Fernando Alonso komentuje ztrátu svého McLarenu na Red Bull, který závodí se stejnou pohonnou jednotkou jako oni. Věří ale, že se svému soupeři brzy přiblíží.
Španěl sice po Barceloně teprve podruhé letos postoupil do poslední části kvalifikace, ve svém nejlepším pokusu na Ricciarda nicméně ztratil 1,3 sekundy. Pokud by dal dohromady ideální kolo jako Australan, tak by odstup od něj dosahoval stále 1,1 s.
To vše připadá na vrub šasi, které loni patřilo ke špičce, ale letos s přechodem na pohonnou jednotku jiného dodavatele a nutnosti přepracovat za krátký čas (k dohodě o přechodu na Renault došlo kvůli průtahům Hondy minimálně o 2 týdny později, než bylo potřeba) celý vnitřek vozu včetně převodovky a zavěšení hodně ztratilo, pak se přidaly potíže se spolehlivosti v předsezónních testech a odsouvání výkonnostních vylepšení. McLaren je zklamaný, protože rozhodně nechtěl, aby jeho ztráta na rakouský tým se stejným motorem přesahovala jednu vteřinu.
"Víceméně jsme věděli, že Red Bull bude v Monaku silný a svým způsobem favoritem. Také pro Mercedes a Ferrari byl Red Bul tím lepším týmem. Nešlo o překvapení," chválí Alonso výkonnost rakouského týmu, který je na třetím místě v šampionátu se ztrátou 71 bodů na Mercedes. Podle jeho šéfa Christiana Hornera přitom letos promrhali 65 bodů - nebýt nespolehlivosti a zejména chyb Maxe Verstappena, mohli být podle něj na špici.
"My se tu rychlost snažíme samozřejmě dohnat celý rok. Víme, na které oblasti musíme zapracovat, abychom byli na té úrovni. Myslím, že díky poslednímu sektoru v Barceloně jsme si uvědomili, že by Monako mohlo být pro Red Bull celkem silné a že my tu rychlost nemáme," uznává španělský pilot.
"Jsem svým způsobem zklamaný, protože máme stejnou pohonnou jednotku a měli bychom být na té úrovni. Zároveň však téměř od počátku roku víme, že na ní nejsme. Pokusíme se ale na ní co nejdříve dostat," slibuje Alonso.
McLarenu patří v šampionátu pátá příčka. Pro nadcházející závody chystá sérii vylepšení, která by je měla posunout opět o něco blíže ke špici. Bude však záležet na tom, jak jim novinky budou fungovat a zda dokáží udělat větší pokroky než soupeři, kteří také nezahálejí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.