Jenson Button se opět setká se svým bývalým týmovým kolegou Fernandem Alonsem na dráze. Dojde k tomu během červnové 24hodinovky Le Mans. Jak se na duel těší a jak hodnotí vlastnosti Španěla?
Oba piloty čeká debut v prestižním závodu v červnu. Jenson pojede s týmem SMP Racing, Fernando s tovární Toyotou vybavenou navíc hybridním systémem. Oba spolu nastupovali za McLaren, než se z F1 Brit v roce 2016 stáhnul.
"Rozhodně jde o jednoho z jezdců, který vám dělá starosti. Ať už závodíte kdekoliv, pokud tam je i on, pak budete mít obavy. Není jen rychlý," chválí Alonso mistr světa F1 z roku 2009.
"Je velmi chytrým jezdcem. Má zkušenosti a je vždy rychlý. Když máte skvělý den, tak ho v kvalifikaci můžete předčit a mít skvělý závod, ale on bude vždy těsně za vámi. Jen velmi zřídka odjede špatný závod, což je velmi těžké, když jste jeho týmovým kolegou," hodnotí dále Button.
Na další setkání s ním se těší: "Nastoupíme proti sobě v Le Mans. A já vím, že pokud budeme ve stejném stintu, tak neudělá chybu. Nezáleží na tom, jestli jsou 3 hodiny v noci nebo odpoledne, bude 100%. Musíte s tím počítat. Je to těžké, ale já tohle na závodění proti těm nejlepším jezdcům na světě miluji. Drží vás na špičkách."
Alonso letos pokračuje v F1, Button zkouší štěstí v japonské sérii Super GT. Dojde po Le Mans i na jejich další duel v Indy 500? "Tohle přenechám Fernandovi. Já jedu svou nejnabitější sezónu v kariéře," odpovídá britský jezdec.
Na závěr komentuje poslední výkony McLarenu, který letos přešel na motory Renault. "Momentálně to je těžké bojovat s třemi velkými týmy, ještě chvíli to potrvá. McLaren loni a letos prohlašoval, že by mohli mít nejlepší auto. To je hodně náročné mít v F1 nejlepší auto, když závodíte proti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Podle mě tomu tak není."
"Proto byste mohli říci, že sezóna je pro ně zatím zklamáním. Kdyby ale neříkali, že měli to nejlepší auto, pak byste řekli, že je pro ně skvělá. Udělali dobré kroky, jsou čtvrtí mezi konstruktéry, jenže kvůli tomu, co řekli na počátku roku, tak to asi není to, co jsme čekali," dodává Button.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.