Během testování se na Hungaroringu dostal s Williamsem za volant také zkušený Robert Kubica. Čemu se věnoval a jak svůj den hodnotí?
Polák v šasi FW41-01 hnán vpřed početným davem svých fanoušků, kteří po Velké ceně Maďarska na okruhu zůstali, ve středu zvládl 103 kol (451,2 km) a na ultra-měkkých pneumatikách dosáhl šestého nejrychlejšího času (1:18,451) - všech pět pilotů před ním pro své nejlepší pokusy použilo hyper-měkkou směs.
Smyslem jeho jízd ale nebylo zapůsobit super-rychlými koly. "Šlo o úspěšný test. Přijeli jsme se tady soustředit zejména na aerodynamickou specifikaci pro rok 2019 a prověřili jsme z našeho testovacího programu pro rok 2019 každý díl, který jsme si naplánovali, a dokonce i něco více," uvádí šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Tým inženýrů a mechaniků už tvrději pracovat nemohl, odvedl skvělou práci. Teď musíme odjet a využít všechna ta data, aby nám pomohlo s korelací pro pravidla pro rok 2019," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu, který je letos s hubenými čtyřmi body mezi konstruktéry stále poslední - na Sauber před ním mu schází 14 bodů.
"Navíc jsme se podívali na zbytek sezóny, nějaká nastavení, přípravné práce na pneumatikách a z toho vzešly zajímavé směry. Robert zajel několik velmi dobrých časů vzhledem k pneumatikám, které jsme mu dali, a času strávenému ve voze. Celkově jde pro tým o dobrý způsob, jak začít letní přestávku," domnívá se Smedley.
Kubica své testování zhodnotil slovy: "Byl to dobrý den. Měli jsme smíšený program se sběrem dat pro příští rok a snahou lépe porozumět našemu letošnímu vozu. Také jsme absolvovali několik jízd se současnou specifikací, abychom pomohli zbytku sezóny. Máme hodně dat pro analýzu, šlo ale o dobrý test, kterým jsme to před letní přestávkou zakončili."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.