Max Verstappen je spokojen s prací, kterou odvádějí inženýři Red Bullu v Milton Keynes, tvrdě však kritizuje pohonnou jednotku Renault. Kolik ztrácí a jaké šance s ním budou mít ve zbývajících závodech letošní sezóny, než přejdou příští rok k (zatím ještě slabší) Hondě?
Vítěz Velké ceny Rakouska se o týden později v Silverstone pořádně opřel do Renaultu. Na trati, kde se v kvalifikaci jelo 82 % okruhu na plný plyn, podle něj výrobce motorů na špičku ztrácel 70 - 80 koní a na rovinkách ztrácel přes sekundu.
"Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. Na rovinkách to vypadalo, jako bychom byli v jiné sérii," prohlásil Verstappen minulou sobotu po kvalifikaci. Na otázku, zda mu Red Bull připadal jako z Formule 2, upřesnil: "Ano."
"Myslím, že máme nejlepší šasi ze všech. Kdybychom měli motor Mercedes nebo Ferrari, už by nás znovu nespatřili. Ale na rovinkách teď máme příliš nízkou rychlost. To je fakt problém," uvádí Max. Na špici se v oblasti špičkového výkonu pořadí změnilo, podle inženýrů se Ferrari díky změnám v oblasti turba a MGU-H, pomocí něhož nyní dokáže rekuperovat více energie, dostalo před Mercedes.
Se znatelnou ztrátou za nimi zůstává Renault s Hondou, kterým se svůj deficit nedaří stáhnout. "Od té doby, co Ferrari a Mercedes přišli se svým vylepšením motor, se ztráta opravdu prohloubila," tvrdí holandský pilot, podle něhož je nejlepším příkladem Silverstone, kde byl Red Bull "pomalý." Tým se to sice snaží kompenzovat nízkým přítlakem, to ale narušuje jeho výkonnost v zatáčkách.
A příští týden v Německu mohou mít opět problém: "Je tam osm zatáček a mezi nimi spousta rovinek. Ale nikdy nevíte - na dobrý výsledek bychom mohli dosáhnout díky incidentům a výjezdům safety caru. Nebude to však jednoduché," upozorňuje Verstappen.
"Myslím si, že potom budeme moci skutečně bojovat v Maďarsku, v Singapuru a v Mexiku. Podle mě průměrně ztrácíme kvůli motoru šest, sedm desetin. Ale asi čtyři desetiny dokážeme kompenzovat jinde. Takže ano, nějaké příležitosti vidím," dodává dvacetiletý jezdec Red Bullu.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.