McLaren se po ne zrovna povedeném vstupu do sezony rozhodl rázně zakročit - má se za to, že svoji pozici musel opustit Tim Goss.
Ačkoliv tým z Wokingu zatím odmítl potvrdit, že jej opouští jejich technický ředitel přes šasi Tim Goss, tak se má za to, že stáj momentálně prochází velkými změnami a revizí všech procesů s cílem se zlepšit. Důvod je jasný - na povrch začínají vyplývat slabiny, které v letech s Hondou nebyly tak viditelné.
Letošnímu monopostu schází přítlak a navíc je pomalý na rovinkách. To poukazuje na to, že návrh vozu není tak dobrý, jak se původně předpokládalo. Tiskový mluvčí týmu pro britský Autosport řekl: "McLaren potvrzuje, že aktuálně zkoumá své technické operace, což je součástí našeho programu návratu týmu na špici. Je to proaktivní pokračující proces, který cílí na širokou škálu faktorů napříč organizací. Další podrobnosti včas oznámíme. Do té doby nebudeme poskytovat další komentáře."
Tim Goss byl jedním ze tří technických lídrů týmu. Společně s ním to jsou ještě vedoucí inženýr Matt Morris, a technický ředitel přes aerodynamiku Peter Prodromou. Goss byl přitom klíčovým hráčem v McLarenu už od roku 1990, když za tu dobu vystřídal řadu míst. Zatím ani není jasné, jestli se v rámci skupiny jen nepřesouvá na jinou pozici.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier v Číně řekl, že musí prošetřit, proč v roce 2018 nenaplňuje McLaren svoje cíle. Hodně pozorovatelů přitom tvrdí, že řada fundamentálních problémů s vozy nevyplynula na povrch během éry s Hondou kvůli slabé pohonné jednotce.
"Máme stejný motor jako Renault a Red Bull a jsme za nimi. Není se za co skrývat, to jsou fakta. Musíme porozumět tomu, proč jsme pomalí v kvalifikacích, proč jsme pak lepší v závodech a proč jsme za ostatními týmy s Renaulty. Tečka," říkal Eric Boullier.
"V Bahrajnu jsme se zcela jasně ptali na nějaké otázky. Je tu stále pokračující proces, my se s ním musíme vypořádat a vypořádáme se s ním," zakončil Boullier.
Reorganizace týmu přichází jen 14 dní poté, co Zak Brown dostal dodatečnou odpovědnost jako CEO McLaren Racing. Má se za to, že Brawn se v týmu začíná stále více aktivně zapojovat. Cílem je do detailu pochopit situaci a otočit ji k lepšímu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.