Skupina McLaren potvrdila, že se Michael Latifi stal novým akcionářem po odchodu Rona Dennise. Vložil do ní přes 200 milionů liber (téměř 6 miliard Kč).
Firma Nidala (zkratka jména jeho syna: NIcholas DAniel LAtifi) kanadského miliardáře zaplatila 203,8 milionů liber, aby se stala třetím největším akcionářem skupiny McLaren, která kromě týmu F1 zahrnuje také automobilku a společnost Applied Technologies.
Největší podíl s 56 % stále drží investiční fond bahrajnské královské rodiny Mumtalakat, dlouholetý akcionář Mansour Ojjeh vlastní 14 %, pak následují další čtyři minoritní akcionáři.
Podle zdrojů z týmu není žádné spojení mezi kariérou Latifiho syna Nicholase, jenž je rezervním pilotem Force Indie a třetím rokem závodí ve Formuli 2 (loni v ní skončil 16.). Jeho otec tento krok vnímá pouze jako obchodní investici. Nečekejme tedy, že se ve světle spekulací ohledně nedostatečné výkonnosti Stoffela Vandoornea mladý Latifi brzy objeví za volantem F1 monopostu McLarenu.
Stáj z Wokingu prožívá finančně náročné období poté, co si musela vzít úvěr na odstupné Rona Dennise, a po odchodu Hondy. Platící jezdce však ani přesto nehodlá brát, místo toho i nadále usiluje o setrvání Fernanda Alonsa.
"Jsem obdivovatelem značky McLaren a na nějakou dobu jde o byznys. McLaren je jedinečnou organizací v automobilovém průmyslu, závodění a v oblasti technologií se vzrušujícími dlouhodobými růstovými vyhlídkami, což mě přimělo k této investici," uvádí Michael Latifi, jenž je podstatně bohatší (vlastní společnost Sofina) než krajan Lawrence Stroll podporující svého syna Lance u Williamsu.
Výkonný předseda skupiny McLaren šejk Mohammed bin Essa Al Chálífa k tomu řekl: "Tato injekce kapitálu je hlasem důvěry v naší budoucí strategii. Skupina zůstává jako vždy soustředěna na svou růstovou pozici."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.