Daniel Ricciardo patří mezi špičkové piloty, kteří nemají v F1 pro příští rok podepsanou smlouvu. Red Bull o jeho služby stojí, on však s podpisem kontraktu váhá. Odborný poradce týmu Helmut Marko to moc nechápe.
Pro příští rok nemá smlouva celá řada kvalitních pilotů, krom zmíněného Australana jde například o Fernanda Alonsa (McLaren), Valtteriho Bottase a Lewise Hamiltona (Mercedes) či Kimiho Räikkönena (Ferrari), otázkou však zůstává, zda dojde k větším pohybu na trhu a nějakému překvapení. I přes táhnoucí se jednání na mnoha frontách je možné, že nakonec vše zůstane při starém a tři přední stáje své jezdecké složení nezmění.
Cena Daniela Ricciarda, jenž u Red Bullu bere méně peněz než Max Verstappen, ale po dalším konzistentním výkonu a nedělním vítězství v Monaku stoupá. Ani Hamilton či Vettel letos zatím nedokázali vyhrát více závodů než usměvavý Australan.
"Mohli byste říct, že Daniel díky vítězstvím zdražil, že jeho cena stoupla nebo že díky tomu se tým dostal do silnější pozice, pokud jde pro něj o cenný potenciál. V reálu se hledá řešení pro uzavření smlouvy s ním v příštích měsících. Nejprve je třeba vyřešit motor, a pak pokračovat s jezdcem," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner.
A protože u Mercedesu a Ferrari není stále finální sestava pro příští rok potvrzena, tak Ricciardo vyčkává, aby udělal to nejlepší rozhodnutí pro svou další kariéru, v níž by chtěl dosáhnout na mistrovský titul. Možností má sice několik, ale Helmut Marko nechápe, na co čeká - tou nejlepší je podle něj Red Bull.
"Pro nás se nic nemění. Daniela si chceme udržet a on to ví. Proč by měl odcházet k Mercedesu či k Ferrari? Aby tam byl dvojkou? U nás má rovnocenné příležitosti se stejným vybavením a bez týmové režie. Myslím, že to také uvědomuje," uvedl odborný poradce Red Bullu.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.