Během testování se na Hungaroringu dostal s Williamsem za volant také zkušený Robert Kubica. Čemu se věnoval a jak svůj den hodnotí?
Polák v šasi FW41-01 hnán vpřed početným davem svých fanoušků, kteří po Velké ceně Maďarska na okruhu zůstali, ve středu zvládl 103 kol (451,2 km) a na ultra-měkkých pneumatikách dosáhl šestého nejrychlejšího času (1:18,451) - všech pět pilotů před ním pro své nejlepší pokusy použilo hyper-měkkou směs.
Smyslem jeho jízd ale nebylo zapůsobit super-rychlými koly. "Šlo o úspěšný test. Přijeli jsme se tady soustředit zejména na aerodynamickou specifikaci pro rok 2019 a prověřili jsme z našeho testovacího programu pro rok 2019 každý díl, který jsme si naplánovali, a dokonce i něco více," uvádí šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Tým inženýrů a mechaniků už tvrději pracovat nemohl, odvedl skvělou práci. Teď musíme odjet a využít všechna ta data, aby nám pomohlo s korelací pro pravidla pro rok 2019," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu, který je letos s hubenými čtyřmi body mezi konstruktéry stále poslední - na Sauber před ním mu schází 14 bodů.
"Navíc jsme se podívali na zbytek sezóny, nějaká nastavení, přípravné práce na pneumatikách a z toho vzešly zajímavé směry. Robert zajel několik velmi dobrých časů vzhledem k pneumatikám, které jsme mu dali, a času strávenému ve voze. Celkově jde pro tým o dobrý způsob, jak začít letní přestávku," domnívá se Smedley.
Kubica své testování zhodnotil slovy: "Byl to dobrý den. Měli jsme smíšený program se sběrem dat pro příští rok a snahou lépe porozumět našemu letošnímu vozu. Také jsme absolvovali několik jízd se současnou specifikací, abychom pomohli zbytku sezóny. Máme hodně dat pro analýzu, šlo ale o dobrý test, kterým jsme to před letní přestávkou zakončili."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.