Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznává, že od prvního výjezdu v předsezónních testech v Barceloně věděli, že nebudou konkurenceschopní. Problémy konečně pochopili a řešení představí v průběhu několika závodů.
"Od první minuty, kdy toto auto vyjelo na této úplně stejné trati, bylo jasné, že má nějaký problém, který budeme muset řešit," připustil Lowe minulý víkend v Barceloně.
Williams sice pro Velkou cenu Španělska pár vylepšení přivezl, tak ale ještě neřešila tyto potíže, jejichž příčinu odhalili teprve nedávno: "Ještě jsme nepřivezli nic, co by je řešilo, proto bychom neměli očekávat, že budeme o cokoliv lepší. Ale v patřičném čase to uděláme."
"Jsou problémy, kterým rozumíme. Myslíme si to -v tomto byznysu nemůžeme nikdy nic zaručit. Dobrou zprávou je, že jsme je odhalili a že je dokážeme řešit. Dodává vám to větší naději do budoucnosti. Tím myslím tento rok, tuto sezónu neodepisujeme," poznamenává technický ředitel Williamsu.
Ten se minulý týden rozloučil se svým hlavním konstruktérem Edem Woodem. Jeho místo by dle spekulací mohl zaujmout Tim Goss, který ještě nedávno působil jako technický ředitel u McLarenu a s Lowem se dobře zná. Z Wokingu do Grove v posledních měsících zamířila celá řada inženýrů.
Tým i přes zajímavé aerodynamické detaily v některých oblastech stále za soupeři zaostává. Například jezdí s hliníkovou skříní převodovky a kovovými rameny zavěšení v době, kdy i ty nejmenší týmy dávno přesedlali na uhlíková vlákna. Uprostřed modernizací navíc přijde o svého velkého sponzora - Martini se na konci roku rozloučí.
Jak velké jim to způsobí potíže? "Na to není jiná reálná odpověď než to, že jsme neodvedli dost dobrou práci. Já jsem neodvedl dost dobrou práci v dosažení té správné úrovně pokroku. S týmem jsem 12 měsíců a existují věci, na které jsme měli reagovat dříve, což jsme neudělali. Samozřejmě to hodně ztíží komerční stránku, takový je sport, v němž se pohybujeme. Musíte rozpoznat, co je třeba udělat, a udělat to," dodává Lowe.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.