PAUL RICARD - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku na Velkou cenu Francie zajel úřadující mistr světa Lewis Hamilton s Mercedesem. Soupeři ale už ztráceli více - Red Bully 7 desetin a Ferrari téměř 9 desetin sekundy.
Odpoledne se na trať nikdo nehnal, až po minutě opustily garáže oba Haasy - Grosjean na měkkých a Magnussen na super-měkkých pneumatikách. Romain se hned ve svém prvním letmém kole dostal hodně mimo okruh, Kevin si připsal čas 1:37,570 min.
Grosjean heads out on track, and then off it #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/zCscEtYrpJ
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Hodně zeširoka vylétl v prvních zatáčkách Alonso a zdálo se, že mu něco z jeho McLarenu odpadlo. Piloti měli problémy, Räikkönen dostal po 9 min smyk a mimo se octil také Pérez. Fin ale brzy nato zajel na měkkých pneumatikáchnejrychlejší kolo 1:35,165.
Hartley si stěžoval, že "nemůže získat trakci" a McLaren Vandoorneovi sdělil, že "dráha je pomalejší než v 1. tréninku." Po čtvrthodině se do čela dostal Ricciardo - 1:34,998 min.
There's a car in there somewhere 😳#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/eX0vyKXw4T
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Mercedesy ale měly navrch, Bottas šel na měkkých pneumatikách do čela - 1:34,156. Vettel si stěžoval na velký vítr i celkové zpomalení okruhu. Hamilton byl na super-měkkých pneumatikách po 25 min jen pátý nejrychlejší.
Před polovinou se dostal na chvíli do čela Ricciardo (1:33,243), jenže Pérezově Force Indii uteklo v páté zatáčce v plné rychlosti levé zadní kolo a na 11 min byly vyvěšeny červené vlajky.
🚩RED FLAG 🚩We have a stray wheel on track... #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/kzEs8fphXi
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Mercedes musel Bottasovi rozebrat podlahu kvůli preventivní kontrole chladicího systému. Mechanici zjistili, že mu z něj uniká voda. Jeho týmový kolega ale předvedl velmi rychlé kolo - 1:32,539 min, do konce jej už nikdo nepřekonal. Niki Lauda v televizním rozhovoru potvrdil, že nasadili vylepšenou druhou specifikaci svých motorů: "Bylo mi řečeno, že ji tady používáme, takže si myslím, že ji tady máme."
#F1 #FrenchGP FP2 Best Sectors vs. Fastest lap-times set 📊:- Hamilton swept all sectors- Red Bull its closest rival followed by Ferrari but it was sandbagging- Alonso in Top 8- Williams obviously still slowest pic.twitter.com/psrmEtbR9G
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2018Nejblíže mu byly oba Red Bully, jenže jejich ztráta se pohybovala už přes 7 desetin sekundy. Čtvrté a páté místo patří Ferrari, dobrou formu si udržuje domácí Grosjean, jenž zajel šesté nejrychlejší kolo a udržel se před Bottasem. Osmý skončil Alonso s McLarenem, do první desítky pronikl ještě Gasly s Toro Rosso. Ericsson po havárii v prvním tréninku odpoledne nenastoupil.
#F1 #FrenchGP FP2 Max. speeds 📊:- #Vettel (#Ferrari) over 332kph followed by #Sainz (#Renault) 329kph- #Gasly powered by #Honda 7th- #McLaren slowest: 15-17kph off on the speed trap pic.twitter.com/E0relEnIhq
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2018Přehled všech časů na kolo: PDF.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.