Lewis Hamilton a Valtteri Bottas si včera ještě nebyli jisti tím, zda dostanou novou specifikaci pohonné jednotky Mercedes, nebo jen čerstvou starší verzi. Mercedes se po problémech s kvalitou před 2 týdny rozhodne na poslední chvíli.
Mercedes měl novou specifikaci nasadit do všech šesti vozů (tovární tým, Force India a Williams), jenže při posledním testu na dynamometru se objevily potíže se spolehlivostí. Od té doby ji stále testují, aby měli jistotu, že zvládne celý cyklus sedmi závodních víkendů. A zatím to vypadá, že se ke slovu nedostane ani v Paul Ricard.
"Momentálně nevím. Myslím, že bych mohl mít jeden z mých nových motorů, jeden z tří, což je dobré. Motor, který jsme používali v prvních sedmí závodech, byl skvělý," hodnotí Hamilton, jenž by mohl víkend odjet s čerstvou starší specifikací.
"Čerstvá, novější verze by byla skvělá. Měla by také samozřejmě vyšší výkon než ta předchozí [s mnoha najetými kilometry], s níž jsem závodil minule. Takže osobně mi to starosti nedělá. Myslím, že zítra nebo v příštích několika dnech budeme mít lepší poznání o tom, jak jsme v tomto ohledu na tom," pokračuje úřadující mistr světa.
Na otázku, zda je to pro něj frustrující, že by ani tento víkend nemohl těžit z podstatně výkonnější specifikace, která má přinést několik desetin na kolo, Hamilton odpovídá, že má důvěru v to nejlepší rozhodnutí motorového týmu Mercedesu vedený Andym Cowellem.
"Všechno to je o drobných rozdílech. Zkrátka počkejme a uvidíme. Před tímto víkendem jsem tento týden volal Andymu, také minulý týden, a mám v něj a kluky absolutní důvěru. Nechci toho teď fakt moc prozrazovat, protože nevím, co Andy plánuje, ale věřím, že jakékoliv rozhodnutí, které tito kluci učiní, bude vycházet ze správných důvodů," komentuje Hamilton.
Mercedes by možná ještě dnes mohl odjet tréninky se starším motorem a novou specifikaci nasadit až zítra před kvalifikací, čímž by získal den testování v továrně v Brixworthu navíc. Jinak si bude muset v další třetině vystačit jen s čerstvou verzí starší specifikace.
Valtteri Bottas k tomu uvádí: "Určitě nějaký nový motor potřebujeme. Tenhle má za sebou 7 závodů a my si už hodně přejeme jezdit s novým, ale musíme to potvrdit v pátek, jestli budeme moci či nikoliv. Dáme vám vědět na konci dne."
"Podle mě to je mezi třemi týmy teď velmi těsné, jen trochu se to mezi závodními víkendy mění. Každá desetinka navíc, kterou můžeme získat - včetně nového motoru - bude velmi důležitá, pokud chceme získat titul. Doufáme, že dostaneme nový. Momentálně to je v našem plánu, ale musíme to zkrátka potvrdit. Věřím, že se věci s motorem za poslední 2 týdny zlepšily. Pokud se rozhodneme jej nasadit, pak určitě budeme mít 100% důvěru," dodává finský pilot Mercedesu.
#F1 The actual state of used power-unit components before #FrenchGP where will #Mercedes introduce its new engine on all 6 cars: Gasly already on 4th #Honda parts pic.twitter.com/9Z1ggFFWVb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 19, 2018
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.