Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že v honbě za vyšší výkonností do Kanady vezou novou specifikaci pohonných jednotek. Ty se objeví také u jeho zákaznických týmů - u Force Indie a Williamsu.
"I když je tým v lepším postavení ve srovnání s minulým rokem, pokud jde o boj o šampionát, tak konkurence je letos silnější," uznává Mercedes, jehož lídr Lewis Hamilton loni v třetině sezóny před závodem v Montrealu prohrával se Sebastianem Vettelem z Ferrari o 25 bodů.
"Uvědomujeme si, že my, Ferrari a Red Bull v každém závodě bojují o vítězství a není prostor na odpočinek. Očekáváme, že týmy tento víkend nasadí své druhé pohonné jednotky. To se týká také všech vozů poháněných Mercedesy. Tvrdě pracujeme na tom, abychom co nejdříve zvýšili výkonnost auta," uvádí Wolff.
"V posledních letech si Mercedes vedl v Montrealu dobře. Jde také o jeden z Lewisových nejúspěšnějších okruhů. Ale minulé výkony nezaručují úspěch v tomto roce. Musíme zajistit, abychom ze všech směsí pneumatik dostávali maximum - včetně hyper-měkké, pokud chceme být tento víkend nejlepší," uvědomuje si sportovní ředitel Mercedesu.
Právě na hyper-měkké směsi, kterou si v předsezónních testech ani jednou nevyzkoušeli, se v posledním závodě v Monaku hodně trápili, totéž platilo pro Ferrari. Red Bull však k ní byl velmi šetrný a dojel si pro vítězství.
"Monako pro nás bylo o omezení škod. To jsme splnili solidním výsledkem u obou jezdců. Mířili jsme tam s tím, že budeme mít třetí nejrychlejší auto, a to se splnilo," dodává Wolff, podle kterého však Stříbrné šípy s novým motorem budou v Montrealu znovu na špici.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.