Antonio Giovinazzi včera na Hungaroringu kroužil s rudým monopostem SF71H, který letos testoval již několikrát. A jaké jsou jeho poslední dojmy?
Dnes v Maďarsku testuje pro Haas, ale včera s Ferrari zajel traťový rekord okruhu. K dispozici měl ovšem lepší pneumatiky než závodníci o víkendu - na hyper-měkké směsi zvládl kolo za 1:15,648, zatímco Sebastian Vettel to v sobotu stihl nejrychleji za 1:16,170 na ultra-měkké.
Giovinazzi si všímá znatelného zlepšení po stránce šasi i pohonné jednotky: "Velký pokrok. Naposledy jsem s ním testoval v květnu a teď je červenec. Velký krok vpřed. Je to fakt příjemné pozorovat vylepšování auta."
"Ukazuje to, že tým a piloti odvádějí pro zrychlování vozu fantastickou práci. Zkoušel jsem ho během testu nováčků v Barceloně a musím uznat, že se dramaticky zlepšil. Tým podle mě odvádí skvělou práci. Zlepšil se zkrátka celkově, všude. S autem jsem byl opravdu spokojený," chválí 24letý Ital.
I když si brousí zuby na závodní sedačku pro příští sezónu, tak není nějak zvlášť nervózní: "Cílem bylo podat dobrý výkon a pokusit se potvrdit, že jste připraveni splnit úkol. Ale necítím se být pod tlakem. Šlo o pozitivní test a já jsem spokojený," dodává Giovinazzi.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.