Kimi Räikkönen byl ve Velké ceně Německa překvapený rychlostí Lewise Hamiltona na hladkých pneumatikách ve chvíli, kdy začínalo pršet. Co podle něj můžeme od Ferrari očekávat v příštím závodě v Maďarsku? Svůj názor přidává také staronový lídr šampionátu z Mercedesu.
Kimi na ultra-měkkou směs přešel až v 53. kole po výjezdu safety caru, když havaroval jeho týmový kolega Sebastian Vettel, zatímco pilot Mercedesu ji obul už v 42. kole, kdy začínalo pršet a ostatní postupně mířili pro přechodné pneumatiky. A nejenže se Lewis na hladkých pneumatikách dokázal držet bez větších obtíží na dráze, ale navíc byl na nich velmi rychlý.
Překvapilo to Räikkönena? "Ano, určitě. Byli velmi silní. Všechny ty příběhy, že jsme na rovinkách tak rychlí... Po restartu tomu tak opravdu nebylo. Jo, myslím, že tam byly určité rozdíly, protože Valtteri to dobře rozjel," odpovídá 38letý pilot.
"Byl jsem překvapen tím, jak dobrá byla přilnavost, protože stále trochu pršelo. Byla dost slušná a ty pneumatiky přitom byly stále studené, ale ultra-měkké podle mě fungovaly za těch deštivých podmínek hodně dobře," pokračuje Räikkönen, jenž pro pneumatiky do deště ani pro ty přechodné na rozdíl od 9 jiných pilotů nezajel.
"Při tomto množství deště je obvykle velmi kluzko. V některých místech sice bylo kluzko, ale na většině jste měli pořád nějakou přilnavost. Celkově to bylo docela překvapení kvůli tomu, co si pamatuji z minulosti. Obvykle se stane trať rychle velmi kluzkou," přibližuje Kimi své pocity ze závodu v Německu.
Předpovědi pro Maďarsko: silný Red Bull, slabší Mercedes?Tento týden bez nějaké přestávky hned následuje Velká cena Maďarska na zcela jiném, velmi pomalém okruhu Hungaroring. Co tam můžeme od Ferrari očekávat?
"Myslím, že to je velmi těžké říct. Tradičně jsme si tam vedli dobře, hodně ale bude záležet na počasí, jak tam bude. V minulosti bychom se asi cítili o něco silnější, než bychom tam vyrazili, ale je to pořád stejné. Bude to těsné. Kdo z toho vytěží maximum, ten skončí nejvýš. My tam jedeme s tím, abychom se pokusili o to nejlepší, co je v naších silách. Uvidíme, jak dopadneme," odmítá spekulovat.
Podle Lewise Hamiltona to pro Mercedesu bude náročnější okruh: "Obvykle nejde o naší nejsilnější trať, ale věřím že... nejde o okruh, kde rozhoduje výkon motoru, tak snad ten výkon, který má Ferrari navíc, jim neposlouží tak dobře a možná s nimi budeme moci svést slušný souboj. Oni jsou ale stále opravdu dobří v práci s pneumatikami a půjde o horkou trať, takže budou bezpochyby i nadále rychlí, ale stále chovám velké naděje."
A co Red Bull? "Red Bull. Ó, jo, přesně. Pohonná jednotka Red Bullu je dobrá. V Německu se z různých důvodů trápili, ale budou velmi rychlí. Jsem si jistý tím, že příští závody budou pro ně velmi silné. Měly by být velmi vyrovnané," odhaduje Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.