Red Bull sice Mercedes v tréninku značně předčil, podle Lewise Hamiltona se na něj v kvalifikaci ale dotáhnou. Brit před závodním víkendem v Monte Carlu očekával větší ztrátu.
„Den byl OK, neutrpěli jsme žádnou škodu, což je dobré. Včera jsem říkal, že Red Bully budou rychlé, což se dnes byly. Podle očekávání jsme se trochu více trápili. Auto se v některých místech chovalo dobře, v jiných špatně. Máme tedy pár věcí, na kterých je třeba zapracovat, ale nejsme úplně ve tmě,“ popisuje lídr šampionátu.
"Jsme na tom mnohem lépe, než minulý rok. Red Bullu a Ferrari jsme blíže, než jsem očekával, stále nám však několik desetin schází. Musíme tedy trochu přidat, jestli se s nimi chceme zapojit do boje,“ pokračuje Hamilton, jenž skončil v druhém tréninku čtvrtý se ztrátou 0,695 s.
„Musíme pokračovat v práci na nastavení a pokusit se zjistit, zda z auta dostaneme vytáhnout více potenciálu. Hyper-měkké pneumatiky se chovaly dobře, ale moc dlouho nevydrží. Vypadá to na dobrou kvalifikaci, ale v závodě to může být zajímavé,“ naznačuje Hamilton. Nová směs je na kolo mnohem rychlejší, ale podle včerejších údajů se zdá, že odjet závod na jednu zastávku bude mnohem těžší, než se týmy domnívaly.
„Jde o naši první zkušenost s hyper-měkkou pneumatikou, která na jedno kolo poskytuje dobrou přilnavost, při delších jízdách ale potřebuje větší péči. Pokud jde o rychlost, tak je těžké říct, jak si po dnešku stojíme. Vypadá to, že Red Bull bude tím týmem, na který se v kvalifikaci zaměřit, ale my jsme v mnohem lepší formě než touto dobou před rokem a určitě máme auto, které se chová normálněji,“ hodnotí Andrew Showlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.