Ferrari má po dlouhé době konečně nejrychlejší auto, v boji o titul ale ztrácí kvůli vlastním chybám a haváriím svých jezdců, domnívá se jeho bývalý šéf Ross Brawn. Vyjadřuje se také ke svízelné situaci Force Indii, kterou by v F1 moc rád udržel.
Sebastian Vettel se svým týme šampionát chvíli vedl, ale do letní přestávky jde s 24bodovým mankem, Ferrari mezi konstruktéry na Mercedes schází 10 bodů. V Německu jejich pilot vyrobil hrubku, když jezdil na prvním místě a havaroval, v Maďarsku mu závod svou chybou v boxech ztížil samotný tým.
"Bottas sehrál klíčovou roli, ale Ferrari nese určitou část viny vzhledem k pomalé zastávce Vettela, když měl v boxech šanci na předjetí Bottase," komentuje Brawn Velkou cenu Maďarska, v níž odbavení pilota Ferrari v rozhodující okamžik trvalo přes 4 sekundy.
"Řekl bych, že poprvé od roku 2008 má Ferrari nejrychlejší auto na trati, schopné získávat pole-position a vyhrávat na každém druhu trati. Kombinace chyb, nehod a zmařených příležitostí vede k současné bodové situaci. Ale stále zbývá 9 závodů, což je dostatek času pro stažení náskoku vzhledem k tomu, že SF71H je momentálně tím nejlepším vozem," pokračuje sportovní ředitel Formule 1.
Nyní připravuje nová pravidla pro rok 2021, kdy výrobci motorů obrátili a chtějí zachovat motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Starosti mu dělá i současná nepříznivá situace Force Indie, na níž byl minulý týden uvalen konkurz.
"F1 udělá všechno, co bude v jejích silách, aby Force India přežila. A já opravdu doufám, že v nadcházejících dnech a týdnech její budoucnost bude vyřešena. V posledních několika týdnech byla stáj ze sídlící v Silverstone úžasným příkladem toho, co lze dokázat s omezenými zdroji. Ukazuje, že to, co děláte, a jak to děláte, je mnohem důležitější než velikost vašeho rozpočtu," chválí Brawn tým, který v posledních letech skončil mezi konstruktéry dvakrát na čtvrtém místě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.