Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že v honbě za vyšší výkonností do Kanady vezou novou specifikaci pohonných jednotek. Ty se objeví také u jeho zákaznických týmů - u Force Indie a Williamsu.
"I když je tým v lepším postavení ve srovnání s minulým rokem, pokud jde o boj o šampionát, tak konkurence je letos silnější," uznává Mercedes, jehož lídr Lewis Hamilton loni v třetině sezóny před závodem v Montrealu prohrával se Sebastianem Vettelem z Ferrari o 25 bodů.
"Uvědomujeme si, že my, Ferrari a Red Bull v každém závodě bojují o vítězství a není prostor na odpočinek. Očekáváme, že týmy tento víkend nasadí své druhé pohonné jednotky. To se týká také všech vozů poháněných Mercedesy. Tvrdě pracujeme na tom, abychom co nejdříve zvýšili výkonnost auta," uvádí Wolff.
"V posledních letech si Mercedes vedl v Montrealu dobře. Jde také o jeden z Lewisových nejúspěšnějších okruhů. Ale minulé výkony nezaručují úspěch v tomto roce. Musíme zajistit, abychom ze všech směsí pneumatik dostávali maximum - včetně hyper-měkké, pokud chceme být tento víkend nejlepší," uvědomuje si sportovní ředitel Mercedesu.
Právě na hyper-měkké směsi, kterou si v předsezónních testech ani jednou nevyzkoušeli, se v posledním závodě v Monaku hodně trápili, totéž platilo pro Ferrari. Red Bull však k ní byl velmi šetrný a dojel si pro vítězství.
"Monako pro nás bylo o omezení škod. To jsme splnili solidním výsledkem u obou jezdců. Mířili jsme tam s tím, že budeme mít třetí nejrychlejší auto, a to se splnilo," dodává Wolff, podle kterého však Stříbrné šípy s novým motorem budou v Montrealu znovu na špici.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.