Force India má připravené nové přední křídlo, které jim má pomoci zvýšit aerodynamickou výkonnost jejich balíku, do závodu ho ale zřejmě nasadí až ve Francii.
I když se indické stáji vstup do sezóny 2018 moc nepovedl, tak se ji postupně podařilo odstranit aerodynamické potíže a ve Velké ceně Ázerbájdžánu to Sergio Pérez dotáhl dokonce na pódium.
K dalšímu pokroku by ji mělo pomoci nové přední křídlo, které nastavuje proudění pro celý zbytek vozu, jenže zatím nemá dostatek dílů pro oba vozy. Má ho hotové, existuje tedy šance, že by se objevilo již tento víkend v Montrealu, pravděpodobnější je ale Francie.
"Myslíme si, že je už připraveno k závodění, jen jich nemáme dostatek. Nechceme křídla riskovat, dokud jich nevyrobíme více, nejpozději tedy v Paul Ricard," potvrzuje technický ředitel Andy Green, jehož stáj je v šampionátu se ztrátou 14 bodů na šestém místě za McLarenem.
"Hodně jsme ho testovali v Barceloně po závodě a dokázalo nám, že je na dostatečné úrovni, abychom jej chtěli na voze. Kolem Barcelony šlo o dobrý krok. Budeme si tedy v Paul Ricard věřit, že bychom s vylepšeními měli dosáhnout dalšího slušného pokroku," těší ho.
Pérez si nedávno postěžoval, že v nastavení letos musí stále činit kompromisy, aby kompenzovali nestabilitu zadní části vozu. Kromě toho ale mají další potíže. "Část problému podle mě způsobilo to, že jsme na začátku roku neměli auto, které jsme chtěli," pokračuje Green.
"Checo [Pérez] hovoří o kompromisech, pokud jde o nastavení, ale kompromisy jsme museli dělat i ve výrobě. Existovaly díly, které jsme opravdu chtěli mít na voze, ale nemohli jsme, takže jsme museli čekat." Problémy podle Greena ale nesouvisely s časem. "Týkalo se to rozpočtu," vysvětluje.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.