Lewis Hamilton a Valtteri Bottas si včera ještě nebyli jisti tím, zda dostanou novou specifikaci pohonné jednotky Mercedes, nebo jen čerstvou starší verzi. Mercedes se po problémech s kvalitou před 2 týdny rozhodne na poslední chvíli.
Mercedes měl novou specifikaci nasadit do všech šesti vozů (tovární tým, Force India a Williams), jenže při posledním testu na dynamometru se objevily potíže se spolehlivostí. Od té doby ji stále testují, aby měli jistotu, že zvládne celý cyklus sedmi závodních víkendů. A zatím to vypadá, že se ke slovu nedostane ani v Paul Ricard.
"Momentálně nevím. Myslím, že bych mohl mít jeden z mých nových motorů, jeden z tří, což je dobré. Motor, který jsme používali v prvních sedmí závodech, byl skvělý," hodnotí Hamilton, jenž by mohl víkend odjet s čerstvou starší specifikací.
"Čerstvá, novější verze by byla skvělá. Měla by také samozřejmě vyšší výkon než ta předchozí [s mnoha najetými kilometry], s níž jsem závodil minule. Takže osobně mi to starosti nedělá. Myslím, že zítra nebo v příštích několika dnech budeme mít lepší poznání o tom, jak jsme v tomto ohledu na tom," pokračuje úřadující mistr světa.
Na otázku, zda je to pro něj frustrující, že by ani tento víkend nemohl těžit z podstatně výkonnější specifikace, která má přinést několik desetin na kolo, Hamilton odpovídá, že má důvěru v to nejlepší rozhodnutí motorového týmu Mercedesu vedený Andym Cowellem.
"Všechno to je o drobných rozdílech. Zkrátka počkejme a uvidíme. Před tímto víkendem jsem tento týden volal Andymu, také minulý týden, a mám v něj a kluky absolutní důvěru. Nechci toho teď fakt moc prozrazovat, protože nevím, co Andy plánuje, ale věřím, že jakékoliv rozhodnutí, které tito kluci učiní, bude vycházet ze správných důvodů," komentuje Hamilton.
Mercedes by možná ještě dnes mohl odjet tréninky se starším motorem a novou specifikaci nasadit až zítra před kvalifikací, čímž by získal den testování v továrně v Brixworthu navíc. Jinak si bude muset v další třetině vystačit jen s čerstvou verzí starší specifikace.
Valtteri Bottas k tomu uvádí: "Určitě nějaký nový motor potřebujeme. Tenhle má za sebou 7 závodů a my si už hodně přejeme jezdit s novým, ale musíme to potvrdit v pátek, jestli budeme moci či nikoliv. Dáme vám vědět na konci dne."
"Podle mě to je mezi třemi týmy teď velmi těsné, jen trochu se to mezi závodními víkendy mění. Každá desetinka navíc, kterou můžeme získat - včetně nového motoru - bude velmi důležitá, pokud chceme získat titul. Doufáme, že dostaneme nový. Momentálně to je v našem plánu, ale musíme to zkrátka potvrdit. Věřím, že se věci s motorem za poslední 2 týdny zlepšily. Pokud se rozhodneme jej nasadit, pak určitě budeme mít 100% důvěru," dodává finský pilot Mercedesu.
#F1 The actual state of used power-unit components before #FrenchGP where will #Mercedes introduce its new engine on all 6 cars: Gasly already on 4th #Honda parts pic.twitter.com/9Z1ggFFWVb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 19, 2018
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.