Mercedes se na poslední chvíli rozhodl nenasadit své nové pohonné jednotky, Lewis Hamilton kvůli tomu očekává náročný víkend.
Protože Stříbrné šípy na poslední chvíli objevily "problémy s kvalitou" u nové specifikace motorů, bude muset všech šest jeho vozů odjet Velkou cenu Kanadu se těmi starými, které mají na kontě již šest závodů.
"Rozhodně to bylo naším cílem, ale kluci pracují tak tvrdě, jak jen to je možné, a museli přijmout rozumné rozhodnutí nedovézt je sem, což je opravdu nešťastné. Bude to znamenat, že naše výkonnost nebude nejlepší," komentuje Hamilton situaci Mercedesu, který měl původně v plánu přijet s novými motory.
Jak citlivý je Montreal na výkon motorů?To samo o sobě z pohledu spolehlivosti není velký problém, protože by je stejně ještě jeden podnik čekal. Jenže s ujetými kilometry degradují - špičkový výkon je nižší, proto se měly objevit na pomalejším Hungaroringu.
Ten se liší od Montrealu s dlouhými rovinkami, kde je síla motorů více znát. Společně s Baku jde o okruh, který je nejcitlivější na výkon - deset koní navíc zde dělá v čase na kolo zhruba čtvrt sekundy, zatímco v Monze například 0,2 s a v Monaku dokonce jen 0,12 s.
Proto v Kanadě výrobci obvykle nasazují nové motory, a tento víkend nebude výjimkou: nové specifikace veze Ferrari (u zákazníků si vyzkoušelo již v Monaku), Honda i Renault.
Degradace motoru a Hamiltonovy obavy o výkonnost"Pokud ostatní přivezou vylepšení a budou mít čerstvé motory, nebudeme moci bojovat [o vítězství]. Tento okruh je o výkonu," obává se lídr šampionátu. "Navíc během životnosti motoru dochází k úbytku výkonu."
"Pro motor půjde o sedmý závod. Cílem je, aby byl po celou dobu stejný, ale přirozeně degraduje. Během závodů ztrácíte užitečný výkon, a když jste na sedmi až osmi tisících kilometrů, tak je úbytek výkonnosti určitě znatelný. Na okruhu, kde je výkon tak důležitý, to bude ještě více znát," vysvětluje pilot Mercedesu.
"Jediné, v co doufám, je spolehlivost. Jsme v sedmém závodě na okruhu, který je z pohledu výkonu náročný. Zkrátka ho chci zvládnout. Přirozeně jsem zde kvůli tomu, abych vyhrál," netají se Hamilton, jenž v Kanadě vyhrál již šestkrát ve své kariéře.
"Ale oni mají vylepšené motory, které můžou dělat 0,1 - 0,2 sekundy. Ferrari je velmi silné na rovinkách. Bude to zajímavé zjistit, jestli se jim dokážeme vyrovnat nebo ne. Ale dáme do toho všechno," ujišťuje Hamilton, jenž má v šampionátu na svém kontě o 14 bodů více než Sebastian Vettel.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.