Force India po Velké ceně Monaka popírá, že by brala nějaký zvláštní ohled na Mercedes a usnadňovala jeho pilotům cestu vpřed.
V průběhu nedělního závodu k mnoha předjížděcím manévrům nedošlo. Jeden z nich ale i tak zaujal lehkostí, s jakou se Lewis Hamilton dostal před Estebana Ocona hned za tunelem, ještě před nájezdem do brzdné zóny.
V padoku někteří lidé ihned poukázali na to, že Force India nesmí piloty dodavatele svých pohonných jednotek nikterak brzdit, jinak by na to doplatila. Podle pravidel sice musí dostávat stejný hardware, software i podmínky k provozu motorů, jeho výrobce si ale cestu k penalizaci zákazníka podle nich vždy dokáže najít.
Na chování Ocona, který až příliš snadno podlehl Hamiltonovi, si v pozávodních rozhovorech postěžoval také Kimi Räikkönen, který se snažil pozdější zastávkou překonat Stříbrné šípy: "Oni stavěli v provozu, ale samozřejmě šlo o vůz Force Indie, a ten je pustil. My jsem setrvávali dvě kola venku, ale ono to trvá dlouho, než se proklestíte dopředu, a to nám opravdu nedalo žádnou šanci k předjetí."
Zástupce šéfa Force Indie Robert Fernley však podezření z nějaké spolupráce se svým dodavatelem na dráze odmítá, podle něj jeho piloty vnímají stejně jako všechny ostatní soupeře.
"Sledovali jsme strategie. Zdržovat Hamiltona nemělo smysl, protože jsme potřebovali dojet pohodlně do cíle s jednou zastávkou. [Místo Hamiltona] mohlo jít o kohokoliv jiného - mohl to být Ricciardo či Vettel," vysvětluje Fernley.
Samotný Hamilton přitom považoval předjetí Ocona za svůj vrcholný okamžik velké ceny: "Šlo o tu nejzábavnější část závodu, podařilo se mi někoho předjet! Sekundu jsem byl nadšený. Ale on moc tvrdě nebojoval, nic takového. Nešlo tedy o nic moc složitého."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.