Force India po Velké ceně Monaka popírá, že by brala nějaký zvláštní ohled na Mercedes a usnadňovala jeho pilotům cestu vpřed.
V průběhu nedělního závodu k mnoha předjížděcím manévrům nedošlo. Jeden z nich ale i tak zaujal lehkostí, s jakou se Lewis Hamilton dostal před Estebana Ocona hned za tunelem, ještě před nájezdem do brzdné zóny.
V padoku někteří lidé ihned poukázali na to, že Force India nesmí piloty dodavatele svých pohonných jednotek nikterak brzdit, jinak by na to doplatila. Podle pravidel sice musí dostávat stejný hardware, software i podmínky k provozu motorů, jeho výrobce si ale cestu k penalizaci zákazníka podle nich vždy dokáže najít.
Na chování Ocona, který až příliš snadno podlehl Hamiltonovi, si v pozávodních rozhovorech postěžoval také Kimi Räikkönen, který se snažil pozdější zastávkou překonat Stříbrné šípy: "Oni stavěli v provozu, ale samozřejmě šlo o vůz Force Indie, a ten je pustil. My jsem setrvávali dvě kola venku, ale ono to trvá dlouho, než se proklestíte dopředu, a to nám opravdu nedalo žádnou šanci k předjetí."
Zástupce šéfa Force Indie Robert Fernley však podezření z nějaké spolupráce se svým dodavatelem na dráze odmítá, podle něj jeho piloty vnímají stejně jako všechny ostatní soupeře.
"Sledovali jsme strategie. Zdržovat Hamiltona nemělo smysl, protože jsme potřebovali dojet pohodlně do cíle s jednou zastávkou. [Místo Hamiltona] mohlo jít o kohokoliv jiného - mohl to být Ricciardo či Vettel," vysvětluje Fernley.
Samotný Hamilton přitom považoval předjetí Ocona za svůj vrcholný okamžik velké ceny: "Šlo o tu nejzábavnější část závodu, podařilo se mi někoho předjet! Sekundu jsem byl nadšený. Ale on moc tvrdě nebojoval, nic takového. Nešlo tedy o nic moc složitého."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.