McLaren se po ne zrovna povedeném vstupu do sezony rozhodl rázně zakročit - má se za to, že svoji pozici musel opustit Tim Goss.
Ačkoliv tým z Wokingu zatím odmítl potvrdit, že jej opouští jejich technický ředitel přes šasi Tim Goss, tak se má za to, že stáj momentálně prochází velkými změnami a revizí všech procesů s cílem se zlepšit. Důvod je jasný - na povrch začínají vyplývat slabiny, které v letech s Hondou nebyly tak viditelné.
Letošnímu monopostu schází přítlak a navíc je pomalý na rovinkách. To poukazuje na to, že návrh vozu není tak dobrý, jak se původně předpokládalo. Tiskový mluvčí týmu pro britský Autosport řekl: "McLaren potvrzuje, že aktuálně zkoumá své technické operace, což je součástí našeho programu návratu týmu na špici. Je to proaktivní pokračující proces, který cílí na širokou škálu faktorů napříč organizací. Další podrobnosti včas oznámíme. Do té doby nebudeme poskytovat další komentáře."
Tim Goss byl jedním ze tří technických lídrů týmu. Společně s ním to jsou ještě vedoucí inženýr Matt Morris, a technický ředitel přes aerodynamiku Peter Prodromou. Goss byl přitom klíčovým hráčem v McLarenu už od roku 1990, když za tu dobu vystřídal řadu míst. Zatím ani není jasné, jestli se v rámci skupiny jen nepřesouvá na jinou pozici.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier v Číně řekl, že musí prošetřit, proč v roce 2018 nenaplňuje McLaren svoje cíle. Hodně pozorovatelů přitom tvrdí, že řada fundamentálních problémů s vozy nevyplynula na povrch během éry s Hondou kvůli slabé pohonné jednotce.
"Máme stejný motor jako Renault a Red Bull a jsme za nimi. Není se za co skrývat, to jsou fakta. Musíme porozumět tomu, proč jsme pomalí v kvalifikacích, proč jsme pak lepší v závodech a proč jsme za ostatními týmy s Renaulty. Tečka," říkal Eric Boullier.
"V Bahrajnu jsme se zcela jasně ptali na nějaké otázky. Je tu stále pokračující proces, my se s ním musíme vypořádat a vypořádáme se s ním," zakončil Boullier.
Reorganizace týmu přichází jen 14 dní poté, co Zak Brown dostal dodatečnou odpovědnost jako CEO McLaren Racing. Má se za to, že Brawn se v týmu začíná stále více aktivně zapojovat. Cílem je do detailu pochopit situaci a otočit ji k lepšímu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.