PAUL RICARD - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku na Velkou cenu Francie zajel úřadující mistr světa Lewis Hamilton s Mercedesem. Soupeři ale už ztráceli více - Red Bully 7 desetin a Ferrari téměř 9 desetin sekundy.
Odpoledne se na trať nikdo nehnal, až po minutě opustily garáže oba Haasy - Grosjean na měkkých a Magnussen na super-měkkých pneumatikách. Romain se hned ve svém prvním letmém kole dostal hodně mimo okruh, Kevin si připsal čas 1:37,570 min.
Grosjean heads out on track, and then off it #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/zCscEtYrpJ
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Hodně zeširoka vylétl v prvních zatáčkách Alonso a zdálo se, že mu něco z jeho McLarenu odpadlo. Piloti měli problémy, Räikkönen dostal po 9 min smyk a mimo se octil také Pérez. Fin ale brzy nato zajel na měkkých pneumatikáchnejrychlejší kolo 1:35,165.
Hartley si stěžoval, že "nemůže získat trakci" a McLaren Vandoorneovi sdělil, že "dráha je pomalejší než v 1. tréninku." Po čtvrthodině se do čela dostal Ricciardo - 1:34,998 min.
There's a car in there somewhere 😳#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/eX0vyKXw4T
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Mercedesy ale měly navrch, Bottas šel na měkkých pneumatikách do čela - 1:34,156. Vettel si stěžoval na velký vítr i celkové zpomalení okruhu. Hamilton byl na super-měkkých pneumatikách po 25 min jen pátý nejrychlejší.
Před polovinou se dostal na chvíli do čela Ricciardo (1:33,243), jenže Pérezově Force Indii uteklo v páté zatáčce v plné rychlosti levé zadní kolo a na 11 min byly vyvěšeny červené vlajky.
🚩RED FLAG 🚩We have a stray wheel on track... #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/kzEs8fphXi
— Formula 1 (@F1) June 22, 2018Mercedes musel Bottasovi rozebrat podlahu kvůli preventivní kontrole chladicího systému. Mechanici zjistili, že mu z něj uniká voda. Jeho týmový kolega ale předvedl velmi rychlé kolo - 1:32,539 min, do konce jej už nikdo nepřekonal. Niki Lauda v televizním rozhovoru potvrdil, že nasadili vylepšenou druhou specifikaci svých motorů: "Bylo mi řečeno, že ji tady používáme, takže si myslím, že ji tady máme."
#F1 #FrenchGP FP2 Best Sectors vs. Fastest lap-times set 📊:- Hamilton swept all sectors- Red Bull its closest rival followed by Ferrari but it was sandbagging- Alonso in Top 8- Williams obviously still slowest pic.twitter.com/psrmEtbR9G
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2018Nejblíže mu byly oba Red Bully, jenže jejich ztráta se pohybovala už přes 7 desetin sekundy. Čtvrté a páté místo patří Ferrari, dobrou formu si udržuje domácí Grosjean, jenž zajel šesté nejrychlejší kolo a udržel se před Bottasem. Osmý skončil Alonso s McLarenem, do první desítky pronikl ještě Gasly s Toro Rosso. Ericsson po havárii v prvním tréninku odpoledne nenastoupil.
#F1 #FrenchGP FP2 Max. speeds 📊:- #Vettel (#Ferrari) over 332kph followed by #Sainz (#Renault) 329kph- #Gasly powered by #Honda 7th- #McLaren slowest: 15-17kph off on the speed trap pic.twitter.com/E0relEnIhq
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2018Přehled všech časů na kolo: PDF.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.