Fernando Alonso komentuje ztrátu svého McLarenu na Red Bull, který závodí se stejnou pohonnou jednotkou jako oni. Věří ale, že se svému soupeři brzy přiblíží.
Španěl sice po Barceloně teprve podruhé letos postoupil do poslední části kvalifikace, ve svém nejlepším pokusu na Ricciarda nicméně ztratil 1,3 sekundy. Pokud by dal dohromady ideální kolo jako Australan, tak by odstup od něj dosahoval stále 1,1 s.
To vše připadá na vrub šasi, které loni patřilo ke špičce, ale letos s přechodem na pohonnou jednotku jiného dodavatele a nutnosti přepracovat za krátký čas (k dohodě o přechodu na Renault došlo kvůli průtahům Hondy minimálně o 2 týdny později, než bylo potřeba) celý vnitřek vozu včetně převodovky a zavěšení hodně ztratilo, pak se přidaly potíže se spolehlivosti v předsezónních testech a odsouvání výkonnostních vylepšení. McLaren je zklamaný, protože rozhodně nechtěl, aby jeho ztráta na rakouský tým se stejným motorem přesahovala jednu vteřinu.
"Víceméně jsme věděli, že Red Bull bude v Monaku silný a svým způsobem favoritem. Také pro Mercedes a Ferrari byl Red Bul tím lepším týmem. Nešlo o překvapení," chválí Alonso výkonnost rakouského týmu, který je na třetím místě v šampionátu se ztrátou 71 bodů na Mercedes. Podle jeho šéfa Christiana Hornera přitom letos promrhali 65 bodů - nebýt nespolehlivosti a zejména chyb Maxe Verstappena, mohli být podle něj na špici.
"My se tu rychlost snažíme samozřejmě dohnat celý rok. Víme, na které oblasti musíme zapracovat, abychom byli na té úrovni. Myslím, že díky poslednímu sektoru v Barceloně jsme si uvědomili, že by Monako mohlo být pro Red Bull celkem silné a že my tu rychlost nemáme," uznává španělský pilot.
"Jsem svým způsobem zklamaný, protože máme stejnou pohonnou jednotku a měli bychom být na té úrovni. Zároveň však téměř od počátku roku víme, že na ní nejsme. Pokusíme se ale na ní co nejdříve dostat," slibuje Alonso.
McLarenu patří v šampionátu pátá příčka. Pro nadcházející závody chystá sérii vylepšení, která by je měla posunout opět o něco blíže ke špici. Bude však záležet na tom, jak jim novinky budou fungovat a zda dokáží udělat větší pokroky než soupeři, kteří také nezahálejí.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.