Kimi Räikkönen byl ve Velké ceně Německa překvapený rychlostí Lewise Hamiltona na hladkých pneumatikách ve chvíli, kdy začínalo pršet. Co podle něj můžeme od Ferrari očekávat v příštím závodě v Maďarsku? Svůj názor přidává také staronový lídr šampionátu z Mercedesu.
Kimi na ultra-měkkou směs přešel až v 53. kole po výjezdu safety caru, když havaroval jeho týmový kolega Sebastian Vettel, zatímco pilot Mercedesu ji obul už v 42. kole, kdy začínalo pršet a ostatní postupně mířili pro přechodné pneumatiky. A nejenže se Lewis na hladkých pneumatikách dokázal držet bez větších obtíží na dráze, ale navíc byl na nich velmi rychlý.
Překvapilo to Räikkönena? "Ano, určitě. Byli velmi silní. Všechny ty příběhy, že jsme na rovinkách tak rychlí... Po restartu tomu tak opravdu nebylo. Jo, myslím, že tam byly určité rozdíly, protože Valtteri to dobře rozjel," odpovídá 38letý pilot.
"Byl jsem překvapen tím, jak dobrá byla přilnavost, protože stále trochu pršelo. Byla dost slušná a ty pneumatiky přitom byly stále studené, ale ultra-měkké podle mě fungovaly za těch deštivých podmínek hodně dobře," pokračuje Räikkönen, jenž pro pneumatiky do deště ani pro ty přechodné na rozdíl od 9 jiných pilotů nezajel.
"Při tomto množství deště je obvykle velmi kluzko. V některých místech sice bylo kluzko, ale na většině jste měli pořád nějakou přilnavost. Celkově to bylo docela překvapení kvůli tomu, co si pamatuji z minulosti. Obvykle se stane trať rychle velmi kluzkou," přibližuje Kimi své pocity ze závodu v Německu.
Předpovědi pro Maďarsko: silný Red Bull, slabší Mercedes?Tento týden bez nějaké přestávky hned následuje Velká cena Maďarska na zcela jiném, velmi pomalém okruhu Hungaroring. Co tam můžeme od Ferrari očekávat?
"Myslím, že to je velmi těžké říct. Tradičně jsme si tam vedli dobře, hodně ale bude záležet na počasí, jak tam bude. V minulosti bychom se asi cítili o něco silnější, než bychom tam vyrazili, ale je to pořád stejné. Bude to těsné. Kdo z toho vytěží maximum, ten skončí nejvýš. My tam jedeme s tím, abychom se pokusili o to nejlepší, co je v naších silách. Uvidíme, jak dopadneme," odmítá spekulovat.
Podle Lewise Hamiltona to pro Mercedesu bude náročnější okruh: "Obvykle nejde o naší nejsilnější trať, ale věřím že... nejde o okruh, kde rozhoduje výkon motoru, tak snad ten výkon, který má Ferrari navíc, jim neposlouží tak dobře a možná s nimi budeme moci svést slušný souboj. Oni jsou ale stále opravdu dobří v práci s pneumatikami a půjde o horkou trať, takže budou bezpochyby i nadále rychlí, ale stále chovám velké naděje."
A co Red Bull? "Red Bull. Ó, jo, přesně. Pohonná jednotka Red Bullu je dobrá. V Německu se z různých důvodů trápili, ale budou velmi rychlí. Jsem si jistý tím, že příští závody budou pro ně velmi silné. Měly by být velmi vyrovnané," odhaduje Hamilton.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.