McLaren se po ne zrovna povedeném vstupu do sezony rozhodl rázně zakročit - má se za to, že svoji pozici musel opustit Tim Goss.
Ačkoliv tým z Wokingu zatím odmítl potvrdit, že jej opouští jejich technický ředitel přes šasi Tim Goss, tak se má za to, že stáj momentálně prochází velkými změnami a revizí všech procesů s cílem se zlepšit. Důvod je jasný - na povrch začínají vyplývat slabiny, které v letech s Hondou nebyly tak viditelné.
Letošnímu monopostu schází přítlak a navíc je pomalý na rovinkách. To poukazuje na to, že návrh vozu není tak dobrý, jak se původně předpokládalo. Tiskový mluvčí týmu pro britský Autosport řekl: "McLaren potvrzuje, že aktuálně zkoumá své technické operace, což je součástí našeho programu návratu týmu na špici. Je to proaktivní pokračující proces, který cílí na širokou škálu faktorů napříč organizací. Další podrobnosti včas oznámíme. Do té doby nebudeme poskytovat další komentáře."
Tim Goss byl jedním ze tří technických lídrů týmu. Společně s ním to jsou ještě vedoucí inženýr Matt Morris, a technický ředitel přes aerodynamiku Peter Prodromou. Goss byl přitom klíčovým hráčem v McLarenu už od roku 1990, když za tu dobu vystřídal řadu míst. Zatím ani není jasné, jestli se v rámci skupiny jen nepřesouvá na jinou pozici.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier v Číně řekl, že musí prošetřit, proč v roce 2018 nenaplňuje McLaren svoje cíle. Hodně pozorovatelů přitom tvrdí, že řada fundamentálních problémů s vozy nevyplynula na povrch během éry s Hondou kvůli slabé pohonné jednotce.
"Máme stejný motor jako Renault a Red Bull a jsme za nimi. Není se za co skrývat, to jsou fakta. Musíme porozumět tomu, proč jsme pomalí v kvalifikacích, proč jsme pak lepší v závodech a proč jsme za ostatními týmy s Renaulty. Tečka," říkal Eric Boullier.
"V Bahrajnu jsme se zcela jasně ptali na nějaké otázky. Je tu stále pokračující proces, my se s ním musíme vypořádat a vypořádáme se s ním," zakončil Boullier.
Reorganizace týmu přichází jen 14 dní poté, co Zak Brown dostal dodatečnou odpovědnost jako CEO McLaren Racing. Má se za to, že Brawn se v týmu začíná stále více aktivně zapojovat. Cílem je do detailu pochopit situaci a otočit ji k lepšímu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.