Ferrari má po dlouhé době konečně nejrychlejší auto, v boji o titul ale ztrácí kvůli vlastním chybám a haváriím svých jezdců, domnívá se jeho bývalý šéf Ross Brawn. Vyjadřuje se také ke svízelné situaci Force Indii, kterou by v F1 moc rád udržel.
Sebastian Vettel se svým týme šampionát chvíli vedl, ale do letní přestávky jde s 24bodovým mankem, Ferrari mezi konstruktéry na Mercedes schází 10 bodů. V Německu jejich pilot vyrobil hrubku, když jezdil na prvním místě a havaroval, v Maďarsku mu závod svou chybou v boxech ztížil samotný tým.
"Bottas sehrál klíčovou roli, ale Ferrari nese určitou část viny vzhledem k pomalé zastávce Vettela, když měl v boxech šanci na předjetí Bottase," komentuje Brawn Velkou cenu Maďarska, v níž odbavení pilota Ferrari v rozhodující okamžik trvalo přes 4 sekundy.
"Řekl bych, že poprvé od roku 2008 má Ferrari nejrychlejší auto na trati, schopné získávat pole-position a vyhrávat na každém druhu trati. Kombinace chyb, nehod a zmařených příležitostí vede k současné bodové situaci. Ale stále zbývá 9 závodů, což je dostatek času pro stažení náskoku vzhledem k tomu, že SF71H je momentálně tím nejlepším vozem," pokračuje sportovní ředitel Formule 1.
Nyní připravuje nová pravidla pro rok 2021, kdy výrobci motorů obrátili a chtějí zachovat motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Starosti mu dělá i současná nepříznivá situace Force Indie, na níž byl minulý týden uvalen konkurz.
"F1 udělá všechno, co bude v jejích silách, aby Force India přežila. A já opravdu doufám, že v nadcházejících dnech a týdnech její budoucnost bude vyřešena. V posledních několika týdnech byla stáj ze sídlící v Silverstone úžasným příkladem toho, co lze dokázat s omezenými zdroji. Ukazuje, že to, co děláte, a jak to děláte, je mnohem důležitější než velikost vašeho rozpočtu," chválí Brawn tým, který v posledních letech skončil mezi konstruktéry dvakrát na čtvrtém místě.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.