Komisaři dnes večer po Velké ceně Itálie vyloučili Haas ze závodu poté, co na protest Renaultu zkontrolovali jeho podlahu. A jak se při šetření ukázalo, byla proti pravidlům. Haas s tím nesouhlasí a proti verdiktu se odvolává.
Zástupci Renaultu v 18:30 hodin na schůzce s komisaři a zástupci Haasu představili své důkazy. Protest podali dříve, proto vůz Romaina Grosjeana po závodě zůstal v režimu Parc Fermé.
Po přeměření podlahy se ukázalo, že nesplňuje technická pravidla, konkrétně článek 3.7.1 d), který předepisuje povinné zakřivení předních rohů podlahy (tzv. T-tray) o poloměru 50 mm (s tolerancí 2 mm). Kromě pravidel se tímto zabývala také technická směrnice TD/033-18 vydána 25. července 2018. Týmy tedy měly celou letní přestávku na to, aby své monoposty upravili.
Haas poukazuje na to, že byl celou dobu v kontaktu se šéfem jednosedadlových technických záležitostí FIA Nicholasem Tombazisem. Předložil také svou emailovou korespondenci včetně výkresů, detailů jejich nového řešení a snahy získat schválení.
V posledním emailu uváděli, že kvůli přestávce budou schopni své řešení upravit až pro Singapur, na což již kompetentní osoba FIA neodpověděla. Šéfovi aerodynamického oddělení Haasu řekla, že jejich problém sice chápe, ale že by je kvůli tomu v Monze mohl někdo ze soupeřů napadnout.
FIA sice s argumenty Haasu sympatizuje, ale vzhledem k tomu, že se soupeři dokázali novému nařízení přizpůsobit, tak americký tým z výsledků Velké ceny Itálie vyloučila. Má však právo se odvolat. Podle týmu technická směrnice nebyla naprosto jasná a závodili s legálním vozem, proto se odvolává. "Nesouhlasíme s rozhodnutím komisařů, kteří penalizovali náš závodní tým, jsme přesvědčeni, že jsme šesté místo v GP Itálie získali legálně. Požadujeme revizi rozhodnutí komisařů," uvedl manažer týmu Günther Steiner.
Originální zprávu komisařů z projednávání celé této kauzy najdete zde (PDF). Na bod se tak dostává Sergej Sirotkin z Williamsu a Haas se tak mezi konstruktéry propadne zpět za Renault.
Aktualizované výsledky GP Itálie 2018:
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.