Lewis Hamilton porazil Valtteriho Bottase o 0,118 s, čímž Mercedes připsal double v dnešní kvalifikaci na GP Francie. Kolotoč F1 se po mnohaleté odmlce vrací na do Francie, avšak na okruh Paul Ricard.
Mercedesy se prezentovaly ve Francii v dobré formě už během tréninků. V kvalifikaci, během které neustále hrozil déšť a chvílemi i pár kapek spadlo, ale podmínky to nijak zvlášť neovlivnilo, připsal dvojité vítězství. Na vítězství v Q3 Hamiltonovi stačilo kolo s časem 1:30,222 min, které zajel na ultra-měkkých gumách při svém prvním výjezdu. Druhý Valtteri Bottas za ním zaostal o desetinu a třetí Sebastian Vettel o skoro dvě desetiny.
Během Q3 došlo ke krátkému zastavení kvalifikace poté, co jezdci ze špičky zajeli svá první měřená kola, když Romain Grosjean naboural do zdi ve 4. zatáčce. Francouz se tak na své domácí GP sice dostal až do Q3, ale nezajel v ní ani jedno měřené kolo. Po restartu kvalifikace se Vettel pokoušel zlepšit svoje kolo s hodnotou 1:30,400 min z prvního pokusu, což se mu ale nepodařilo. Bylo tak jasné, že si to o pole position rozdají jezdci Mercedesu.
Need a quick qualifying catch-up? We got you covered... ⏱#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/Rd4iFIM9ZZ
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018První na dráze jel Bottas, který si připsal zlepšení na 1:30,147 min, Hamilton pak ale dokázal stlačit svůj čas na 1:30,029 min, což mu zajistilo nejlepší startovní pozici do zítřejšího závodu. Čtvrté a páté místo si rozdělili Max Verstappen a Daniel Ricciardo s Red Bully, kteří ale za časem pole position zaostali o takřka 7 desetin vteřiny. Posledním ze špičky byl Kimi Räikkönen, který zajel v prvním pokusu čas 1:31,057 min. Po restartu kvalifikace se ale už nedokázal zlepšit, když musel v jedné zatáčce vyrovnávat přetáčivý smyk. Na super-měkkých gumách do závodu odstartují Hamilton, Bottas, Ricciardo a Verstappen. To jezdci Ferrari v Q2 použili ultra-měkké gumy
Nejlepším jezdcem ze zbytku pole byl sedmý Carlos Sainz s Renaultem. I tak byl ale o více než vteřinu pomalejší než Räikkönen. Překvapivé osmé místo si vyjel letošní nováček v F1 a pilot švýcarského týmu Sauber, Charles Leclerc. Ten porazil jezdce Haasu, Kevina Magnussena, na devátém místě. Za ním bude stát jeho týmový kolega, Romain Grosjean, který ale v Q3 měřený čas nezajel, o čemž jsme již mluvili. Zajímavostí jistě je, že Grosjean ujel na obrubníku 3. zatáčky a skončil v bariéře začátky číslo 4. Nejednalo se o nějak zvlášť silný náraz, ačkoliv přední křídlo bylo poškozeno, ale Grosjeanovi se jednoduše nepodařila zařadit zpátečka, a tak se nemohl vrátit do boxů.
Prvním mužem, který se nedostal do Q3 byl Esteban Ocon s Force Indií, kterého na poslední chvíli předstihl zmiňovaný Leclerc. 12. příčka na startu bude patřit Nico Hülkenbergovi, který se těsně před koncem Q2 sice zlepšil a svoje kolo popsal jako velmi dobré, ale i tak to nestačilo.
Slavit určitě nemohou u McLarenu, protože zažily nejhorší kvalifikaci roku, když obě auta vypadla už v Q1. Fernando Alonso zajel 16. čas a Stoffel Vandoorne dokonce až 18.!
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.