Mercedes se vzhledem ke svým výkonům v minulých sezónách hodně obává o vyhlídky ve víkendové Velké ceně Monaka.
Sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff přiznal, že má před víkendem zatraceně velké starosti: "V minulých letech jsme viděli, že se vždy našli tratě, které nám seděly, a jiné, které z různých důvodů perfektní nebyly. Je to velmi těžké odstranit DNA vozu a Monako, Budapešť, Singapur - to všechno byly okruhy, kde jsme předvedli slabé výkony - minulý rok o hodně slabší."
"Je pro nás velkou výzvou se letos vrátit, zkrotit primadonu. Letos auto není takovou primadonou, chová se lépe. Ale je to těžké. Proč naše auto nechce být v zatáčkách Monaka rychlé, na to jsme ještě nepřišli," prozrazuje Wolff před nejpomalejším velkou cenou sezóny na tradičním městském okruhu, kde F1 závodí už od roku 1950.
#F1 Thinking about #MonacoGP, #RedBull will have big chance to win there based on their performance in 3rd sector in Barcelona. Engine is not so important in Monte-Carlo: pic.twitter.com/xuUbvlzYgE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 16, 2018Podle lídra šampionátu Lewise Hamiltona by měla spletitá, úzká trať svědčit spíše Red Bullu: "Monako, to bude vážná výzva. Ostatní budou těžko porazitelní. Když se podíváte na Daniela Ricciarda [v Barceloně], tak byl v posledním sektoru mnohem rychlejší - a poslední sektor je celý o přítlaku, takže budou v Monaku rychlí a velmi těžko k poražení."
"V Montrealu totéž, tam to je velmi těžké dostat teplotu do pneumatik. Bude to tam chtít více kol na zahřátí těchto pneumatik. Do hry tedy vstupuje více věcí, které jsou náročné. Myslím, že to nebude tak jasné, jako to bylo při každém závodě [ve Španělsku]," pokračuje pilot Mercedesu.
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas souhlasí s tím, že Red Bull bude pro ně velkou hrozbou: "Víme, že to pro nás nemusí být nejlepší víkend, jelikož Red Bull byl nejrychlejší v posledním sektoru, kde se nacházejí všechny ty pomalé zatáčky - a Monako je celé o nich."
"Myslím si, že Red Bull bude silný. Ferrari loni obsadilo pole-position, takže to nebude jednoduchý víkend. My na to ale budeme dále tlačit a učit se tak, jako zatím po celou sezónu, snad tedy absolvujeme dobrý víkend a v kvalifikaci budeme mít dobré auto, protože ta bude opravdu důležitá," dodává Bottas.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.