Force India má připravené nové přední křídlo, které jim má pomoci zvýšit aerodynamickou výkonnost jejich balíku, do závodu ho ale zřejmě nasadí až ve Francii.
I když se indické stáji vstup do sezóny 2018 moc nepovedl, tak se ji postupně podařilo odstranit aerodynamické potíže a ve Velké ceně Ázerbájdžánu to Sergio Pérez dotáhl dokonce na pódium.
K dalšímu pokroku by ji mělo pomoci nové přední křídlo, které nastavuje proudění pro celý zbytek vozu, jenže zatím nemá dostatek dílů pro oba vozy. Má ho hotové, existuje tedy šance, že by se objevilo již tento víkend v Montrealu, pravděpodobnější je ale Francie.
"Myslíme si, že je už připraveno k závodění, jen jich nemáme dostatek. Nechceme křídla riskovat, dokud jich nevyrobíme více, nejpozději tedy v Paul Ricard," potvrzuje technický ředitel Andy Green, jehož stáj je v šampionátu se ztrátou 14 bodů na šestém místě za McLarenem.
"Hodně jsme ho testovali v Barceloně po závodě a dokázalo nám, že je na dostatečné úrovni, abychom jej chtěli na voze. Kolem Barcelony šlo o dobrý krok. Budeme si tedy v Paul Ricard věřit, že bychom s vylepšeními měli dosáhnout dalšího slušného pokroku," těší ho.
Pérez si nedávno postěžoval, že v nastavení letos musí stále činit kompromisy, aby kompenzovali nestabilitu zadní části vozu. Kromě toho ale mají další potíže. "Část problému podle mě způsobilo to, že jsme na začátku roku neměli auto, které jsme chtěli," pokračuje Green.
"Checo [Pérez] hovoří o kompromisech, pokud jde o nastavení, ale kompromisy jsme museli dělat i ve výrobě. Existovaly díly, které jsme opravdu chtěli mít na voze, ale nemohli jsme, takže jsme museli čekat." Problémy podle Greena ale nesouvisely s časem. "Týkalo se to rozpočtu," vysvětluje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.