Red Bull sice Mercedes v tréninku značně předčil, podle Lewise Hamiltona se na něj v kvalifikaci ale dotáhnou. Brit před závodním víkendem v Monte Carlu očekával větší ztrátu.
„Den byl OK, neutrpěli jsme žádnou škodu, což je dobré. Včera jsem říkal, že Red Bully budou rychlé, což se dnes byly. Podle očekávání jsme se trochu více trápili. Auto se v některých místech chovalo dobře, v jiných špatně. Máme tedy pár věcí, na kterých je třeba zapracovat, ale nejsme úplně ve tmě,“ popisuje lídr šampionátu.
"Jsme na tom mnohem lépe, než minulý rok. Red Bullu a Ferrari jsme blíže, než jsem očekával, stále nám však několik desetin schází. Musíme tedy trochu přidat, jestli se s nimi chceme zapojit do boje,“ pokračuje Hamilton, jenž skončil v druhém tréninku čtvrtý se ztrátou 0,695 s.
„Musíme pokračovat v práci na nastavení a pokusit se zjistit, zda z auta dostaneme vytáhnout více potenciálu. Hyper-měkké pneumatiky se chovaly dobře, ale moc dlouho nevydrží. Vypadá to na dobrou kvalifikaci, ale v závodě to může být zajímavé,“ naznačuje Hamilton. Nová směs je na kolo mnohem rychlejší, ale podle včerejších údajů se zdá, že odjet závod na jednu zastávku bude mnohem těžší, než se týmy domnívaly.
„Jde o naši první zkušenost s hyper-měkkou pneumatikou, která na jedno kolo poskytuje dobrou přilnavost, při delších jízdách ale potřebuje větší péči. Pokud jde o rychlost, tak je těžké říct, jak si po dnešku stojíme. Vypadá to, že Red Bull bude tím týmem, na který se v kvalifikaci zaměřit, ale my jsme v mnohem lepší formě než touto dobou před rokem a určitě máme auto, které se chová normálněji,“ hodnotí Andrew Showlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.