Max Verstappen je spokojen s prací, kterou odvádějí inženýři Red Bullu v Milton Keynes, tvrdě však kritizuje pohonnou jednotku Renault. Kolik ztrácí a jaké šance s ním budou mít ve zbývajících závodech letošní sezóny, než přejdou příští rok k (zatím ještě slabší) Hondě?
Vítěz Velké ceny Rakouska se o týden později v Silverstone pořádně opřel do Renaultu. Na trati, kde se v kvalifikaci jelo 82 % okruhu na plný plyn, podle něj výrobce motorů na špičku ztrácel 70 - 80 koní a na rovinkách ztrácel přes sekundu.
"Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. Na rovinkách to vypadalo, jako bychom byli v jiné sérii," prohlásil Verstappen minulou sobotu po kvalifikaci. Na otázku, zda mu Red Bull připadal jako z Formule 2, upřesnil: "Ano."
"Myslím, že máme nejlepší šasi ze všech. Kdybychom měli motor Mercedes nebo Ferrari, už by nás znovu nespatřili. Ale na rovinkách teď máme příliš nízkou rychlost. To je fakt problém," uvádí Max. Na špici se v oblasti špičkového výkonu pořadí změnilo, podle inženýrů se Ferrari díky změnám v oblasti turba a MGU-H, pomocí něhož nyní dokáže rekuperovat více energie, dostalo před Mercedes.
Se znatelnou ztrátou za nimi zůstává Renault s Hondou, kterým se svůj deficit nedaří stáhnout. "Od té doby, co Ferrari a Mercedes přišli se svým vylepšením motor, se ztráta opravdu prohloubila," tvrdí holandský pilot, podle něhož je nejlepším příkladem Silverstone, kde byl Red Bull "pomalý." Tým se to sice snaží kompenzovat nízkým přítlakem, to ale narušuje jeho výkonnost v zatáčkách.
A příští týden v Německu mohou mít opět problém: "Je tam osm zatáček a mezi nimi spousta rovinek. Ale nikdy nevíte - na dobrý výsledek bychom mohli dosáhnout díky incidentům a výjezdům safety caru. Nebude to však jednoduché," upozorňuje Verstappen.
"Myslím si, že potom budeme moci skutečně bojovat v Maďarsku, v Singapuru a v Mexiku. Podle mě průměrně ztrácíme kvůli motoru šest, sedm desetin. Ale asi čtyři desetiny dokážeme kompenzovat jinde. Takže ano, nějaké příležitosti vidím," dodává dvacetiletý jezdec Red Bullu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.