Fernando Alonso komentuje ztrátu svého McLarenu na Red Bull, který závodí se stejnou pohonnou jednotkou jako oni. Věří ale, že se svému soupeři brzy přiblíží.
Španěl sice po Barceloně teprve podruhé letos postoupil do poslední části kvalifikace, ve svém nejlepším pokusu na Ricciarda nicméně ztratil 1,3 sekundy. Pokud by dal dohromady ideální kolo jako Australan, tak by odstup od něj dosahoval stále 1,1 s.
To vše připadá na vrub šasi, které loni patřilo ke špičce, ale letos s přechodem na pohonnou jednotku jiného dodavatele a nutnosti přepracovat za krátký čas (k dohodě o přechodu na Renault došlo kvůli průtahům Hondy minimálně o 2 týdny později, než bylo potřeba) celý vnitřek vozu včetně převodovky a zavěšení hodně ztratilo, pak se přidaly potíže se spolehlivosti v předsezónních testech a odsouvání výkonnostních vylepšení. McLaren je zklamaný, protože rozhodně nechtěl, aby jeho ztráta na rakouský tým se stejným motorem přesahovala jednu vteřinu.
"Víceméně jsme věděli, že Red Bull bude v Monaku silný a svým způsobem favoritem. Také pro Mercedes a Ferrari byl Red Bul tím lepším týmem. Nešlo o překvapení," chválí Alonso výkonnost rakouského týmu, který je na třetím místě v šampionátu se ztrátou 71 bodů na Mercedes. Podle jeho šéfa Christiana Hornera přitom letos promrhali 65 bodů - nebýt nespolehlivosti a zejména chyb Maxe Verstappena, mohli být podle něj na špici.
"My se tu rychlost snažíme samozřejmě dohnat celý rok. Víme, na které oblasti musíme zapracovat, abychom byli na té úrovni. Myslím, že díky poslednímu sektoru v Barceloně jsme si uvědomili, že by Monako mohlo být pro Red Bull celkem silné a že my tu rychlost nemáme," uznává španělský pilot.
"Jsem svým způsobem zklamaný, protože máme stejnou pohonnou jednotku a měli bychom být na té úrovni. Zároveň však téměř od počátku roku víme, že na ní nejsme. Pokusíme se ale na ní co nejdříve dostat," slibuje Alonso.
McLarenu patří v šampionátu pátá příčka. Pro nadcházející závody chystá sérii vylepšení, která by je měla posunout opět o něco blíže ke špici. Bude však záležet na tom, jak jim novinky budou fungovat a zda dokáží udělat větší pokroky než soupeři, kteří také nezahálejí.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.