Co očekává od víkendové Velké ceny Kanady Sebastian Vettel, který se může těšit na nový motor a pár dalších novinek?
"Ve srovnání s loňským rokem máme jiné auto a přístup se samozřejmě také liší. Je to těžké cokoliv o tomto víkendu předvídat. Hodně záleží na tom, co tady dokážou ostatní týmy a jaké bude počasí, protože může pršet," popisuje pilot Ferrari.
"Okruh se od ostatních trochu liší, ale myslíme si, že motor tady může sehrát svou roli. Uvidíme tedy, jak na tom budeme. Přivezli jsme sem nějaká vylepšení, což podle mě určitě v této části sezóny udělají všichni," pokračuje. Jeho největší soupeř Lewis Hamilton z Mercedesu si bude muset vystačit se starším motorem poté, co se u nové verze objevily problémy s kvalitou.
Vylepšený motor nenasadí Mercedes, ale Red Bull s novou specifikaci Renaultu nastoupí. Vnímá ho Vettel v Montrealu jako hrozbu? "Samozřejmě, že mohou být nebezpeční. Myslím, že v první řadě byli v Monaku v opotřebení pneumatik lepší než ostatní, a to jim tady může určitě pomoct."
Německý pilot jinak do Kanady jezdí rád. I když v ní dokázal vyhrát jen v sezóně 2013, tak v zemi javorových listů nasbíral celkem 123 bodů (předčí jej pouze Hamilton se 150 body): "Z nějakého důvodu jsem měl v Montrealu vždy zajímavé závody. Je to dobré místo, ve městě je kolem něj hodně povyku. Hodně lidí, kteří dorazí na trať, je nadšených."
"Snad nás čeká dobrý závod. Je normální, že tu a tam je závod nudný. Monako nebylo tím nejlepším z hlediska předjíždění, ale tady by to mělo být jiné, takže uvidíme. Pneumatiky letos hrají velkou roli. My s nimi odvádíme zatím dobrou práci, ale zbývá ujít ještě dlouhý kus cesty," uvádí druhý muž šampionátu.
"Myslím, že pneumatiky letos odcházejí o něco více než loni. Samozřejmě trať se liší, má jiné vlastnosti. Obvykle se tady může měnit to, která pneumatika bude omezující, to uvidíme. Důležitý bude pátek," dodává Vettel před prvním tréninkem, který začíná v 16 h našeho času.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.