Lewis Hamilton a Valtteri Bottas si včera ještě nebyli jisti tím, zda dostanou novou specifikaci pohonné jednotky Mercedes, nebo jen čerstvou starší verzi. Mercedes se po problémech s kvalitou před 2 týdny rozhodne na poslední chvíli.
Mercedes měl novou specifikaci nasadit do všech šesti vozů (tovární tým, Force India a Williams), jenže při posledním testu na dynamometru se objevily potíže se spolehlivostí. Od té doby ji stále testují, aby měli jistotu, že zvládne celý cyklus sedmi závodních víkendů. A zatím to vypadá, že se ke slovu nedostane ani v Paul Ricard.
"Momentálně nevím. Myslím, že bych mohl mít jeden z mých nových motorů, jeden z tří, což je dobré. Motor, který jsme používali v prvních sedmí závodech, byl skvělý," hodnotí Hamilton, jenž by mohl víkend odjet s čerstvou starší specifikací.
"Čerstvá, novější verze by byla skvělá. Měla by také samozřejmě vyšší výkon než ta předchozí [s mnoha najetými kilometry], s níž jsem závodil minule. Takže osobně mi to starosti nedělá. Myslím, že zítra nebo v příštích několika dnech budeme mít lepší poznání o tom, jak jsme v tomto ohledu na tom," pokračuje úřadující mistr světa.
Na otázku, zda je to pro něj frustrující, že by ani tento víkend nemohl těžit z podstatně výkonnější specifikace, která má přinést několik desetin na kolo, Hamilton odpovídá, že má důvěru v to nejlepší rozhodnutí motorového týmu Mercedesu vedený Andym Cowellem.
"Všechno to je o drobných rozdílech. Zkrátka počkejme a uvidíme. Před tímto víkendem jsem tento týden volal Andymu, také minulý týden, a mám v něj a kluky absolutní důvěru. Nechci toho teď fakt moc prozrazovat, protože nevím, co Andy plánuje, ale věřím, že jakékoliv rozhodnutí, které tito kluci učiní, bude vycházet ze správných důvodů," komentuje Hamilton.
Mercedes by možná ještě dnes mohl odjet tréninky se starším motorem a novou specifikaci nasadit až zítra před kvalifikací, čímž by získal den testování v továrně v Brixworthu navíc. Jinak si bude muset v další třetině vystačit jen s čerstvou verzí starší specifikace.
Valtteri Bottas k tomu uvádí: "Určitě nějaký nový motor potřebujeme. Tenhle má za sebou 7 závodů a my si už hodně přejeme jezdit s novým, ale musíme to potvrdit v pátek, jestli budeme moci či nikoliv. Dáme vám vědět na konci dne."
"Podle mě to je mezi třemi týmy teď velmi těsné, jen trochu se to mezi závodními víkendy mění. Každá desetinka navíc, kterou můžeme získat - včetně nového motoru - bude velmi důležitá, pokud chceme získat titul. Doufáme, že dostaneme nový. Momentálně to je v našem plánu, ale musíme to zkrátka potvrdit. Věřím, že se věci s motorem za poslední 2 týdny zlepšily. Pokud se rozhodneme jej nasadit, pak určitě budeme mít 100% důvěru," dodává finský pilot Mercedesu.
#F1 The actual state of used power-unit components before #FrenchGP where will #Mercedes introduce its new engine on all 6 cars: Gasly already on 4th #Honda parts pic.twitter.com/9Z1ggFFWVb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 19, 2018
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.