Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí letošní sezónu Sebastiana Vettela. Mistrovský titul by na jejím konci přál spíše Ferrari než Mercedesu, který jej letos již počtvrté za sebou obhajuje.
Sezóna 2018 se zatím vyvíjí lépe pro Lewise Hamiltona, Vettel na něj po 13 závodech ztrácí v těsném duelu 17 bodů. Komu by přál vítězství Helmut Marko? "Byl bych radši, kdyby vyhrálo Ferrari a ne zase Mercedes. Sebastian je momentálně duševně silnější a má lepší auto," odpovídá.
Ztráta jejich bývalého pilota, s nimž v letech 2010 - 2013 získali čtyři tituly po sobě, není nikterak tragická. "Vzpomínám si na sezónu, v níž jsme ztráceli 50 bodů na Fernanda Alonsa. Sebastian to stáhl, jelikož v závěru sezóny odjel neuvěřitelně precizní závody. Doufám, že to dokáže opět předvést," přeje si odborný poradce Red Bullu.
Sebastian před závodem v Německu dokonce šampionát vedl, jenže tam za mokra zbytečnou havaroval a vítězství přenechal svému největšímu rivalovi z Mercedesu. Čím to je, že se mu to u Red Bullu nestávalo? "Možná je na něj a na Ferrari vyvíjen tak velký tlak. S námi tyto chyby nedělal," domnívá se Marko.
Tento víkend se v Monze bude pilot Ferrari dále stáhnout náskok Hamiltona. Na vítězství si věří: "Máme dobré auto, které, jak se zdá, funguje všude. Snad si dokážeme přenést rychlost a tempo do dalšího závodu," uvedl po vítězství v Belgii.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.