Red Bull sice Mercedes v tréninku značně předčil, podle Lewise Hamiltona se na něj v kvalifikaci ale dotáhnou. Brit před závodním víkendem v Monte Carlu očekával větší ztrátu.
„Den byl OK, neutrpěli jsme žádnou škodu, což je dobré. Včera jsem říkal, že Red Bully budou rychlé, což se dnes byly. Podle očekávání jsme se trochu více trápili. Auto se v některých místech chovalo dobře, v jiných špatně. Máme tedy pár věcí, na kterých je třeba zapracovat, ale nejsme úplně ve tmě,“ popisuje lídr šampionátu.
"Jsme na tom mnohem lépe, než minulý rok. Red Bullu a Ferrari jsme blíže, než jsem očekával, stále nám však několik desetin schází. Musíme tedy trochu přidat, jestli se s nimi chceme zapojit do boje,“ pokračuje Hamilton, jenž skončil v druhém tréninku čtvrtý se ztrátou 0,695 s.
„Musíme pokračovat v práci na nastavení a pokusit se zjistit, zda z auta dostaneme vytáhnout více potenciálu. Hyper-měkké pneumatiky se chovaly dobře, ale moc dlouho nevydrží. Vypadá to na dobrou kvalifikaci, ale v závodě to může být zajímavé,“ naznačuje Hamilton. Nová směs je na kolo mnohem rychlejší, ale podle včerejších údajů se zdá, že odjet závod na jednu zastávku bude mnohem těžší, než se týmy domnívaly.
„Jde o naši první zkušenost s hyper-měkkou pneumatikou, která na jedno kolo poskytuje dobrou přilnavost, při delších jízdách ale potřebuje větší péči. Pokud jde o rychlost, tak je těžké říct, jak si po dnešku stojíme. Vypadá to, že Red Bull bude tím týmem, na který se v kvalifikaci zaměřit, ale my jsme v mnohem lepší formě než touto dobou před rokem a určitě máme auto, které se chová normálněji,“ hodnotí Andrew Showlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.