Ředitel závodu FIA Charlie Whiting ohlásil, ve kterých podnicích sáhnou ke změnám DRS zón, v nichž mohou piloti otevírat svá zadní křídla pro snížení aerodynamického odporu.
Ve snaze zvýšit možnosti pro předjíždění a zlepšit závodní podívanou Mezinárodní automobilová federace (FIA) vyhodnocuje, ve kterých úsecích okruhů by mohl prodloužit či přidat další DRS zóny. Jak to tedy bude vypadat ve zbytku sezóny 2018?
Tento víkend nás čeká velká cena v Monze, kde budou prodloužena DRS zóna vedoucí ze zatáčky Lesmo 2 k šikaně Ascari. Dalších úprav se dočkáme v Rusku, USA, v Brazílii a v Abú Zabí, naopak nic se měnit nebude v Singapuru, Suzuce či v Mexiku.
"V Rusku prodloužíme hlavní DRS, která začíná na rovince z boxy směrem k první zatáčce. V Austinu protáhneme tu, jež se nachází mezi zatáčkami 11 a 12. Ta na startovní rovince už je tak dlouhá, jak jen může být. V Brazílii prodloužíme tu hlavní na rovince za 14. zatáčkou o dalších sto metrů a v Abú Zabí protáhneme obě dvě," prozrazuje Whiting.
Minulý víkend ale v Belgii vznikla spíše otázka, zda některé DRS zóny už nejsou příliš dlouhé - například ta na rovince Kemmel za zatáčkou Radillon. Whiting v tom ale problém nevidí: "Spa je jiné, ne? Viděli jste to tam v mnoha případech. Sebastian [Vettel] se dostal přes Lewise [Hamiltona] bez DRS jednoduše díky lepšímu průjezdu Eau Rouge. Tak to tam je vždy, ne? Na jiných okruzích to bude odlišné."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.