Lewis Hamilton a Fernando Alonso kritizují včerejší Velkou cenu Monaka. Podle nich se vůbec nezávodilo a šlo o tu nejnudnější podívanou v historii Formule 1.
Piloti jezdili kvůli nutnosti pečovat o pneumatiky o několik sekund na kolo pomaleji. Ricciardovi odešel MGU-K a jezdil s podstatně nižším výkonem motoru, Vettel se přesto nedostal ani k náznaku útoku, protože rychle opotřebovával své pneumatiky.
Hamilton jezdící na třetím místě si na jejich degradaci stěžoval neustále a obával se, že do cíle bez další zastávky nedojede. To vedlo k paradoxní situaci, že střed pole začal špičku dojíždět, rychlejší časy dosahovali i piloti s nejpomalejšími vozy (nejrychlejší kolo dlouho patřilo Lanceovi Strollovi z Williamsu).
"Bylo to prostě šílené, jak jsme na to málo tlačili. Nejméně, co si vůbec pamatuji, jen aby se nedrolily přední pneumatiky, ale k tomu i tak docházelo. Takže z toho byl neobvyklý závod, kdy jsme na to vůbec netlačili. Od 6. kola jsme jen kroužili kolem, šlo doslova o úspornou jízdu. Opravdu to nebylo závodění. Pokud to pro vás bylo vzrušující, pak s tím není žádný problém," popisoval Hamilton.
Alonso reagoval na velkou cenu následovně: "Extrémně nudná. To byl zřejmě ten nejnudnější závodu v historii Formule 1. Žádný safety car, žádné žluté vlajky... Myslím, že by o tom měl sport trochu popřemýšlet, protože tohle bylo velké zklamání. Zřejmě musíme fanouškům po skončení něco dát, alespoň jim trochu zaplatit lístek."
Širší vozy v úzkých uličkách Monaka těžko můžou předjíždět, letos byl problém zdůrazněn velmi křehkými hyper-měkkými a ultra-měkkými pneumatikami - tím nejměkčím a nejméně trvanlivějším, co má Pirelli ve své nabídce. Piloti se snažili co nejvíce natáhnout stinty, aby nemusely dvakrát do boxů, protože by se propadly za pomalejší auta, která by už nepředjely, i kdyby byly sebevíc rychlejší.
"To bylo těch nejdelších 78 kol vůbec. Pro všechny šlo o super-nudný závod," popisoval Hamilton v televizním rozhovoru, kde vedle něj někdo z fanoušků vykřikl: "Nejnudnější závod vůbec."
"Díky Bohu za to, že jsi to řekl. Myslel jsem, že jsem to tak viděl jen já. Wau, to byla strašná nuda. O můj Bože, ano. Jezdíme vysokou rychlostí, moc se toho neděje, jen se to snažíte dovézt po 56 kol domů. Čtyřicet kol před cílem jsem si říkal: 'Ó Bože, prosím.' Po dojezdu do cíle jsem mu děkoval," přiznává lídr šampionátu.
"Nemyslím si, že bychom takový rytmus mohli udržovat na trati, jako je Montreal. Jsem rád, že znovu přivezli hyper-měkké pneumatik. Když jsme zajeli brzy do boxů, tak jsem se domníval, že pojedeme na dvě zastávky, ale dokázali jsme to zvládnout. Na trati, jako je Montreal, by z toho byly dvě zastávky," uvedl vítězný Ricciardo.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.