Force India má připravené nové přední křídlo, které jim má pomoci zvýšit aerodynamickou výkonnost jejich balíku, do závodu ho ale zřejmě nasadí až ve Francii.
I když se indické stáji vstup do sezóny 2018 moc nepovedl, tak se ji postupně podařilo odstranit aerodynamické potíže a ve Velké ceně Ázerbájdžánu to Sergio Pérez dotáhl dokonce na pódium.
K dalšímu pokroku by ji mělo pomoci nové přední křídlo, které nastavuje proudění pro celý zbytek vozu, jenže zatím nemá dostatek dílů pro oba vozy. Má ho hotové, existuje tedy šance, že by se objevilo již tento víkend v Montrealu, pravděpodobnější je ale Francie.
"Myslíme si, že je už připraveno k závodění, jen jich nemáme dostatek. Nechceme křídla riskovat, dokud jich nevyrobíme více, nejpozději tedy v Paul Ricard," potvrzuje technický ředitel Andy Green, jehož stáj je v šampionátu se ztrátou 14 bodů na šestém místě za McLarenem.
"Hodně jsme ho testovali v Barceloně po závodě a dokázalo nám, že je na dostatečné úrovni, abychom jej chtěli na voze. Kolem Barcelony šlo o dobrý krok. Budeme si tedy v Paul Ricard věřit, že bychom s vylepšeními měli dosáhnout dalšího slušného pokroku," těší ho.
Pérez si nedávno postěžoval, že v nastavení letos musí stále činit kompromisy, aby kompenzovali nestabilitu zadní části vozu. Kromě toho ale mají další potíže. "Část problému podle mě způsobilo to, že jsme na začátku roku neměli auto, které jsme chtěli," pokračuje Green.
"Checo [Pérez] hovoří o kompromisech, pokud jde o nastavení, ale kompromisy jsme museli dělat i ve výrobě. Existovaly díly, které jsme opravdu chtěli mít na voze, ale nemohli jsme, takže jsme museli čekat." Problémy podle Greena ale nesouvisely s časem. "Týkalo se to rozpočtu," vysvětluje.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.