Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu ve Formuli 1, má za to, že za včerejší nehodu mezi oběma vozy Red Bullu může ze 70 % Max Verstappen. Oba jezdci po nehodě museli ze závodu odstoupit.
Daniel Ricciardo narazil na konci cílové rovinky, v nájezdu do první zatáčky, do zádi monopostu svého týmového kolegy, Maxe Verstappena. Přitom již dříve v závodu měla dvojice hned několik momentů, kdy jeli kolo na kolo. Oba piloti byli za nehodu pokárání od FIA.
Podle Nikiho Laudy může z větší části za nehodu Max Verstappen. Po závodu se Laudy zeptali, co by dělal, pokud by byl šéfem Red Bullu: "Šel bych domů a brečel bych," zavtípkoval Rakušan. "Podle mě je to ze 70 % chyba Verstappena a ze 30 % chyba Ricciarda. Když se k němu [Ricciardovi] pořád přibližujete, tak kam má pak uhnout? Je to jednoduché."
Podle Laudy by teď měl Red Bull zvážit taktiku, kterou Mercedes používal v období velké rivality mezi Nico Rosbergem a Lewisem Hamiltonem: "Pokud by byli jezdci Mercedesu, tak bych je zavedl do jedné kanceláře, kde by byl i Toto Wolff, a řekl bych jim, o kolik méně dostanou zaplaceno vzhledem ke škodám, které způsobili.
Jednou jsme o tom přemýšleli, ale nemuseli jsme již aplikovat." Toto Wollf řekl, že souboj mezi Red Bully byl jako film - létalo při něm hodně jisker. Sám si však uvědomuje, že je velmi těžké vyvážit fakt, že jezdec chce tvrdě bojovat, ale reprezentuje velký tým. "Zažil jsem to dvakrát - ve Spa [2014] a Barcelona [2016].
Musíte jezdcům připomenout, že kromě závodění, kvůli kterému tu jsou primárně, je zde také obrovská struktura lidí, která pracuje 24 hodin, 7 dní v týdnu, aby měli vítězné auto. Ale zároveň nechcete, aby jezdci přišli o svůj závodnický instinkt. Nemůžete čekat, že budete mít v autě hodné hochy. Má to výhody i nevýhody mít dva rychlé jezdce."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.