Daniel Ricciardo patří mezi špičkové piloty, kteří nemají v F1 pro příští rok podepsanou smlouvu. Red Bull o jeho služby stojí, on však s podpisem kontraktu váhá. Odborný poradce týmu Helmut Marko to moc nechápe.
Pro příští rok nemá smlouva celá řada kvalitních pilotů, krom zmíněného Australana jde například o Fernanda Alonsa (McLaren), Valtteriho Bottase a Lewise Hamiltona (Mercedes) či Kimiho Räikkönena (Ferrari), otázkou však zůstává, zda dojde k větším pohybu na trhu a nějakému překvapení. I přes táhnoucí se jednání na mnoha frontách je možné, že nakonec vše zůstane při starém a tři přední stáje své jezdecké složení nezmění.
Cena Daniela Ricciarda, jenž u Red Bullu bere méně peněz než Max Verstappen, ale po dalším konzistentním výkonu a nedělním vítězství v Monaku stoupá. Ani Hamilton či Vettel letos zatím nedokázali vyhrát více závodů než usměvavý Australan.
"Mohli byste říct, že Daniel díky vítězstvím zdražil, že jeho cena stoupla nebo že díky tomu se tým dostal do silnější pozice, pokud jde pro něj o cenný potenciál. V reálu se hledá řešení pro uzavření smlouvy s ním v příštích měsících. Nejprve je třeba vyřešit motor, a pak pokračovat s jezdcem," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner.
A protože u Mercedesu a Ferrari není stále finální sestava pro příští rok potvrzena, tak Ricciardo vyčkává, aby udělal to nejlepší rozhodnutí pro svou další kariéru, v níž by chtěl dosáhnout na mistrovský titul. Možností má sice několik, ale Helmut Marko nechápe, na co čeká - tou nejlepší je podle něj Red Bull.
"Pro nás se nic nemění. Daniela si chceme udržet a on to ví. Proč by měl odcházet k Mercedesu či k Ferrari? Aby tam byl dvojkou? U nás má rovnocenné příležitosti se stejným vybavením a bez týmové režie. Myslím, že to také uvědomuje," uvedl odborný poradce Red Bullu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.