Valtteri Bottas ve Velké ceně Kanady druhým místem zachraňoval čest Mercedesu. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil až pátý a přišel o vedení šampionátu. Není divu, že jejich sportovní ředitel Toto Wolff byl po závodě v Montrealu, který jim měl sedět, hodně naštvaný.
Papírově měl okruh Gillese Villeneuva sedět. Stříbrné šípy měly nasadit novou pohonnou jednotku, jenže na poslední chvíli objevily problémy, které souvisely s kvalitou dílů - to byla první škrt přes rozpočet. Během víkendu ale kupily další drobné chyby, které se podepsaly na konečném výsledku - špatně volily pneumatiky, u Hamiltona se objevily potíže s chlazením motoru a přidávaly se další drobnosti.
Bottas dojel opět druhý, letos ze sedmi závodů již počtvrté (kromě Montrealu také v Bahrajnu, v Číně a ve Španělsku). Žere ho to? "Jo, druhé místo není to nejlepší pro jezdce, když chcete závod vyhrát," přiznává pilot, jenž v šampionátu okupuje třetí příčku za svým týmovým kolegou, který spadl na druhou.
"Ale víte, upřímně dnes nic víc nebylo možné vzhledem k tomu, kde jsme startovali, jaký jsme měli start a rychlost. Tak jsem na tom jako tým. Ferrari bylo tento víkend lepší, Red Bull byl velmi blízko, proto si myslím, že jsme dnes nemohli udělat nic lépe," hodnotí Bottas.
"Naše auto zkrátka není rychlé, takže nejsem moc naštvaný po druhém místě, ale určitě jsem chtěl vyhrát. A letos bylo hodně příležitostí, kdy to bylo dost těsné, takže na to určitě budeme tlačit. Ale jako tým se musíme zlepšit, a také já - musím se snažit nalézt každý možný kousek," uvědomuje si Fin.
Jeho šéf Wolff byl po závodě ostřejší, s druhým místem Bottase nebyl spokojený: "Ani náhodou. Pro nás to je výsledek na hovno. Musím to tak říct. Jde o naši silnou trať, ale po celý víkend jsme dělali drobné chyby, od začátku."
"Jediný pocit, který mám, je ten, že se musíme probudit. Propadli jsme ve všech ohledech. Na této trati jsme měli získat maximum body, nebyla o omezení škod. Vyvodíme z toho důsledky, interně se na to ještě podíváme!" slibuje sportovní ředitel Mercedesu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.