Jenson Button se opět setká se svým bývalým týmovým kolegou Fernandem Alonsem na dráze. Dojde k tomu během červnové 24hodinovky Le Mans. Jak se na duel těší a jak hodnotí vlastnosti Španěla?
Oba piloty čeká debut v prestižním závodu v červnu. Jenson pojede s týmem SMP Racing, Fernando s tovární Toyotou vybavenou navíc hybridním systémem. Oba spolu nastupovali za McLaren, než se z F1 Brit v roce 2016 stáhnul.
"Rozhodně jde o jednoho z jezdců, který vám dělá starosti. Ať už závodíte kdekoliv, pokud tam je i on, pak budete mít obavy. Není jen rychlý," chválí Alonso mistr světa F1 z roku 2009.
"Je velmi chytrým jezdcem. Má zkušenosti a je vždy rychlý. Když máte skvělý den, tak ho v kvalifikaci můžete předčit a mít skvělý závod, ale on bude vždy těsně za vámi. Jen velmi zřídka odjede špatný závod, což je velmi těžké, když jste jeho týmovým kolegou," hodnotí dále Button.
Na další setkání s ním se těší: "Nastoupíme proti sobě v Le Mans. A já vím, že pokud budeme ve stejném stintu, tak neudělá chybu. Nezáleží na tom, jestli jsou 3 hodiny v noci nebo odpoledne, bude 100%. Musíte s tím počítat. Je to těžké, ale já tohle na závodění proti těm nejlepším jezdcům na světě miluji. Drží vás na špičkách."
Alonso letos pokračuje v F1, Button zkouší štěstí v japonské sérii Super GT. Dojde po Le Mans i na jejich další duel v Indy 500? "Tohle přenechám Fernandovi. Já jedu svou nejnabitější sezónu v kariéře," odpovídá britský jezdec.
Na závěr komentuje poslední výkony McLarenu, který letos přešel na motory Renault. "Momentálně to je těžké bojovat s třemi velkými týmy, ještě chvíli to potrvá. McLaren loni a letos prohlašoval, že by mohli mít nejlepší auto. To je hodně náročné mít v F1 nejlepší auto, když závodíte proti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Podle mě tomu tak není."
"Proto byste mohli říci, že sezóna je pro ně zatím zklamáním. Kdyby ale neříkali, že měli to nejlepší auto, pak byste řekli, že je pro ně skvělá. Udělali dobré kroky, jsou čtvrtí mezi konstruktéry, jenže kvůli tomu, co řekli na počátku roku, tak to asi není to, co jsme čekali," dodává Button.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.