Náskok Red Bullu v zítřejší kvalifikaci nebude půlvteřinový, jak naznačily včerejší tréninky, ale podstatně nižší. S tím souhlasí držitel nejrychlejšího kola v Monaku Daniel Ricciardo i jeho soupeři – Lewis Hamilton z Mercedesu či Sebastian Vettel z Ferrari.
Ricciardo v obou trénincích dosáhl nejrychlejšího času, jeho týmový kolega skončil vždy druhý těsně za ním. S odstupem půl sekundy pak následovaly Ferrari a Mercedesy. „Obě auta dnes jezdila skutečně dobře. V obou částech jsme vždy s Maxem bojovali o tu nejvyšší příčku,“ pochvaluje si australský pilot Red Bullu.
„Nikdy nevíte, co udělají ostatní, další dva velké týmy, ale dnešek byl fajn. Můžeme toho nalézt ještě více, víceméně jsme ale na špici a v sobotu odpoledne to bude velmi těsné,“ předpokládá Ricciardo, který byl konkurenceschopný i při závodní simulaci.
„Tady to není všechno, ale momentálně vypadáme dobře za všech podmínek. Teď máme den volna, pak přijde sobota. A já jsem si jistý tím, že Ferrari a Mercedesy na nás začnou vyvíjet tlak. Dnes jsme ale udělali to, co jsme mohli, takže jsem spokojený,“ usmívá se držitel monackého traťového rekordu, který má díky hyper-měkkým pneumatikám momentálně hodnotu 1:11,841 min.
„Určitě se na nás v kvalifikaci díky módům motorů dotáhnout. Ale já jsem si jistý tím, že si povedeme lépe. Je to hodně dobré. Opravdu jsme neměli hodně problémů, což na městském okruhu hodně pomáhá. Auto je i ve srovnání s loňským rokem ohromným krokem vpřed v tom, jak se v něm cítím. A to je taky vždy pomocí,“ pochvaluje si jeho týmový kolega Verstappen.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.