Lewis Hamilton a Fernando Alonso kritizují včerejší Velkou cenu Monaka. Podle nich se vůbec nezávodilo a šlo o tu nejnudnější podívanou v historii Formule 1.
Piloti jezdili kvůli nutnosti pečovat o pneumatiky o několik sekund na kolo pomaleji. Ricciardovi odešel MGU-K a jezdil s podstatně nižším výkonem motoru, Vettel se přesto nedostal ani k náznaku útoku, protože rychle opotřebovával své pneumatiky.
Hamilton jezdící na třetím místě si na jejich degradaci stěžoval neustále a obával se, že do cíle bez další zastávky nedojede. To vedlo k paradoxní situaci, že střed pole začal špičku dojíždět, rychlejší časy dosahovali i piloti s nejpomalejšími vozy (nejrychlejší kolo dlouho patřilo Lanceovi Strollovi z Williamsu).
"Bylo to prostě šílené, jak jsme na to málo tlačili. Nejméně, co si vůbec pamatuji, jen aby se nedrolily přední pneumatiky, ale k tomu i tak docházelo. Takže z toho byl neobvyklý závod, kdy jsme na to vůbec netlačili. Od 6. kola jsme jen kroužili kolem, šlo doslova o úspornou jízdu. Opravdu to nebylo závodění. Pokud to pro vás bylo vzrušující, pak s tím není žádný problém," popisoval Hamilton.
Alonso reagoval na velkou cenu následovně: "Extrémně nudná. To byl zřejmě ten nejnudnější závodu v historii Formule 1. Žádný safety car, žádné žluté vlajky... Myslím, že by o tom měl sport trochu popřemýšlet, protože tohle bylo velké zklamání. Zřejmě musíme fanouškům po skončení něco dát, alespoň jim trochu zaplatit lístek."
Širší vozy v úzkých uličkách Monaka těžko můžou předjíždět, letos byl problém zdůrazněn velmi křehkými hyper-měkkými a ultra-měkkými pneumatikami - tím nejměkčím a nejméně trvanlivějším, co má Pirelli ve své nabídce. Piloti se snažili co nejvíce natáhnout stinty, aby nemusely dvakrát do boxů, protože by se propadly za pomalejší auta, která by už nepředjely, i kdyby byly sebevíc rychlejší.
"To bylo těch nejdelších 78 kol vůbec. Pro všechny šlo o super-nudný závod," popisoval Hamilton v televizním rozhovoru, kde vedle něj někdo z fanoušků vykřikl: "Nejnudnější závod vůbec."
"Díky Bohu za to, že jsi to řekl. Myslel jsem, že jsem to tak viděl jen já. Wau, to byla strašná nuda. O můj Bože, ano. Jezdíme vysokou rychlostí, moc se toho neděje, jen se to snažíte dovézt po 56 kol domů. Čtyřicet kol před cílem jsem si říkal: 'Ó Bože, prosím.' Po dojezdu do cíle jsem mu děkoval," přiznává lídr šampionátu.
"Nemyslím si, že bychom takový rytmus mohli udržovat na trati, jako je Montreal. Jsem rád, že znovu přivezli hyper-měkké pneumatik. Když jsme zajeli brzy do boxů, tak jsem se domníval, že pojedeme na dvě zastávky, ale dokázali jsme to zvládnout. Na trati, jako je Montreal, by z toho byly dvě zastávky," uvedl vítězný Ricciardo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.