Lewis Hamilton porazil Valtteriho Bottase o 0,118 s, čímž Mercedes připsal double v dnešní kvalifikaci na GP Francie. Kolotoč F1 se po mnohaleté odmlce vrací na do Francie, avšak na okruh Paul Ricard.
Mercedesy se prezentovaly ve Francii v dobré formě už během tréninků. V kvalifikaci, během které neustále hrozil déšť a chvílemi i pár kapek spadlo, ale podmínky to nijak zvlášť neovlivnilo, připsal dvojité vítězství. Na vítězství v Q3 Hamiltonovi stačilo kolo s časem 1:30,222 min, které zajel na ultra-měkkých gumách při svém prvním výjezdu. Druhý Valtteri Bottas za ním zaostal o desetinu a třetí Sebastian Vettel o skoro dvě desetiny.
Během Q3 došlo ke krátkému zastavení kvalifikace poté, co jezdci ze špičky zajeli svá první měřená kola, když Romain Grosjean naboural do zdi ve 4. zatáčce. Francouz se tak na své domácí GP sice dostal až do Q3, ale nezajel v ní ani jedno měřené kolo. Po restartu kvalifikace se Vettel pokoušel zlepšit svoje kolo s hodnotou 1:30,400 min z prvního pokusu, což se mu ale nepodařilo. Bylo tak jasné, že si to o pole position rozdají jezdci Mercedesu.
Need a quick qualifying catch-up? We got you covered... ⏱#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/Rd4iFIM9ZZ
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018První na dráze jel Bottas, který si připsal zlepšení na 1:30,147 min, Hamilton pak ale dokázal stlačit svůj čas na 1:30,029 min, což mu zajistilo nejlepší startovní pozici do zítřejšího závodu. Čtvrté a páté místo si rozdělili Max Verstappen a Daniel Ricciardo s Red Bully, kteří ale za časem pole position zaostali o takřka 7 desetin vteřiny. Posledním ze špičky byl Kimi Räikkönen, který zajel v prvním pokusu čas 1:31,057 min. Po restartu kvalifikace se ale už nedokázal zlepšit, když musel v jedné zatáčce vyrovnávat přetáčivý smyk. Na super-měkkých gumách do závodu odstartují Hamilton, Bottas, Ricciardo a Verstappen. To jezdci Ferrari v Q2 použili ultra-měkké gumy
Nejlepším jezdcem ze zbytku pole byl sedmý Carlos Sainz s Renaultem. I tak byl ale o více než vteřinu pomalejší než Räikkönen. Překvapivé osmé místo si vyjel letošní nováček v F1 a pilot švýcarského týmu Sauber, Charles Leclerc. Ten porazil jezdce Haasu, Kevina Magnussena, na devátém místě. Za ním bude stát jeho týmový kolega, Romain Grosjean, který ale v Q3 měřený čas nezajel, o čemž jsme již mluvili. Zajímavostí jistě je, že Grosjean ujel na obrubníku 3. zatáčky a skončil v bariéře začátky číslo 4. Nejednalo se o nějak zvlášť silný náraz, ačkoliv přední křídlo bylo poškozeno, ale Grosjeanovi se jednoduše nepodařila zařadit zpátečka, a tak se nemohl vrátit do boxů.
Prvním mužem, který se nedostal do Q3 byl Esteban Ocon s Force Indií, kterého na poslední chvíli předstihl zmiňovaný Leclerc. 12. příčka na startu bude patřit Nico Hülkenbergovi, který se těsně před koncem Q2 sice zlepšil a svoje kolo popsal jako velmi dobré, ale i tak to nestačilo.
Slavit určitě nemohou u McLarenu, protože zažily nejhorší kvalifikaci roku, když obě auta vypadla už v Q1. Fernando Alonso zajel 16. čas a Stoffel Vandoorne dokonce až 18.!
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.