Nová specifikace C motoru Renault nemůže za odstoupení Daniela Ricciarda ve Velké ceně Itálie. Její výrobce po analýze oznámil příčinu poruchy.
Renault přivezl do Monzy svou nejnovější verzi motoru, u svého továrního týmu ji ale nenasadil kvůli obavám o spolehlivost v těsném duelu s Haasem v šampionátu konstruktérů, kde nyní rozhoduje každý bod. Nepoužil ji ani McLaren, který musí upravit své šasi.
Pro specifikaci C se tedy rozhodl pouze Red Bull, který nemá co ztratit, protože jej od soupeřů před ním i za ním dělí bodová propast. V pátek ji dostal Ricciardo, a protože vyšší výkon byl znát, nasadil ji v sobotu také Verstappenovi.
Australan však ze závodu odstoupil poté, co se po penalizaci probíjel z konce startovního roštu. Po předjetí 11. Lance Strolla s Williamsem se objevil zlověstný kouř: "Předjel jsem ho v nájezdu do 1. zatáčky, pak jsem se kouknul do zrcátek, jestli jsem před ním. Moc dobře to vidět nešlo, a tehdy jsem si uvědomil, že ze zadní části vozu vychází kouř. Hned jsem to nahlásil a oni řekli, ať zastavím."
ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) September 2, 2018I když nejprve podezřívali nový motor, nakonec za šestým letošním odstoupením Ricciarda a čtvrtým z poslední šesti závodů stálo něco jiného. "Po studii pohonné jednotky z vozu Daniela Ricciarda můžeme potvrdit, že toto odstoupení nesouviselo s motorem. Šlo spíše o poruchu spojky," oznámil Renault.
"Upřímně, když se podívám na celý rok, tak to je dost frustrující," zklamaně komentoval Ricciardo po vystoupení z vozu, kdy ještě neznal přesnou příčinu. Sedm závodů před koncem ztrácí 12 bodů na svého týmového kolegu Verstappena, jenž byl klasifikován na 5. místě.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.