RTL se staví na čelo pomyslného startovního roštu mezi německými televizními stanicemi. Nový kanál přináší první živé přenosy královské disciplíny motoristického sportu v Ultra HD.
Mediengruppe RTL Deutschland, jedna z nejvýznamnějších evropských televizních sítí, spustí v sobotu 28. dubna svůj Ultra HD kanál s názvem RTL UHD. K dispozici bude na platformě HD+ provozované operátorem SES.
Kanál v kvalitě Ultra HD zahájí živé přenosy Formule 1 závodem v ázerbájdžánském Baku, a postupně pokryje sedmnáct podniků letošního šampionátu. Všechny závody přitom budou současně přenášeny i ve formátu HD.
Za partnera při tomto počinu si skupina RTL vybrala distribuční platformu HD+, která stále rozšiřuje svoji nabídku programů ve špičkové obrazové kvalitě. Vedle UHD1 a Travelxp 4K se RTL UHD stává třetím kanálem ve formátu Ultra HD, který balíček HD+ nabízí. Divákům s televizorem patřičných parametrů je k dispozici bez navýšení předplatného.
„Formát UHD bude v příštích letech stále významnější, a jako vůdčí mediální dům na německém trhu chceme jít na špici tohoto vývoje,“ říká Andre Prahl, ředitel distribuce vysílání ve společnosti Mediengruppe RTL Deutschland. „Rozšíření našeho portfolia o kanál RTL UHD a živé vysílání Formule 1 pro nás představuje důležitý mezník.“
Georges Agnes, ředitel divize operací a produktů společnosti HD PLUS GmbH, k tomu dodává: „Dlouhodobě usilujeme o rozšíření naší programové nabídky v kvalitě Ultra HD, což nyní nese ovoce. Čím dál více vysílatelů testuje tento formát přes náš kanál UHD1, a stále naléhavěji zvažuje spuštění vlastní programové nabídky v UHD. RTL je v tomto směru průkopníkem s Ultra HD vysíláním Formule 1. V očích německých diváků je to jedna z nejatraktivnějších sportovních disciplín, a zvlášť při sledování tohoto dynamického sportu vynikne propastný rozdíl mezi standardním rozlišením a kvalitou UHD. Ostatně již dnes je každý druhý na německém trhu prodaný televizor schopen zobrazovat v Ultra HD, poptávka po obsahu odpovídající kvality tedy bude dál stoupat.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.