Náskok Red Bullu v zítřejší kvalifikaci nebude půlvteřinový, jak naznačily včerejší tréninky, ale podstatně nižší. S tím souhlasí držitel nejrychlejšího kola v Monaku Daniel Ricciardo i jeho soupeři – Lewis Hamilton z Mercedesu či Sebastian Vettel z Ferrari.
Ricciardo v obou trénincích dosáhl nejrychlejšího času, jeho týmový kolega skončil vždy druhý těsně za ním. S odstupem půl sekundy pak následovaly Ferrari a Mercedesy. „Obě auta dnes jezdila skutečně dobře. V obou částech jsme vždy s Maxem bojovali o tu nejvyšší příčku,“ pochvaluje si australský pilot Red Bullu.
„Nikdy nevíte, co udělají ostatní, další dva velké týmy, ale dnešek byl fajn. Můžeme toho nalézt ještě více, víceméně jsme ale na špici a v sobotu odpoledne to bude velmi těsné,“ předpokládá Ricciardo, který byl konkurenceschopný i při závodní simulaci.
„Tady to není všechno, ale momentálně vypadáme dobře za všech podmínek. Teď máme den volna, pak přijde sobota. A já jsem si jistý tím, že Ferrari a Mercedesy na nás začnou vyvíjet tlak. Dnes jsme ale udělali to, co jsme mohli, takže jsem spokojený,“ usmívá se držitel monackého traťového rekordu, který má díky hyper-měkkým pneumatikám momentálně hodnotu 1:11,841 min.
„Určitě se na nás v kvalifikaci díky módům motorů dotáhnout. Ale já jsem si jistý tím, že si povedeme lépe. Je to hodně dobré. Opravdu jsme neměli hodně problémů, což na městském okruhu hodně pomáhá. Auto je i ve srovnání s loňským rokem ohromným krokem vpřed v tom, jak se v něm cítím. A to je taky vždy pomocí,“ pochvaluje si jeho týmový kolega Verstappen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.