Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznává, že od prvního výjezdu v předsezónních testech v Barceloně věděli, že nebudou konkurenceschopní. Problémy konečně pochopili a řešení představí v průběhu několika závodů.
"Od první minuty, kdy toto auto vyjelo na této úplně stejné trati, bylo jasné, že má nějaký problém, který budeme muset řešit," připustil Lowe minulý víkend v Barceloně.
Williams sice pro Velkou cenu Španělska pár vylepšení přivezl, tak ale ještě neřešila tyto potíže, jejichž příčinu odhalili teprve nedávno: "Ještě jsme nepřivezli nic, co by je řešilo, proto bychom neměli očekávat, že budeme o cokoliv lepší. Ale v patřičném čase to uděláme."
"Jsou problémy, kterým rozumíme. Myslíme si to -v tomto byznysu nemůžeme nikdy nic zaručit. Dobrou zprávou je, že jsme je odhalili a že je dokážeme řešit. Dodává vám to větší naději do budoucnosti. Tím myslím tento rok, tuto sezónu neodepisujeme," poznamenává technický ředitel Williamsu.
Ten se minulý týden rozloučil se svým hlavním konstruktérem Edem Woodem. Jeho místo by dle spekulací mohl zaujmout Tim Goss, který ještě nedávno působil jako technický ředitel u McLarenu a s Lowem se dobře zná. Z Wokingu do Grove v posledních měsících zamířila celá řada inženýrů.
Tým i přes zajímavé aerodynamické detaily v některých oblastech stále za soupeři zaostává. Například jezdí s hliníkovou skříní převodovky a kovovými rameny zavěšení v době, kdy i ty nejmenší týmy dávno přesedlali na uhlíková vlákna. Uprostřed modernizací navíc přijde o svého velkého sponzora - Martini se na konci roku rozloučí.
Jak velké jim to způsobí potíže? "Na to není jiná reálná odpověď než to, že jsme neodvedli dost dobrou práci. Já jsem neodvedl dost dobrou práci v dosažení té správné úrovně pokroku. S týmem jsem 12 měsíců a existují věci, na které jsme měli reagovat dříve, což jsme neudělali. Samozřejmě to hodně ztíží komerční stránku, takový je sport, v němž se pohybujeme. Musíte rozpoznat, co je třeba udělat, a udělat to," dodává Lowe.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.