Jenson Button se opět setká se svým bývalým týmovým kolegou Fernandem Alonsem na dráze. Dojde k tomu během červnové 24hodinovky Le Mans. Jak se na duel těší a jak hodnotí vlastnosti Španěla?
Oba piloty čeká debut v prestižním závodu v červnu. Jenson pojede s týmem SMP Racing, Fernando s tovární Toyotou vybavenou navíc hybridním systémem. Oba spolu nastupovali za McLaren, než se z F1 Brit v roce 2016 stáhnul.
"Rozhodně jde o jednoho z jezdců, který vám dělá starosti. Ať už závodíte kdekoliv, pokud tam je i on, pak budete mít obavy. Není jen rychlý," chválí Alonso mistr světa F1 z roku 2009.
"Je velmi chytrým jezdcem. Má zkušenosti a je vždy rychlý. Když máte skvělý den, tak ho v kvalifikaci můžete předčit a mít skvělý závod, ale on bude vždy těsně za vámi. Jen velmi zřídka odjede špatný závod, což je velmi těžké, když jste jeho týmovým kolegou," hodnotí dále Button.
Na další setkání s ním se těší: "Nastoupíme proti sobě v Le Mans. A já vím, že pokud budeme ve stejném stintu, tak neudělá chybu. Nezáleží na tom, jestli jsou 3 hodiny v noci nebo odpoledne, bude 100%. Musíte s tím počítat. Je to těžké, ale já tohle na závodění proti těm nejlepším jezdcům na světě miluji. Drží vás na špičkách."
Alonso letos pokračuje v F1, Button zkouší štěstí v japonské sérii Super GT. Dojde po Le Mans i na jejich další duel v Indy 500? "Tohle přenechám Fernandovi. Já jedu svou nejnabitější sezónu v kariéře," odpovídá britský jezdec.
Na závěr komentuje poslední výkony McLarenu, který letos přešel na motory Renault. "Momentálně to je těžké bojovat s třemi velkými týmy, ještě chvíli to potrvá. McLaren loni a letos prohlašoval, že by mohli mít nejlepší auto. To je hodně náročné mít v F1 nejlepší auto, když závodíte proti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Podle mě tomu tak není."
"Proto byste mohli říci, že sezóna je pro ně zatím zklamáním. Kdyby ale neříkali, že měli to nejlepší auto, pak byste řekli, že je pro ně skvělá. Udělali dobré kroky, jsou čtvrtí mezi konstruktéry, jenže kvůli tomu, co řekli na počátku roku, tak to asi není to, co jsme čekali," dodává Button.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.