Valtteri Bottas ve Velké ceně Kanady druhým místem zachraňoval čest Mercedesu. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil až pátý a přišel o vedení šampionátu. Není divu, že jejich sportovní ředitel Toto Wolff byl po závodě v Montrealu, který jim měl sedět, hodně naštvaný.
Papírově měl okruh Gillese Villeneuva sedět. Stříbrné šípy měly nasadit novou pohonnou jednotku, jenže na poslední chvíli objevily problémy, které souvisely s kvalitou dílů - to byla první škrt přes rozpočet. Během víkendu ale kupily další drobné chyby, které se podepsaly na konečném výsledku - špatně volily pneumatiky, u Hamiltona se objevily potíže s chlazením motoru a přidávaly se další drobnosti.
Bottas dojel opět druhý, letos ze sedmi závodů již počtvrté (kromě Montrealu také v Bahrajnu, v Číně a ve Španělsku). Žere ho to? "Jo, druhé místo není to nejlepší pro jezdce, když chcete závod vyhrát," přiznává pilot, jenž v šampionátu okupuje třetí příčku za svým týmovým kolegou, který spadl na druhou.
"Ale víte, upřímně dnes nic víc nebylo možné vzhledem k tomu, kde jsme startovali, jaký jsme měli start a rychlost. Tak jsem na tom jako tým. Ferrari bylo tento víkend lepší, Red Bull byl velmi blízko, proto si myslím, že jsme dnes nemohli udělat nic lépe," hodnotí Bottas.
"Naše auto zkrátka není rychlé, takže nejsem moc naštvaný po druhém místě, ale určitě jsem chtěl vyhrát. A letos bylo hodně příležitostí, kdy to bylo dost těsné, takže na to určitě budeme tlačit. Ale jako tým se musíme zlepšit, a také já - musím se snažit nalézt každý možný kousek," uvědomuje si Fin.
Jeho šéf Wolff byl po závodě ostřejší, s druhým místem Bottase nebyl spokojený: "Ani náhodou. Pro nás to je výsledek na hovno. Musím to tak říct. Jde o naši silnou trať, ale po celý víkend jsme dělali drobné chyby, od začátku."
"Jediný pocit, který mám, je ten, že se musíme probudit. Propadli jsme ve všech ohledech. Na této trati jsme měli získat maximum body, nebyla o omezení škod. Vyvodíme z toho důsledky, interně se na to ještě podíváme!" slibuje sportovní ředitel Mercedesu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.