Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznává, že od prvního výjezdu v předsezónních testech v Barceloně věděli, že nebudou konkurenceschopní. Problémy konečně pochopili a řešení představí v průběhu několika závodů.
"Od první minuty, kdy toto auto vyjelo na této úplně stejné trati, bylo jasné, že má nějaký problém, který budeme muset řešit," připustil Lowe minulý víkend v Barceloně.
Williams sice pro Velkou cenu Španělska pár vylepšení přivezl, tak ale ještě neřešila tyto potíže, jejichž příčinu odhalili teprve nedávno: "Ještě jsme nepřivezli nic, co by je řešilo, proto bychom neměli očekávat, že budeme o cokoliv lepší. Ale v patřičném čase to uděláme."
"Jsou problémy, kterým rozumíme. Myslíme si to -v tomto byznysu nemůžeme nikdy nic zaručit. Dobrou zprávou je, že jsme je odhalili a že je dokážeme řešit. Dodává vám to větší naději do budoucnosti. Tím myslím tento rok, tuto sezónu neodepisujeme," poznamenává technický ředitel Williamsu.
Ten se minulý týden rozloučil se svým hlavním konstruktérem Edem Woodem. Jeho místo by dle spekulací mohl zaujmout Tim Goss, který ještě nedávno působil jako technický ředitel u McLarenu a s Lowem se dobře zná. Z Wokingu do Grove v posledních měsících zamířila celá řada inženýrů.
Tým i přes zajímavé aerodynamické detaily v některých oblastech stále za soupeři zaostává. Například jezdí s hliníkovou skříní převodovky a kovovými rameny zavěšení v době, kdy i ty nejmenší týmy dávno přesedlali na uhlíková vlákna. Uprostřed modernizací navíc přijde o svého velkého sponzora - Martini se na konci roku rozloučí.
Jak velké jim to způsobí potíže? "Na to není jiná reálná odpověď než to, že jsme neodvedli dost dobrou práci. Já jsem neodvedl dost dobrou práci v dosažení té správné úrovně pokroku. S týmem jsem 12 měsíců a existují věci, na které jsme měli reagovat dříve, což jsme neudělali. Samozřejmě to hodně ztíží komerční stránku, takový je sport, v němž se pohybujeme. Musíte rozpoznat, co je třeba udělat, a udělat to," dodává Lowe.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.