Max Verstappen je spokojen s prací, kterou odvádějí inženýři Red Bullu v Milton Keynes, tvrdě však kritizuje pohonnou jednotku Renault. Kolik ztrácí a jaké šance s ním budou mít ve zbývajících závodech letošní sezóny, než přejdou příští rok k (zatím ještě slabší) Hondě?
Vítěz Velké ceny Rakouska se o týden později v Silverstone pořádně opřel do Renaultu. Na trati, kde se v kvalifikaci jelo 82 % okruhu na plný plyn, podle něj výrobce motorů na špičku ztrácel 70 - 80 koní a na rovinkách ztrácel přes sekundu.
"Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. Na rovinkách to vypadalo, jako bychom byli v jiné sérii," prohlásil Verstappen minulou sobotu po kvalifikaci. Na otázku, zda mu Red Bull připadal jako z Formule 2, upřesnil: "Ano."
"Myslím, že máme nejlepší šasi ze všech. Kdybychom měli motor Mercedes nebo Ferrari, už by nás znovu nespatřili. Ale na rovinkách teď máme příliš nízkou rychlost. To je fakt problém," uvádí Max. Na špici se v oblasti špičkového výkonu pořadí změnilo, podle inženýrů se Ferrari díky změnám v oblasti turba a MGU-H, pomocí něhož nyní dokáže rekuperovat více energie, dostalo před Mercedes.
Se znatelnou ztrátou za nimi zůstává Renault s Hondou, kterým se svůj deficit nedaří stáhnout. "Od té doby, co Ferrari a Mercedes přišli se svým vylepšením motor, se ztráta opravdu prohloubila," tvrdí holandský pilot, podle něhož je nejlepším příkladem Silverstone, kde byl Red Bull "pomalý." Tým se to sice snaží kompenzovat nízkým přítlakem, to ale narušuje jeho výkonnost v zatáčkách.
A příští týden v Německu mohou mít opět problém: "Je tam osm zatáček a mezi nimi spousta rovinek. Ale nikdy nevíte - na dobrý výsledek bychom mohli dosáhnout díky incidentům a výjezdům safety caru. Nebude to však jednoduché," upozorňuje Verstappen.
"Myslím si, že potom budeme moci skutečně bojovat v Maďarsku, v Singapuru a v Mexiku. Podle mě průměrně ztrácíme kvůli motoru šest, sedm desetin. Ale asi čtyři desetiny dokážeme kompenzovat jinde. Takže ano, nějaké příležitosti vidím," dodává dvacetiletý jezdec Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.