. "Po studii pohonné jednotky z vozu Daniela Ricciarda můžeme potvrdit, že toto odstoupení nesouviselo s motorem. Šlo spíše o poruchu spojky," oznámil Renault.
"Upřímně, když se podívám na celý rok, tak to je dost frustrující," zklamaně komentoval Ricciardo po vystoupení z vozu, kdy ještě neznal přesnou příčinu. Sedm závodů před koncem ztrácí 12 bodů na svého týmového kolegu Verstappena, jenž byl klasifikován na 5. místě.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.