Skupina McLaren potvrdila, že se Michael Latifi stal novým akcionářem po odchodu Rona Dennise. Vložil do ní přes 200 milionů liber (téměř 6 miliard Kč).
Firma Nidala (zkratka jména jeho syna: NIcholas DAniel LAtifi) kanadského miliardáře zaplatila 203,8 milionů liber, aby se stala třetím největším akcionářem skupiny McLaren, která kromě týmu F1 zahrnuje také automobilku a společnost Applied Technologies.
Největší podíl s 56 % stále drží investiční fond bahrajnské královské rodiny Mumtalakat, dlouholetý akcionář Mansour Ojjeh vlastní 14 %, pak následují další čtyři minoritní akcionáři.
Podle zdrojů z týmu není žádné spojení mezi kariérou Latifiho syna Nicholase, jenž je rezervním pilotem Force Indie a třetím rokem závodí ve Formuli 2 (loni v ní skončil 16.). Jeho otec tento krok vnímá pouze jako obchodní investici. Nečekejme tedy, že se ve světle spekulací ohledně nedostatečné výkonnosti Stoffela Vandoornea mladý Latifi brzy objeví za volantem F1 monopostu McLarenu.
Stáj z Wokingu prožívá finančně náročné období poté, co si musela vzít úvěr na odstupné Rona Dennise, a po odchodu Hondy. Platící jezdce však ani přesto nehodlá brát, místo toho i nadále usiluje o setrvání Fernanda Alonsa.
"Jsem obdivovatelem značky McLaren a na nějakou dobu jde o byznys. McLaren je jedinečnou organizací v automobilovém průmyslu, závodění a v oblasti technologií se vzrušujícími dlouhodobými růstovými vyhlídkami, což mě přimělo k této investici," uvádí Michael Latifi, jenž je podstatně bohatší (vlastní společnost Sofina) než krajan Lawrence Stroll podporující svého syna Lance u Williamsu.
Výkonný předseda skupiny McLaren šejk Mohammed bin Essa Al Chálífa k tomu řekl: "Tato injekce kapitálu je hlasem důvěry v naší budoucí strategii. Skupina zůstává jako vždy soustředěna na svou růstovou pozici."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.